Secretaría Uvigo

MooVi (Moodle 2021/2022)

Podes pórte en contacto connosco no correo soporte.moovi@uvigo.gal

Por favor, intenta aportar a información imprescindible para poder atender o teu caso (código da materia, plataforma empregada etc.).

Se necesitas atención telefónica indícanos o teu número de teléfono.

Lembra consultar primeiro as FAQs que están nesta sección, nas que están resoltas moitas das cuestións que podes necesitar.

Ir á FAQ

Podes acceder desde https://moovi.uvigo.gal/

O teu nome de usuario/a é o teu documento de identidade normalizado (con letra, pero sen puntos, sen espazos e sen guións) e o enderezo de correo electrónico asociado é aquel co que te matriculaches.

A primeira vez que accedas deberás usar a función "Esqueceu o seu nome de usuario ou o contrasinal?" para establecer un contrasinal de acceso á aula virtual. Debes facer a busca polo teu nome de usuario/a, que é o teu documento de identidade normalizado (con letra pero sen espazos, puntos, guións etc.) OU polo teu enderezo de correo-e (o que tes introducido na secretaría virtual) (IMPORTANTE: debe facerse a busca por UN SÓ campo).

Recibirás un correo electrónico coas instrucións para establecer un novo contrasinal de acceso.

Ten en conta que:

  1. O correo electrónico que recibes caduca aos 30 minutos. Pasado ese tempo deberás solicitar o envío doutro correo
  2. Se non sabes cal é o teu enderezo de correo en MooVi podes actualizalo segundo "Como podo actualizar a miña conta de correo en Moovi?"

Ir á FAQ

Non. Debido a motivos técnicos, a infraestrutura de MooVi é completamente independente de Faitic, polo que non se poden utilizar os datos de acceso a Faitic.

Ir á FAQ

Durante o curso 2021/2022 manterase a plataforma Claroline dentro de Faitic por último curso. Só se poden activar as materias que xa estaban creadas no curso anterior e non se poden crear materias novas.

Aínda que durante este curso se poida seguir empregando Claroline, recomendamos que o profesorado pase a empregar MooVi canto antes.


Ir á FAQ

Actualmente non existe ningún sistema para importar nun único paso os materiais de FaiTIC-Claroline a MooVi, xa que son plataformas con formatos incompatibles. Non obstante, para axudar ao profesorado a pasar os contidos e as preguntas entre plataformas, vimos de implementar unha ferramenta de exportación de preguntas e unhas guías de axuda. 

  • Exportar/importar preguntas de Claroline a Moodle
  • Migrar documentos de Claroline a Moodle

En caso de dúbidas ou incidencias durante a importación ou exportación, contacta con
soporte.moovi@uvigo.gal

Ir á FAQ

No Servizo deseñamos un curso autoformativo (sen titorización) para o profesorado da UVigo baseado en diversos vídeos que tentan explicar o funcionamento básico da plataforma. Se che interesa inscribirte, envía un correo a soporte.moovi@uvigo.gal indicando o teu nº de dni ou nie 

Ir á FAQ

Podes acceder a MooVi desde o teu móbil empregando a App “Moodle Mobile”, dispoñible para dispositivos Android e Apple. Podes descargala gratuitamente desde os sitios oficiais:

Unha vez instalada, debes introducir a URL para conectar co MooVi (https://moovi.uvigo.gal).
A continuación, pedirache que introduzas os teus datos de acceso (o usuario/a e contrasinal que usas para acceder á páxina de MooVi). Se  introduciches correctamente os datos, aparecerache na pantalla a listaxe de materias ás que tes acceso.

Ir á FAQ

Será posible ter aberta a materia tanto en MooVi coma no Claroline de Faitic de xeito simultáneo, se ben non recomendamos esta opción.

É importante que o profesorado sexa consciente que ter a materia aberta nas dúas plataformas implica que vai ter que acceder o estudantado e o profesorado por dous portais independentes (https://faitic.uvigo.es e https://moovi.uvigo.gal).

Ir á FAQ

A nova instalación de Moodle é un Moodle estándar polo que en internet hai multitude de documentación que podes consultar.

 

Ir á FAQ

Consutla a guía rápida de calificación na páxina oficial de Moodle (máis info).

IMPORTANTE: para definir unha fórmula no libro de cualificacións, hai que ter en conta que se traballamos con MooVi en español ou galego, hai que empregar punto e coma (;) como separador de listas nas funcións. En inglés, o separador é a coma (,).

Ir á FAQ

Podes copiar os contidos do teu curso no Moodle de Faitic a MooVi seguindo estes pasos:

  1. Accede a Faitic e realiza unha copia de seguridade do teu curso
  2. Descarga esa copia de seguridade ao teu PC
  3. Accede a MooVi, selecciona o teu curso e restaura a copia

Importante: Ao iniciar a restauración, no paso 2, deberás seleccionar a opción "Fusionar a copia de seguridade do curso con este curso".

No caso de seleccionar "Eliminar o contido do curso actual e continuar" tamén se eliminarán as matrículas dos alumnos/as. Estas volveranse a insertar na seguinte sincronización, pero durante unhas horas o curso non terá estudantes.

Na seguinte guía tes unha descrición paso a paso de todo o proceso.

Ir á FAQ

Podes copiar os contidos dunha materia en MooVi para outra seguindo estes pasos:

  1. Accede á materia en MooVi na cal queres incorporar os contidos.
  2. Unha vez dentro, preme no menú de accións da dereita e escolle a opción «Importar».
  3. Selecciona o curso que desexas importar e preme en «Continuar» (se tes moitos cursos e non aparece na listaxe, podes buscalo no cadro de «Buscar» polo código ou nome).
  4. A pantalla «Axustes iniciais» amosa o tipo de datos a importar. Preme en «Seguinte».
  5. No paso «Axustes do esquema» debes deixar marcados os recursos/actividades que desexas importar. IMPORTANTE: desactiva o cadro do «Foro de novas» («Anuncios») para evitar duplicalo. Preme no botón «Seguinte» para continuar co proceso.
  6. Na pantalla «Confirmación e revisión» amósase un resumo dos elementos a importar. Se todo é correcto preme no botón «Facer a importación».
  7. Unha vez rematado o proceso, aparecerache unha mensaxe indicando que a importación foi realizada correctamente. Premendo en "Continuar", volves ao curso no que deberías ter importados os contidos seleccionados.

Tes a túa disposición unha guía e un vídeo coa descrición detallada de todo este proceso.

 

Ir á FAQ

En MooVi manteranse as materias de dous cursos académicos, o actual e o anterior. Por iso, é recomendable que ao rematar o curso actual realices unha copia de seguridade das materias en MooVi para almacenalas nun lugar seguro e poder recuperalas no futuro se o precisas.

Para realizar unha copia de seguridade sigue estes pasos:

  1. Accede á materia en MooVi correspondente.
  2. Fai clic no menú de accións despregable con forma de roda, situado na parte superior dereita, e escolle "copia de seguridade".
  3. Se queres copiar todos os contidos, fai clic en "Ir ao último paso" e agarda a que saia a mensaxe "Creouse satisfactoriamente o ficheiro de copia de seguridade". En caso de só querer copiar certos contidos do curso, preme en "Seguinte" e selecciona os elementos que desexas incluír na copia.
  4. Fai clic en "Continuar".
  5. En "Área da copia de seguridade privada de usuario" aparecerá o ficheiro .mbz da copia, preme en "Descargar" para almacenalo no teu ordenador.
  6. Unha vez descargado, é moi importante por temas de espazo, eliminar as copias de MooVi. Para borralas, debes seleccionar o botón inferior "Xestionar os ficheiros de copia de seguridade". Na fiestra que se abre, aparecen os ficheiros das copias realizadas, ao premer sobre o ficheiro aparece a opción "eliminar". Por último, unha vez borrado, preme en "Gardar os cambios".

IMPORTANTE: debes xestionar as túas copias de seguridade e borralas de MooVi, xa que por temas de mantemento, en calquera momento, poden eliminarse sen previo aviso.

Na seguinte guía tes unha descrición paso a paso de todo o proceso.

Ir á FAQ

Este bloque é moi útil para copiar recursos e actividades entre materias de MooVi de xeito rápido e sinxelo.  Os ítems poden recadarse e gardarse dentro da bolsa de recursos, servindo tamén como biblioteca de contidos dos cursos que empregas de xeito frecuente e dispoñibles para dupricarse cando o precises (máis información aquí).

  • O primeiro que debes facer é acceder á materia na que tes os contidos que desexas copiar. Unha vez dentro preme en «Activar edición».
  • Na parte inferior da esquerda , preme en «Engadir un bloque» e escolle «Sharing Cart» (coa interface en galego) ou «Bolsa de recursos» (coa interface en castelán).
  • No menú da dereita aparece un novo bloque e por cada sección, recurso ou actividade aparece unha nova icona con forma de cesta que nos vai permitir copialo ao bloque «Bolsa de recursos». É posible copiar na bolsa os recursos e actividades de xeito individual ou por sección/tema completo.
  • A medida que engades contidos a través da icona con forma de cesta, estes aparecerán dentro do bloque «Bolsa de recursos» da dereita.
  • Unha vez teñas no bloque os contidos que precisas, xa podes importar noutra materia. Para iso accede ao curso no que desexas incluír eses contidos, activa edición e engade de novo o bloque «Bolsa de recursos». Neste caso o bloque aparece co contido que copiaches do outro curso.
  • O único que tes que facer é premer na icona copiar que aparece á dereita de cada ítem que desexas importar do bloque. Cando o fagas verás que ao final de cada sección aparecen uns espazos punteados con frechas que nos permiten incorporar o contido na sección que lle indiquemos.
  • Feito isto, o recurso, actividade ou sección estará copiado na materia correspondente, mantendo as características orixinais.

Tes a túa disposición unha guía coa descrición detallada e capturas de todo este proceso.

Ir á FAQ

Todo o profesorado en POD dunha materia debe ter acceso, se non o tes ponte en contacto connosco en soporte.moovi@uvigo.gal

Se aínda non estás en POD, debes contactar coa secretaría do teu centro para que o solucionen canto antes.  Se non estás en POD non podemos darte de alta na materia en MooVi.

Ir á FAQ

Non, se o docente figura en POD non se pode eliminar.

Moovi importa ao profesorado do POD, polo que calquera alta ou baixa debe facerse alí.

Ir á FAQ

Excepto para aquelas materias que foron solicitadas expresamente, os cursos en MooVi creáronse de forma que estean ocultos ao alumnado.

Isto ofrécelle dúas vantaxas ao profesorado:

  1. Podes traballar no teu curso sen que o alumnado vexa os cambios ata que ti consideres que xa se pode abrir
  2. Se non vas a empregar MooVi no curso 2020/2021, o espazo xa non estará dispoñible para o alumnado.

Tes a túa disposición unha guía e un vídeo de como comprobar a visibilidade dos teus cursos e como os podes ocultar e facer visibles segundo desexes.

 

Ir á FAQ

Debes acceder ao teu curso e ir á opción do menú "Participantes".

Neste vídeo tes máis información sobre os participantes e a xestión de usuarios/as en MooVi.

 

Ir á FAQ

O alumnado que figura con estatus "suspendido" é porque  nalgún momento estivo matriculado na materia e despois desmatriculouse. O alumnado "suspendido" non pode acceder á materia, nin recibe copia das mensaxes que se envíen desde o foro do novas (ou desde calquera outro foro con subscrición forzosa). 
O motivo de non borrar estes participantes é porque moitas veces fanse cambios na matrícula (incluso de xeito erróneo) e se borramos ao usuario da materia e ten feitas entregas, cualificacións asignadas etc. estaríamos borrando tamén eses datos.

Neste vídeo tes máis información sobre os participantes e a xestión de usuarios/as en MooVi.

 

Ir á FAQ

Para poder inscribir alumnado nunha materia en MooVi, debes acceder á materia e ir ao bloque "Participantes". Na parte inferior dereita desta páxina, atoparás unha opción que é "Matricular usuarios". Na xanela que se abre, no cadro "buscar" introduce o dni/nie do/a estudante (opción preferente), se está dado de alta na plataforma aparecerache o seu nome completo que debes seleccionar e, a continuación, darlle a "matricular usuarios".

Se o/a estudante non está rexistrado en MooVi, tes que solicitarnos a súa inscrición enviándonos cuberto un csv cos seus datos.

Neste vídeo tes máis información sobre os participantes e a xestión de usuarios/as en MooVi.

 

Ir á FAQ

Para exportar a listaxe de usuarios/as do teu curso en MooVi, accede á materia e vai ao bloque "Participantes". Marca o cadro branco superior para seleccionar a todos os usuarios/as ou escolle individualmente os que desexas exportar. Feito isto, na parte inferior, no menú despregable "Cos usuarios seleccionados", elixe "descargar a táboa de datos como" e selecciona o tipo de ficheiro que desexas descargar (csv, xlsx, HTML etc.). A descarga iniciarase automaticamente. 

Neste vídeo tes máis información sobre os participantes e a xestión de usuarios/as en MooVi.

 

Ir á FAQ

As principais ferramentas de comunicación asíncrona na plataforma MooVi son as seguintes:

  • Foro de avisos: é un foro de uso exclusivo do profesorado. As mensaxe que se publiquen aí chegan con copia ao correo electrónico do estudantado que figura en "participantes".
  • Mensaxes: pódense enviar mensaxes individuais a estudantes concretos desde o bloque "participantes". Neste vídeo tes máis información sobre os participantes e a xestión de usuarios/as en MooVi.
  • Foros: se o alumnado está suscrito aos foros creados na materia, tamén recibirá no seu correo unha copia das achegas que se publiquen neses espazos.

Para a comunicación síncrona (videoconferencia) recomendámosche o uso doutras ferramentas (https://campusremoto.tv.uvigo.es/campus ou Teams).

Ir á FAQ

Cando te logueas en MooVi, na parte superior dereita, premendo sobre o teu nome, desprégase un menú. Premendo na opción “Perfil”, levarate a outra pantalla na que debes escoller “Editar o perfil” e ir á sección “Imaxe do usuario”. Na xanela “Nova imaxe” podes arrastrar unha foto túa (en formato .gif, .jpe, .jpeg, .jpg ou .png). Por último, preme en "Actualizar o perfil".

Se es profesor/a, neste vídeo atoparás información dos primeiros pasos en Moodle.

 

Ir á FAQ

O máis recomendable é que xeres un grupo co teu alumnado. Máis información sobre os grupos aquí:

https://docs.moodle.org/all/es/Grupos

Cando temos grupos creados, Moodle permite restrinxir o acceso a calquera recurso ou actividade para que sexa só visible para o grupo seleccionado. Máis información sobre as restricións de acceso aquí:

https://docs.moodle.org/all/es/Configuraciones_para_restringir_acceso

Tamén nos distintos foros, incluído o de novas, se o configuramos como “grupos separados” permitiranos enviar mensaxes a un grupo concreto de estudantes.

Ir á FAQ

Podes descargar e consultar a Guía de creación de cuestionarios en MooVi.

Ir á FAQ

A primeira recomendación sería que, sempre que sexa posible, empregues métodos de avaliación continua diferentes ás probas síncronas.

Os cuestionarios síncronos (todo o estudantado á mesma hora para facer a proba) poden supor un estrés considerable a calquera sistema, polo que se recomenda espaciar tanto o inicio coma a finalización do mesmo. Na medida en que poidas, e sobre todo en probas con moito alumnado, deixa marxe de tempo para facer unha entrada escalonada no sistema.

Haberá que ter en conta tamén que estas probas poden ser difíciles de controlar desde o punto de vista técnico (problemas de conectividade, incidencias técnicas do estudantado na súa casa etc.). Podes ter prevista unha proba de avaliación alternativa para o alumnado que teña algunha incidencia que lle impida rematar o cuestionario. 

Recomendacións para as probas en MooVi:

  • Cando teñas unha proba en MooVi con moitos estudantes, é recomendable dividir ao alumnado en grupos de xeito que o inicio e fin da proba para cada grupo estea escalonado 5-10 minutos (p.ex. o primeiro grupo comeza ás 9:00, o segundo ás 9:10, o terceiro ás 9:20h).
  • Tenta calcular o tempo de realización da proba de forma que o estudantado dispoña de tempo suficiente para contestar ás preguntas e con marxe para que o alumnado que poida ter unha conexión a internet máis lenta poida envialo dentro do tempo límite.
  • É moi importante comunicar ao alumnado previamente (a través dun correo, aviso etc.) e na descrición do cuestionario, toda a información necesaria sobre as probas: data e hora de inicio, cantos intentos teñen, cantas preguntas van ser, de que tipo, canto tempo van ter para respondelas, se existe penalización por contestar respostas erróneas, se van poder navegar cara adiante e atrás na proba ou se só van poder avanzar cara adiante e non van ter ocasión de revisar o que xa fixeron. Todo isto é moi importante que o saiban de antemán. 
  • Se ademais tes abertos 2 espazos (en MooVi e FAiTIC) para a túa materia, comunica ao teu alumnado para que e cando vas empregar cada un deles.
  • Avisa ao teu alumnado que cando finalice a proba en MooVi, e antes de que transcorra o tempo límite, ten que darlle ao botón "entregar todo e finalizar" (esta información podes incluíla na descrición do cuestionario).
  • Ao igual que nun exame presencial o alumnado pode modificar as súas respostas, é recomendable que nos cuestionarios en MooVi se configuren con navegación libre, en vez de secuencial, para que o alumnado poida volver atrás e revisar as preguntas antes da entrega da proba.
  • Nas opcións de revisión do intento, se non queres que poidan revisalo ata que finalice a proba, configura o cuestionario para que oculte as respostas correctas, retroalimentación etc.
  • En MooVi, pódese configurar para que o envío das respostas sexa automático, de forma que as respostas se envían aínda que o estudante non lle dea ao botón de enviar todo e terminar. 
  • O ideal é que crees un banco de preguntas amplo para o teu cuestionario e que desas preguntas escolla x aleatorias. Cando máis amplo sexa o banco de preguntas menos opción de que as preguntas se repitan. 
  • Se vas crear un cuestionario coas mesmas preguntas, podes configuralo para que baralle as preguntas e así evitar que aparezan todas na mesma orde.
  • Se dispós de tempo, é recomendable realizar unha proba previa (aínda que sexa con poucas preguntas) co alumnado coas mesmas características de configuración que a proba final, para que poidan ver o funcionamento e comprobar que o acceso lles funciona.

Ir á FAQ

  • Antes da proba deberías ter a información precisa para facer o exame: día, hora, tempo límite, intentos... Se non é así, contacta co coordinador/a da materia.
  • O día da proba, verifica con suficiente antelación a túa conexión a internet, busca o lugar con maior cobertura...
  • Accede á plataforma durante os 15 minutos anteriores ao comezo da proba e accede só ao curso en cuestión, non abras outras materias en MooVi para evitar interferencias. 
  • Le atentamente as instrucións que che dea o profesor/a antes de comezar a proba.
  • IMPORTANTE: durante a proba, non empregues os botóns Adiante/Atrás do navegador, xa que se poderá perder información.
  • En MooVi, cando entras no cuestionario, aparecerache a información dos intentos permitidos, a data de inicio e finalización, e o tempo límite (se o hai), xunto coa descrición que incluíu o profesor/a. Para comezar o intento, tes que premer en "Intentar a proba agora" (en castelán: “Intente resolver el cuestionario ahora”).
  • Nos cuestionarios en MooVi, ao rematar, e antes de que finalice o tempo límite, debes premer en "Finalizar intento" (en castelán "Terminar intento"). Posteriormente aparecerá o resumo do intento e o estado de cada unha das preguntas. É moi importante para finalizar o cuestionario premer en "Entregar todo e finalizar" (en castelán "Enviar todo y terminar") para que o sistema recolla o teu intento.
  • En Claroline, cando premes no título do cuestionario aberto, estarás xa dentro do intento. Na parte superior aparecerache o tempo máximo permitido e o tempo actual (parte de 0 seg. e vai indicando o tempo que invirtes en facer a proba).
  • Nos cuestionario en Claroline, ao rematar, e antes de que finalice o tempo límite, non esquezas premer o botón de "enviar todo e finalizar" para que o sistema recolla o teu intento.
  • Para consultar a nota ou revisar o intento, vai depender de como teña configurado o profesor/a o cuestionario. Con algúns poderás ver a nota e revisar o intento inmediatamente e, noutros, terás que agardar a que o profesor/a o poña visible.

Ir á FAQ

Se eliminaches algún recurso ou actividade do teu curso, podes recuperalo desde a papeleira de reciclaxe ("recycle bin") (os contidos da papeleira bórranse de xeito definitivo despois de 7 días). A papeleira só é visible no menú de administración se se eliminou algún elemento. Para recuperalo, tes que premer na frecha de "restaurar".

Ir á FAQ

En agosto farase a primeira carga do alumnado matriculado en materias oficiais, polo que ata ese momento non terás acceso ás materias do curso 21-22.

A partir desa data, a información da matrícula envíase a MooVi polas noites, así que deberás agardar ata o día seguinte tanto para acceder, como para que se actualice a túa información de matrícula en MooVi.

Ir á FAQ

A maioría dos cursos créanse en MooVi ocultos para o estudantado, polo que non serán visibles ata que o profesorado o active.

Ademais, ten en conta que durante o curso 2020/2021 tamén estará en uso a plataforma Claroline dentro de Faitic, así que pode que a materia que buscas estea en Claroline.

Ir á FAQ

Para desactivar as notificacións, tanto do correo como na propia plataforma ou no móbil, accede a MooVi e desde o teu "Perfil" (na parte superior dereita) desprega e escolle "Preferencias" e na seguinte pantalla preme en "Preferencias de notificación". Nesa pantalla, para cada elemento, podes activar ou desactivar a columna de web, correo ou móbil e segundo esteas ou non conectado a MooVi.

Ir á FAQ

Para poder asegurar a calidade dos datos xestionados en MooVi non se permite editar os datos persoais directamente en MooVi.

Se queres cambiar o teu enderezo de correo deberalo facer desde o teu perfil da secretaría virtual:

  1. Accede á secretaría virtual
  2. Accede a "A miña conta" -> "Datos Persoais"
  3. Establece un enderezo de correo por defecto

A conta de correo que establezas por defecto será a que se empregue tanto na secretaría virtual coma en MooVi.

Nota: O envío de datos a MooVi non é instantáneo e pode tardar varios minutos.

 

Ir á FAQ

Para solicitar a alta dun curso ou espazo non oficial en MooVi, é preciso ser profesor/a en activo da Universidade de Vigo ou pertencer a algúns dos seus servizos.
A solicitude debe enviarse a soporte.moovi@uvigo.gal xustificando a creación do espazo e os datos do mesmo: tipo de curso, título, código, profesorado (nome, apelidos, dni, enderezo de correo-e) e as data de inicio e finalización.

Ir á FAQ

Moovi ten habitualmente unha parada programada de servizo á semana. Con carácter xeral dura uns 5 minutos e ten lugar os mércores entre as 08:15 e as 09:00. En caso de ser noutra data, notificarase con antelación na web principal e no foro de novas.

Polo tanto, é probable que se estás a ver esa mensaxe, o servizo se restableza en pouco tempo. Cando Moovi estea accesible de novo, amosarase automaticamente sen necesidade de recargar a páxina.

Estes cortes son necesarios para engadir novas funcionalidades, manter a plataforma actualizada, aplicar correccións de erros e melloras de seguridade.

Ir á FAQ