O deseño desta materia está pensado para que os futuros educadores sociais adquiran a capacidade de reflexionar *críticamente sobre o feito socioeducativo en xeral e sobre a súa propia práctica en particular desde un punto de vista científico; entendendo, por tanto, que esta capacidade de reflexión é un instrumento esencial para a mellora socioeducativa e o seu desenvolvemento profesional.
Os contidos que se propoñen articulan o diálogo epistemológico mediante tres bloques de temas: os fundamentos da investigación *socioeducativa, o seu deseño e desenvolvemento e, finalmente, a práctica da investigación a través de contidos sobre a difusión e impacto na mellora *socioeducativa.
As actividades están pensadas como oportunidade para desenvolver as competencias a partir da aplicación e a transferencia dos distintos saberes. Están deseñadas para facilitar a integración conceptual desde unha perspectiva crítica, reflexiva e comprometida co pleno desenvolvemento do educando.
É importante tamén que os futuros educadores sociais comprendan que a investigación se realiza nun contexto socioeducativo concreto e que, por tanto, faise necesario adquirir unha serie de coñecementos e condutas específicos, que teñen como referencia esencial principios éticos da investigación e do código deontolóxico da profesión.