Secretaría Uvigo - Análise magneto-térmica dun motor de seis fases para a unidade de potencia dun vehículo eléctrico

Análise magneto-térmica dun motor de seis fases para a unidade de potencia dun vehículo eléctrico

Data de defensa15/09/2023
TitulaciónMáster Universitario en Enxeñaría Industrial
CentroEscola de Enxeñaría Industrial
Dirección Titoría: Xosé Manuel López Fernández
Tribunal Vogalía: Alberto Comesaña Campos
Presidencia: Celso Fernández Silva
Vogalía: Vicente Pastoriza Santos
Secretaría: Óscar López Sánchez
Vogalía: Alejandro Fernández Villaverde
ResumoOs vehículos equipados con motores de combustión interna (MCI) levan centos de anos existindo. Aínda que os vehículos MCI melloran e reducen constantemente as súas emisións grazas ás melloras na tecnoloxía electrónica, non están a axudar a reverter o cambio climático. Nos últimos anos, a preocupación polo quecemento global, os fenómenos ambientais adversos e a dispoñibilidade de combustibles fósiles motivaron a busca de alternativas na mobilidade. Neste contexto, as máquinas eléctricas convertéronse no elemento clave que posibilita a tecnoloxía das unidades de potencia para os vehículos híbridos e eléctricos.
As principais topoloxías de máquinas eléctricas empregadas na tracción de vehículos eléctricos inclúen máquinas de corrente continua, motores síncronos de imáns permanentes, motores de indución e motores de reluctancia conmutados, cada un con as súas propias vantaxes e desvantaxes. Os motores de indución son unha alternativa moi utilizada no mercado da tracción de vehículos eléctricos debido á súa sinxeleza, baixo custo, amplo rango de velocidades, robustez e bo rendemento. Aínda que o prezo dos imáns permanentes está moi influído polas flutuacións do mercado, o rendemento superior dos motores síncronos de imáns permanentes converte a esta topoloxía no principal competidor dos motores de indución que se utilizarán como unidade de potencia nos vehículos eléctricos.
Polo tanto, no presente traballo lévase a cabo un estudo magneto-térmico de tres tipos diferentes de motores eléctricos; un motor de indución trifásico utilizado no Tesla Model S, un motor síncrono de imáns superficiais trifásico e un motor síncrono de imáns superficiais hexafásico, co obxectivo de resaltar as vantaxes que os motores multifásicos proporcionan na tracción do vehículo.
Volver