Secretaría Uvigo - Cálculo e deseño dunha caixa de cambios de triplo embrague de seis velocidades

Cálculo e deseño dunha caixa de cambios de triplo embrague de seis velocidades

Data de defensa14/09/2023
TitulaciónGrao en Enxeñaría Mecánica
CentroEscola de Enxeñaría Industrial
Dirección Titoría: Joaquín Baltasar Collazo Rodríguez
Tribunal Vogalía: Manuel Cabaleiro Núñez
Secretaría: Miguel Concheiro Castiñeira
Presidencia: Enrique Casarejos Ruiz
ResumoAo longo deste proxecto, realizarase o cálculo e deseño dos principais elementos que compoñen unha transmisión de triplo embrague, como engrenaxes e eixes, así como elementos secundarios como sincronizadores e rodamentos.

O primeiro paso no deseño da transmisión será unha análise de rendemento do vehículo base, na que, utilizando datos coñecidos do vehículo, como o seu coeficiente de resistencia aerodinámica ou as dimensións dos pneumáticos, realizarase o cálculo das forzas resistentes, que influirán en aspectos do rendemento, como a velocidade máxima teórica do vehículo.

Despois da análise do rendemento, calcularanse as relacións de transmisión, buscando que estas permitan cumprir o rendemento desexado.

Coñecendo o número total de velocidades necesarias, así como o radio de xiro de cada unha delas, o seguinte paso será o correcto dimensionado das engrenaxes, calculando o número de dentes de cada unha delas, e posteriormente o seu módulo, de xeito que poidan soportar as solicitacións dinámicas e estáticas ás que se verán sometidas ao longo da vida útil do vehículo.

A continuación, procederase ao deseño do eixe secundario e os seus compoñentes asociados, como sincronizadores e rodamentos. Dimensionaranse de forma que poidan soportar os esforzos aos que se verán sometidos ao longo da vida útil do vehículo, e o conxunto deseñarase de forma que se permita o seu correcto funcionamento e montaxe.

Unha vez coñecidas as especificacións e dimensións do eixo secundario, calcularanse e deseñaranse os tres eixes primarios, así como os seus elementos asociados. Ao igual que o resto de compoñentes, o seu dimensionado será tal que lle permita soportar as tensións que sufrirá ao longo da vida útil do vehículo.

Por último, dimensionaranse outros elementos, como os tres embragues cos que contará a transmisión, ou o sistema de levas encargado de seleccionar as distintas velocidades.
Volver