Calibración virtual da ECU do motor TU5JP4
Autoría | Anxo Álvarez Amigo |
Data de defensa | 17/09/2021 |
Titulación | Grao en Enxeñaría Mecánica |
Centro | Escola de Enxeñaría Industrial |
Dirección |
Titoría: Jacobo Porteiro Fresco |
Tribunal |
Presidencia: Fernando Cerdeira Pérez Secretaría: José Ángel López Campos Vogalía: Noelia Bazarra García |
Resumo | Para a calibración da ECU do motor TU5JP4 partiuse dun modelo xa feito en AVL-Boost, un software co que se pode simular todo tipo de motores de forma precisa simplificada e esquematizada, que permite parametriar todos os elementos que interveñen no funcionamiento do motor, como tuberías, sistema de admisión y escape, filtros, pistones, válvulas, etc. Para un mellor manello da ECU pasouse o modelo do motor ao software AVL-Cruise M, outra opción que da AVL, máis intuitiva, avanzada e completa. Este cambio de programa non se pode exportar directamente, senon que modelouse o motor de novo, basándose no motor que se tiña en AVL-Boost, pero adaptándose ao novo software. Unha vez que se tivo o motor modelado procedeuse á calibración da ECU, modificando a proporción de combustible por aire que se inxécta en cada ciclo, é dicir, o dosado, e o avance de ignición/chispa. Primeiro fíxose unha simulación sen modificar nada para poder comparar os resultados posteriores e verificar que co novo modelado obtíñanse os mesmos resultados iniciáis que no software AVL-Boost. No traballo non solo buscáronse as másximas prestacións, senon que tamén un comportamento eficiente do motor. Polo tanto, coa bolboreta totalmente aberta buscáronse os maiores puntos de potencia e par, e conforme o ángulo da bolboreta disminuía premiouse un menor consumo e un comportamento lineal do motor. O procedemento de traballo consistiu en, basándose no comportamento do motor, e na teoría de motores, modificar o dosado e avance, comparando os resultados obtidos cos do motor orixinal e cos da modificación anterior, ata obter os mellores resultados posibles. |