Deseño e fabricación da estrutura dun Vehículo Aéreo non Tripulado mediante o uso de deseño xerativo e extrusión de material
Autoría | Sofía Martínez Justo |
Data de defensa | 20/07/2023 |
Titulación | Grao en Enxeñaría Aeroespacial |
Centro | Escola de Enxeñaría Aeronáutica e do Espazo |
Dirección |
Cotitoría: Rodrigo Randulfe López Titoría: Diego Carou Porto |
Tribunal |
Presidencia: Matías García Rivera Secretaría: Alejandro Jacobo Cabrera Crespo Vogalía: María Arias Vázquez |
Resumo | Nesta era de desenvolvemento tecnolóxico e crecente participación da intelixencia artificial na vida cotiá, a innovación enfronta desafíos cada vez máis complexos. Algúns desenvolvementos nacen para medrar de man das tecnoloxías xa existentes, como pode ocorrer co deseño xerativo, que está estreitamente relacionado coa fabricación aditiva, xa que é unha tecnoloxía especialmente adecuada para materializar os seus deseños. Este Traballo de Fin de Grao aborda a aplicación do deseño xerativo e da fabricación aditiva, especificamente a extrusión de material, na creación da estrutura dun Vehículo Aéreo non Tripulado. Actualmente, a idea de que un gran número de drones sobrevoen as cidades prestando todo tipo de servizos parece estar máis próxima no tempo. Por iso, vólvese crucial buscar métodos de fabricación alternativos que permitan producir de maneira eficiente, reducir o desperdicio de material e diminuír o peso das aeronaves, logrando así un maior rendemento e autonomía. A realización deste traballo baseouse nunha busca previa de información, seguida da creación dos primeiros prototipos e, por último, do deseño final. O deseño xerativo é a parte central deste traballo e foi realizado mediante Autodesk Fusion 360. A fabricación da estrutura realizouse empregando a extrusión de material. A fabricación realizouse con PLA convencional e con LW-PLA, unha variante deste último que permite reducir o peso. O obxectivo perseguido foi comparar os resultados de impresión de ambos materiais e, sobre todo, o peso das estruturas. Os resultados de impresión permitiron comprobar a idoneidade dos materiais probados para a construción da estrutura do dron. O sobredimensionamento das forzas empregadas garante a rigidez da estrutura, obténdose unha redución de peso para o LW-PLA ao redor do 25%. Debido a iso, puido concluírse que a combinación do deseño xerativo e da fabricación aditiva mediante extrusión de material demostrou ser un enfoque prometedor na fabricación de estruturas de vehículos aéreos non tripulados, abrindo así varias liñas de investigación futura para perfeccionar estes métodos e explorar novas aplicacións no ámbito dos drones e outras áreas relacionadas. Palabras chave: deseño xerativo, fabricación aditiva, extrusión de material, vehículo aéreo non tripulado. |