Secretaría Uvigo - Técnicas de medición de diagramas de radiación de antenas embarcadas mediante o emprego dun UAV

Técnicas de medición de diagramas de radiación de antenas embarcadas mediante o emprego dun UAV

Data de defensa18/07/2019
TitulaciónMáster Universitario en Operacións e Enxeñería de Sistemas Aéreos non Tripulados
CentroEscola de Enxeñaría Aeronáutica e do Espazo
Dirección Titoría: Carlos Ulloa Sande
Tribunal Presidencia: Joaquín Martínez Sánchez
Vogalía: Luis Miguel González de Santos
Secretaría: Fermín Navarro Medina
ResumoA caracterización dunha antena supón o coñecemento dunha serie de parámetros que determinan o seu comportamento, algúns dos máis importantes son a directividad, a ganancia, a polarización, o ancho de banda e a súa diagrama de radiación.

Os sistemas de comunicacións, navegación, direccións de tiro ou guerra electrónica, necesitan unha caracterización e un coñecemento preciso do diagrama de radiación de cada unha das antenas que os compoñen. No caso dos buques, o diagrama de radiación dunha antena embarcada vese fortemente afectado pola estrutura do barco así como pola presenza de elementos radiantes próximos, de modo que pode afastarse moito do correspondente á mesma antena illada. O diagrama de radiación pode distar do obtido de xeito teórico ou do medido nunha cámara anecóica. Por exemplo, a presenza de mástiles metálicos ou certas superficies metálicas da superestructura do barco poden orixinar áreas de cobertura degradada que se traducen en rangos acimutales cegos para un radar de navegación.

Por este motivo, os parámetros obtidos a partir dos diagramas de radiación de antenas embarcadas poden diferir notablemente dos teóricos e as prestaciones dos sistemas aos que serven poden verse degradadas.
Resulta esencial, xa que logo, obter o diagrama de radiación da antena no seu emprazamento real sobre a estrutura do buque e, se é posible, co buque no seu medio natural, o mar.

O método que tradicionalmente empregan a Armadas de todo o mundo para a caracterización de antenas embarcadas en buques, consiste en transmitir coa antena baixo proba (ABP) e facer que o barco navegue describindo círculos mentres se rexistran os valores de potencia recibida nalgún punto fixo da costa.

Con todo, pode empregarse unha estratexia distinta: o buque permanecería estático na mar transmitindo coa ABP mentres que un UAV realiza unha traxectoria circular ao redor do barco medindo a potencia recibida ao longo de devandito percorrido.

Á hora de realizar unha campaña de medidas co obxecto de obter un diagrama de radiación dunha antena mediante UAV, resulta esencial unha planificación da proba que teña en conta unha serie de aspectos que condicionan o plan de voo, como a ruta óptima, a autonomía, etc.
Volver