Guia docente 2014_15
Facultade de Ciencias da Educación
Grao en Educación Infantil
 Materias
  Lingua e literatura: Español
   Contidos
Tema Subtema
1. Concepción e papel da linguaxe nos textos normativos en programas de excelencia educativa, con especial atención ao novo contexto establecido pola LOMCE. 1.1. Repaso e discusión dos trazos definitorios e característicos da linguaxe e das linguas desde as teses máis relevantes das ciencias que actualmente se ocupar da linguaxe.
1.2. Da competencia lingüística á competencia comunicativo-textual.
1.3. Bases teóricas e pedagóxicas do novo contexto normativo español.
1.4.Traballo 'práctico' (preferentemente en grupo reducido de 3-5 discentes) de análise comparativa entre a concepción e o papel da linguaxe nos textos normativos españois, en especial os referidos á educación infantil, e os principios e pautas promovidos polas
institucións da Unión Europea e do Consello de Europa (principalmente
desde a Language Policy Division/*Division de Politiques Linguistiques).
2. Literatura, cultura, tradición, innovación. 2.1. Da paideia á literarische Bildung: a competencia 'lectora' de textos
literarios como fonte de "desenvolvemento integral e harmónico dos aspectos intelectuais, afectivos e sociais da persoa".
2.2. Literatura, oralidade e escritura. Literatura, pensamento narrativo e
destrezas básicas na educación infantil.
2.3. As cuestións do canon no ensino obrigatorio
2.3. Exercicio de profundización/resolución de problemas: análise crítica da concepción e o papel da literatura no currículo de educación infantil desde as propostas das institucións europeas e desde o cotexo con currículos de excelencia educativa
3. Interpretación e construción de textos desde o español, sobre todo de textos do ámbito académico, dos medios de comunicación social
e da produción literaria.
3.1. O texto como unidade básica da lingüística. As tipoloxías textuais.
Caracterización e tipoloxía básica dos textos literarios, dos textos
académicos e dos textos xornalísticos
3.2. As formas xerais da comunicación en clase. Xéneros de discurso,
tipos de texto e 'funcións discursivas'
3.3. A exposición e a argumentación na retórica clásica e nos textos
académicos e xornalísticos actuais. Prácticas de análises e comentario
3.4. Os xéneros xornalísticos: Xéneros informativos. Xéneros interpretativos. Xéneros de opinión. Algúns tipos básicos: a noticia, a reportaxe en profundidade, o editorial. A linguaxe xornalística. Prácticas de análises e comentario.
3.5. Os textos narrativos. Narración e identidade. Psicoloxía cultural e
pensamento narrativo. Narración literaria e creación de mundos posibles.
Algúns conceptos e termos básicos da narratoloxía actual
3.6. Análise dalgúns contos e propostas de traballos 'persoais', preferentemente en grupos reducidos de 3-5 discentes.
4. Unidade e variedade do español: estándar, sociolectos e rexistros. 4.1. A arquitectura da lingua: dialectos, niveis e estilos. O correcto
como norma idiomática de cada modo de falar. O español común e o español estándar. Novos enfoques na lingüística variacional.
4.2. A variación social da Lingua Española. Prácticas de análises e
comentario
4.3. Os rexistros ou niveis de fala. O denominado argot común.
Prácticas de análises e comentario.
Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000