|  | B2 | Saber planificar e prestar coidados de enfermaría dirixidos ás persoas, familias ou grupos, orientados aos resultados na saúde, evaluando o seu impacto, a través das guías de práctica clínica e asistencial, que describen os procesos polos cales se  diagnostica e trata o cuida un problema de saude | 
    	  
           
             |  | B4 | Ser capaz de comprender o comportamento interactivo da persoa en función do xénero, grupo ou comunidade, dentro do seu contexto social e multicultural | 
    	  
           
             |  | B6 | Aplicar as intervencións da enfermaría na evidencia científica e nos medios dispoñibles | 
    	  
           
             |  | B8 | Promover e respectar o dereito de participación, información, autonomía e consentimento informado na toma de decisións das persoas atendidas, acorde coa forma na que viven so seu proceso de saúde-enfermidade | 
    	  
           
             |  | B10 | Protexer a saúde e o benestar das persoas, familias ou grupos atendidos, garantindo a sua seguridade | 
    	  
           
             |  | B12 | Aplicar o código ético e deontolóxico da enfermaría española, comprendendo as implicaciones éticas da saúde nun contexto mundial en transformación | 
    	  
           
             |  | B14 | Establecer mecanismos de avaliación, considerando os aspectos científico-técnicos e de calidade | 
    	  
           
             |  | B16 | Ser capaz de utilizar os sistemas de información sanitaria | 
    	  
           
             |  | B18 | Aplicar estratexias para adoitar medidas de confortabilidade e  atención dos síntomas, dirixidas ao paciente e familia, na aplicación de coidados paliativos que contribuan a aliviar a situación dos pacientes en situacións de enfermidad e avanzada e/ou terminal | 
    	 
         
			| Sinale C | Código | Habilidades | 
       
           
             |  | C1 | Coñecer e identificar a estrutura e función do corpo humano. Comprender as bases moleculares e fisiolóxicas das células e os tecidos. | 
    	  
           
             |  | C2 | Coñecer o uso e a indicación de produtos sanitarios vinculados aos coidados de enfermaría. | 
    	  
           
             |  | C3 | Coñecer os diferentes grupos de fármacos, os principios da súa autorización, uso e indicación, e os mecanismos de acción dos mesmos. | 
    	  
           
             |  | C4 | Utilización dos medicamentos, avaliando os beneficios esperados e os riscos asociados e/ou efectos derivados da súa administración e consumo. | 
    	  
           
             |  | C5 | Coñecer e valorar as necesidades nutricionais das persoas sás e con problemas de saúde ao largo do ciclo vital, para promover e reforzar pautas de conduta alimentaria saudable. | 
    	  
           
             |  | C6 | Identificar nutrientes e alimentos onde se  atopan | 
    	  
           
             |  | C7 | Identificar os problemas nutricionais de maior prevalenza e seleccionar as recomendacións dietéticas axeitadas | 
    	  
           
             |  | C8 | Aplicar as tecnoloxías e sistemas de información e  comunicacion en os coidados de saúde | 
    	  
           
             |  | C9 | Coñecer os procesos fisiopatolóxicos, as súas manifestacións e os factores de risco que determinan os estados de saúde e enfermidade nas diferentes etapas do ciclo vital. | 
    	  
           
             |  | C10 | Identificar as respostas psicosociais das persoas ante as diferentes situacións de saúde (en particular, a enfermidade e o sufrimento), seleccionando as accións axeitadas para proporcionar axuda nestas. | 
    	  
           
             |  | C11 | Establecer unha relación empática e respectuosa co/a paciente e familia, acorde coa situación da persoa, problema de saúde e etapa de desenvolvemento. | 
    	  
           
             |  | C12 | Utilizar estratexias e habilidades que permitan unha comunicación efectiva con pacientes, familias e grupos sociais, así como a expresión das súas preocupacións e intereses. | 
    	  
           
             |  | C13 | Recoñecer as situacións de risco vital e saber executar manobras de soporte vital básico e avanzado | 
    	  
           
             |  | C14 | Coñecer e identificar os problemas psicolóxicos e físicos derivados da violencia de xénero para capacitar o estudiantado
na prevención, a detección precoz, a asistencia, e a rehabilitación das vítimas desta violencia | 
    	  
           
             |  | C15 | Identificar, integrar e relacionar o concepto de saúde e os coidados, dende unha perspectiva histórica, para comprender a evolución do coidado de enfermería | 
    	  
           
             |  | C16 | Comprender dende unha perspectiva ontolóxica e epistemolóxica, a evolución dos conceptos centrais que configuran a disciplina de enfermaría, así como os modelos teóricos máis relevantes, aplicando a metodoloxía científica no proceso de cuidar,desarrollando os plans de coidados correspondentes | 
    	  
           
             |  | C17 | Aplicar o proceso de enfermaría para proporcionar e garantir benestar, calidade e seguridade ás persoas atendidas | 
    	  
           
             |  | C18 | Coñecer e aplicar os principios que sustentan os coidados integrais de enfermaría | 
    	  
           
             |  | C19 | Dirixir, avaliar e prestar os coidados integrais de enfermaría, ao individuo, a familia e a comunidade | 
    	  
           
             |  | C20 | Capacidade para describir os fundamentos do nivel primario de saúde e as actividades a desenvolver para proporcionar uncoidado integral de enfermaría ao individuo, a familia e a comunidade | 
    	  
           
             |  | C21 | Comprender a función e actividades e actitude cooperativa que o profesional ha de desenvolver nun Equipo de Atención Primaria de Saúde | 
    	  
           
             |  | C22 | Promover a participación das persoas, familia e grupos no seu proceso de saúde-enfermidade | 
    	  
           
             |  | C23 | Identificar os factores relacionados coa saúde e os problemas do ámbito, para atender ás persoas en situacións de saúde e enfermidade como integrantes dunha comunidade | 
    	  
           
             |  | C24 | Identificar e analizar a influencia de factores internos e externos no nivel de saúde de individuos e grupos | 
    	  
           
             |  | C25 | Aplicar os métodos e procedementos necesarios no seu ámbito para identificar os problemas de saúde máis relevantes nunha comunidade | 
    	  
           
             |  | C26 | Analizar os datos estatísticos referidos a estudos poboacionais, identificando as posibles causas de problemas de saúde | 
    	  
           
             |  | C27 | Formar e informar, facilitar e apoiar a saúde e o benestar dos membros da comunidade, cuxas vidas están afectadas por problemas de saúde, risco sufrimento, enfermidade, incapacidade ou morte | 
    	  
           
             |  | C28 | Coñecer as alteracións de saúde do adulto, identificando as manifestacións que aparecen nas súas distintas fases | 
    	  
           
             |  | C29 | Identificar as necesidades de coidado derivadas dos problemas de saúde | 
    	  
           
             |  | C30 | Analizar os datos recollidos na valoración, priorizar os problemas do paciente adulto, establecer e executar o plan de coidados e realizar a súa avaliación | 
    	  
           
             |  | C31 | Realizar as técnicas e procedementos de coidados de enfermaría, establecendo unha relación terapéutica cos pacientes e familiares | 
    	  
           
             |  | C32 | Seleccionar as intervencións encamiñadas a tratar ou previr os problemas derivados das desviacións de saúde | 
    	  
           
             |  | C33 | Ter unha actitude cooperativa cos diferentes membros do equipo | 
    	  
           
             |  | C34 | Identificar as características das mulleres nas diferentes etapas do ciclo reprodutivo, no climaterio e nas alteracións que se poden presentar proporcionando os coidados necesarios en cada etapa | 
    	  
           
             |  | C35 | Aplicar coidados xerais durante o proceso de maternidade para facilitar a adaptación das mulleres e os neonatos ás novas demandas e previr complicacións | 
    	  
           
             |  | C36 | Coñecer os aspectos específicos dos coidados do neonato. Identificar as características das diferentes etapas da infancia e adolescencia e os factores que condicionan o patrón normal de crecemento e desenvolvemento | 
    	  
           
             |  | C37 | Coñecer os problemas de saúde máis frecuentes na infancia e identificar as súas manifestacións. Analizar os datos de valoración do neno, identificando os problemas de enfermaría e as complicacións que poden presentarse | 
    	  
           
             |  | C38 | Aplicar as técnicas que integran o coidado de enfermaría, establecendo unha relación terapéutica cos nenos e os seus coidadores | 
    	  
           
             |  | C39 | Seleccionar as intervencións dirixidas ao neno san e ao enfermo, así como as derivadas dos métodos de diagnóstico e tratamento | 
    	  
           
             |  | C40 | Ser capaz de proporcionar formación e información para a saúde aos pais ou coidadores primarios | 
    	  
           
             |  | C41 | Comprender os cambios asociados ao proceso de envellecer e a súa repercusión na saúde | 
    	  
           
             |  | C42 | Identificar as modificacións estruturais, funcionais, psicolóxicas e de formas de vida asociadas ao proceso de envellecer | 
    	  
           
             |  | C43 | Coñecer os problemas de saúde máis frecuentes nas persoas maiores | 
    	  
           
             |  | C44 | Seleccionar as intervencións coidadoras dirixidas a tratar ou a previr os problemas de saúde e a súa adaptación á vida diaria mediante recursos de proximidade e apoio á persoa anciá | 
    	  
           
             |  | C45 | Coñecer o Sistema Sanitario Español | 
    	  
           
             |  | C46 | Identificar as características da función directiva dos servizos de enfermaría e a xestión de coidados | 
    	  
           
             |  | C47 | Coñecer e ser capaz de aplicar as técnicas de dirección de grupos | 
    	  
           
             |  | C48 | Coñecer a lexislación aplicable e o Código Ético e Deontolóxico da enfermaría española, inspirado no Código Europeo de Ética e Deontoloxía de Enfermaría | 
    	  
           
             |  | C49 | Prestar coidados, garantindo o dereito á dignidade, privacidade, intimidade, confidencialidade e capacidade de decisión do paciente e familia | 
    	  
           
             |  | C50 | Individualizar o coidado considerando a idade, o xénero, as diferenzas culturais, o grupo étnico, as crenzas e valores | 
    	  
           
             |  | C51 | Coñecer os problemas de saúde mental máis relevantes nas diferentes etapas do ciclo vital, proporcionando coidados integrais e eficaces, no ámbito da enfermaría | 
    	  
           
             |  | C52 | Coñecer os coidados paliativos e control da dor para prestar coidados que alivien a situación dos pacientes en situación de enfermidade avanzada e/ou terminal | 
    	 
         
			| Sinale D | Código | Competencias | 
       
           
             |  | D1 | Capacidade de analise e sintese | 
    	  
           
             |  | D2 | Capacidade de organizacion e planificación | 
    	  
           
             |  | D3 | Capacidade de xestion de la informacion | 
    	  
           
             |  | D4 | Resolución de problemas y toma de decisiones | 
    	  
           
             |  | D5 | Traballo en equipo, multidisciplinar y multilingue | 
    	  
           
             |  | D6 | Habilidades nas relacions interpersoais | 
    	  
           
             |  | D7 | Razoamento critico | 
    	  
           
             |  | D8 | Aprendizaxe autonomo | 
    	  
           
             |  | D9 | Adaptación a novas situacións. Iniciativa e espiritu emprendedor. Creatividade | 
    	  
           
             |  | D10 | Motivación pola calidade | 
    	  
           
             |  | D11 | Sensibilidade cara a temas ambientais |