Educational guide 2024_25
Facultade de Bioloxía
Máster Universitario en Profesorado en Educación Secundaria Obrigatoria, Bacharelato, Formación Profesional e Ensino de Idiomas. Especialidade: Ciencias Experimentais. Bioloxía, Xeoloxía, Física e Química
 Materias
  Investigación e Innovación na Educación Secundaria
   Contidos
Tema Subtema
Metodoloxías e técnicas básicas de investigación e avaliación educativa - Métodos cualitativos e cuantitativos: Diferenzas, aplicacións e exemplos de cada un no contexto educativo.
- Técnicas de recolección de datos: Enquisas, entrevistas, observacións e análises de documentos.
- Avaliación educativa: Instrumentos e técnicas para avaliar a aprendizaxe e o ensino, como probas estandarizadas, rúbricas e autoevaluaciones.
- Análise de datos: Introdución a técnicas básicas de análise estatística e análise cualitativa.
Tipos de deseños de investigación - Deseño experimental e case-experimental: Como establecer estudos que permitan inferencias causales sobre a efectividade de métodos educativos.
- Estudos descritivos e correlacionales: Métodos para describir o estado actual da educación e explorar relacións entre variables.
- Investigación etnográfica: Técnicas para estudar as culturas escolares e as interaccións na aula.
- Estudos de caso: Enfoques detallados para estudar a fondo un só caso ou un pequeno número de casos.
Posibilidades das novas tecnoloxías na investigación educativa - Ferramentas dixitais para a recolección e análise de datos: Software de enquisas, plataformas de xestión de aprendizaxe, e ferramentas de análise estatística.
- Big Data e análise de aprendizaxe (Learning Analytics): Como utilizar grandes volumes de datos para mellorar a toma de decisións educativas.
- Tecnoloxía da información e comunicación (TIC) no ensino: Uso de ferramentas como simulacións, aplicacións educativas e contornas de aprendizaxe virtual.
- Redes sociais e comunidades de práctica: Utilización de redes sociais para a investigación colaborativa e a difusión de achados.
Planificación da acción investigadora ou innovadora - Definición de obxectivos e preguntas de investigación: Como formular preguntas claras e específicas que guíen a investigación.
- Desenvolvemento dun plan de acción: Identificación de recursos, establecemento de cronogramas e asignación de responsabilidades.
- Implementación: Estratexias para pór en práctica o plan e monitorear o progreso.
- Avaliación e retroalimentación: Técnicas para avaliar os resultados do proxecto e utilizar a retroalimentación para futuras melloras.
Investigación-acción - Fundamentos da investigación-acción: Historia, principios e propósito deste enfoque.
- Ciclo de investigación-acción: Planificación, acción, observación e reflexión.
- Participación colaborativa: Como traballar en equipo con outros docentes e estudantes para levar a cabo investigacións-acción.
- Documentación e diseminación: Métodos para rexistrar o proceso e os achados da investigación e compartilos cunha comunidade máis ampla.
Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | Spain | Tlf: +34 986 812 000