Metodoloxías e técnicas básicas de investigación e avaliación educativa |
- Métodos cualitativos e cuantitativos: Diferenzas, aplicacións e exemplos de cada un no contexto educativo.
- Técnicas de recolección de datos: Enquisas, entrevistas, observacións e análises de documentos.
- Avaliación educativa: Instrumentos e técnicas para avaliar a aprendizaxe e o ensino, como probas estandarizadas, rúbricas e autoevaluaciones.
- Análise de datos: Introdución a técnicas básicas de análise estatística e análise cualitativa. |
Tipos de deseños de investigación |
- Deseño experimental e case-experimental: Como establecer estudos que permitan inferencias causales sobre a efectividade de métodos educativos.
- Estudos descritivos e correlacionales: Métodos para describir o estado actual da educación e explorar relacións entre variables.
- Investigación etnográfica: Técnicas para estudar as culturas escolares e as interaccións na aula.
- Estudos de caso: Enfoques detallados para estudar a fondo un só caso ou un pequeno número de casos. |
Posibilidades das novas tecnoloxías na investigación educativa |
- Ferramentas dixitais para a recolección e análise de datos: Software de enquisas, plataformas de xestión de aprendizaxe, e ferramentas de análise estatística.
- Big Data e análise de aprendizaxe (Learning Analytics): Como utilizar grandes volumes de datos para mellorar a toma de decisións educativas.
- Tecnoloxía da información e comunicación (TIC) no ensino: Uso de ferramentas como simulacións, aplicacións educativas e contornas de aprendizaxe virtual.
- Redes sociais e comunidades de práctica: Utilización de redes sociais para a investigación colaborativa e a difusión de achados. |
Planificación da acción investigadora ou innovadora |
- Definición de obxectivos e preguntas de investigación: Como formular preguntas claras e específicas que guíen a investigación.
- Desenvolvemento dun plan de acción: Identificación de recursos, establecemento de cronogramas e asignación de responsabilidades.
- Implementación: Estratexias para pór en práctica o plan e monitorear o progreso.
- Avaliación e retroalimentación: Técnicas para avaliar os resultados do proxecto e utilizar a retroalimentación para futuras melloras. |