Tema 2: DIRECCIÓN ESTRATÉXICA |
2.1 A importancia da contorna.
2.2 Tipos de contornas.
2.3 Análise da contorna xeral. PESTEL.
2.4 Avaliación da contorna específica e do atractivo dun sector ou mercado: Modelo das cinco forzas competitivas de Michael Porter.
2.5 Análise interna. DAFO
2.6 Niveis de dirección e funcións directivas.
2.7 O proceso estratéxico e tipos de estratexias. |
Tema 4: O SISTEMA FINANCIEIRO (PARTE II). OS RESULTADOS DA EMPRESA |
4.1 Diagnóstico económico-financeiro a través da análise de ratios.
4.2 Liquidez.
4.3 Solvencia.
4.4 Rentabilidade económica e rendibilidade financeira. |
Tema 6: O SISTEMA FINANCIEIRO (PARTE IV). FINANCIACIÓN |
6.1 Concepto de financiamento.
6.2 Tipos de fontes de financiamento.
6.3 Métodos ou criterios de selección e avaliación.
6.4 Período mínimo ou medio de maduración. |
Tema 8: O SISTEMA DE PRODUCIÓN (PARTE II). CUSTOS DE PRODUCIÓN |
8.1 Concepto de custo.
8.2 Clasificación dos custos.
8.3 O custo de produción.
8.4 A conta de resultados.
8.5 O limiar de rendibilidade ou punto morto. |
Tema 10: O SISTEMA DE ADMINISTRACIÓN (PARTE I). XESTIÓN DE ADQUISICIÓNS |
10.1 Definición e características dos proxectos de enxeñería.
10.2 Guías para a xestión de proxectos.
10.3 O proceso de xestión de adquisicións (contratación).
10.4 Especificacións técnicas e administrativas. |
Tema 12: O SISTEMA DE ADMINISTRACIÓN (PARTE III). XESTIÓN DE RRHH |
12.1 Conceptos.
12.2 Cultura e liderado.
12.3 Estrutura das organizacións.
12.4 Busca, selección e contratación.
12.5 Formación e capacitación.
12.6 Valoración e retribución.
12.7 Xestión do talento. |
PROGRAMACIÓN DE CRÉDITOS PRÁCTICOS |
Práctica 1: A empresa e dirección estratéxica.
Obxectivos e desenvolvemento: Preténdese que o alumno resolva problemas relativos ás contornas xeral e específica, así como a establecer decisións estratéxicas, empregando ferramentas como a análise Pestel, o modelo das cinco forzas competitivas de Porter, a análise Dafo, a matriz BCG e a matriz de Ansoff.
Práctica 2: Análise dos estados financeiros.
Obxectivos e desenvolvemento: Preténdese que o alumno realice un diagnóstico económico-financeiro dunha empresa mediante a análise do seu balance, ratios e rendibilidades.
Práctica 3. Financiamento e investimento.
Obxectivos e desenvolvemento: O obxectivo principal desta práctica é a familiarización do alumno co financiamento e investimento da empresa aplicando sistemas de financiamento, así como determinar a rendibilidade dun proxecto de investimento mediante indicadores VAN e TIR.
Práctica 4: Organización da produción.
Obxectivos e desenvolvemento: O obxectivo principal desta práctica é que o alumno se familiarice cos conceptos de custos, produtividade e stocks.
Práctica 5: Planificación e control.
Obxectivos e desenvolvemento: O obxectivo principal desta práctica é que o alumno entenda e realice unha planificación de obxectivos concretos e coñeza as distintas formas de control. Para iso, utilizaranse ferramentas de planificación de xestión como os diagramas de Gantt e conceptos básicos da técnica de revisión e avaliación de programas.
Práctica 6: Responsabilidade social corporativa.
Obxectivos e desenvolvemento: Preténdese que o alumno sexa consciente da presenza da responsabilidade social corporativa na contorna das Forzas Armadas e os seus diferentes campos e actuacións. Ademais, para a realización desta práctica, utilizarase a técnica de aprendizaxe cooperativa coñecida como crebracabezas ou jigsaw, que promove a aprendizaxe, a motivación dos estudantes, o compromiso persoal e a necesidade da cooperación cos compañeiros como ferramentas para acadar o éxito en equipo.
Práctica 7: Exposición do caso práctico.
Obxectivos e desenvolvemento: Entrega da memoria e exposición oral do caso práctico "Desenvolvemento dun plan de negocio baseado no Business Model Canvas" exposto durante os seminarios da materia e levado a cabo de forma autónoma aplicando as ferramentas vistas durante o curso.
Neste traballo, que se desenvolverá por grupos, reflectirase a necesidade que posúe unha empresa de dispor dun conxunto multidisciplinar de técnicos expertos en diferentes ámbitos para conseguir pór en práctica as decisións estratéxicas que lle permitan adaptarse á contorna turbulenta e, por tanto, sobrevivir e/ou incrementar a súa competitividade. Para iso, os integrantes do grupo deberán crear unha Startup desenvolvendo, tanto na memoria como na presentación, cada un dos bloques característicos dun plan de negocio, desde a definición do produto e do segmento de clientes ao que se dirixen, pasando pola análise e cuantificación do mercado obxectivo, a definición das diferentes estratexias a empregar en cada un dos bloques expostos, por exemplo o de fixación de prezos, así como por unha análise económica-financeiro minucioso das necesidades presentes e futuras. En consecuencia, deberán asumir as funcións existentes nunha empresa (segundo os distintos temas desenvolvidos nesta materia): dirección estratéxica, dirección financeira, produción, comercialización (mercadotecnia), planificación e control, xestión de recursos humanos, responsabilidade social corporativa, e xestión de adquisicións (compras e/ou subcontratacións). Deste xeito, os alumnos poderán apreciar a gran diversidade de ámbitos profesionais de traballo distintos aos que se pode acceder con esta materia e, por tanto, o contexto multidisciplinar da enxeñaría.
Na presentación intervirán todos os membros do grupo e os profesores avaliarán individualmente o traballo, participación e alcance de coñecementos de cada alumno na sesión de defensa mediante os correspondentes apartados dunha rúbrica deseñada para tal fin. A exposición realizarase coa presenza un profesor do CUD-ENM pertencente a un ámbito docente distinto ao de organización de empresas. |