Guia docente 2023_24
Centro Universitario de la Defensa de la Escuela Naval Militar de Marín
Grao en Enxeñaría Mecánica
 Materias
  Empresa: Introdución á xestión empresarial
   Metodoloxía docente
Metodoloxías   ::  Guia de metodoloxias docentes
  Descrición
Lección maxistral Sesións de aula (I): Nestas sesións búscase presentar detalladamente os fundamentos básicos do contido dos temas programados que proporcionen ao alumno os coñecementos necesarios para avanzar na súa aprendizaxe.
Estudo de casos Sesións de aula (II): Así mesmo, de modo complementario e para reforzar conceptos, realízase, en certas situacións puntuais detectadas como adecuadas, un diagnóstico de situacións reais (estudo de casos) desde o punto de vista empresarial. Para iso, analízanse noticias de actualidade de medios de comunicación especializados (en forma de artigos e vídeos), pretendendo xerar un clima participativo, reflexivo e de debate por parte dos alumnos na aula, o cal achega ao profesor información relativa acerca da comprensión de coñecementos. En función da metodoloxía anterior, os alumnos aprecian a aplicación directa dos contidos da materia e foméntase o interese pola mesma.
Prácticas de laboratorio Ao comezo das clases prácticas desenvolveranse pequenas sesións maxistrais que introduzan conceptos e trasladen as tarefas que a continuación han de desenvolver os alumnos. Este traballo consistirá na resolución de problemas (dirixidos a afianzar os conceptos teóricos abordados nas sesións na aula) contando co apoio directo tutelado e personalizado (traballos de aula) en todo momento polo profesor, para a resolución de dúbidas e achega de consellos derivados da súa experiencia empresarial real. Proporase, na maioría das prácticas, a realización en grupo para estimular a colaboración e o enfoque dos diferentes temas sendo máis enriquecedor para o alumno, tentando que o traballo sexa unha acción conxunta dos membros e non individual.
A práctica 7 supón, como se indica posteriormente, a exposición dun traballo (caso práctico) desenvolvido por grupos durante o curso. Na súa presentación han de intervir todos os integrantes de cada grupo e os profesores avaliarán individualmente o traballo, participación e alcance de coñecementos de cada alumno na sesión de defensa mediante unha rúbrica deseñada para tal fin.
Seminario As sesións de seminarios da materia abordarán a formulación do caso práctico "Desenvolvemento dun plan de negocio baseado no Business Model Canvas" mediante tutorías personalizadas e grupais.
O traballo, que se desenvolverá por grupos, debe incluír aspectos relacionados coas diferentes funcións existentes nunha empresa e que se trataron na materia: dirección estratéxica, dirección financeira, produción, comercialización (mercadotecnia), planificación e control, xestión de recursos humanos, responsabilidade social corporativa e xestión de adquisicións (compras e/ou *subcontrataciones). Así, en cada seminario abordaranse os aspectos relacionados co correspondente tema de teoría, relacionándoos especificamente e de forma aplicada co caso práctico.
Seminario Curso intensivo para aqueles alumnos que suspenderon a materia en primeira convocatoria, previo ao exame en segunda convocatoria.
Universidade de Vigo            | Rectorado | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000