| |
B2 |
Deseñar, planificar e avaliar procesos de ensino e aprendizaxe, tanto individualmente como en colaboración con outros docentes e profesionais do centro |
| |
B4 |
Deseñar e regular espazos de aprendizaxe en contextos de diversidade e que atendan á igualdade de xénero, á equidade e ao respecto aos dereitos humanos que conformen os valores da formación cidadá |
| |
B6 |
Coñecer a organización dos colexios de educación primaria e a diversidade de accións que comprende o seu funcionamento. Desempeñar as funcións de titoría e de orientación cos estudantes e as súas familias, atendendo as singulares necesidades educativas dos estudantes. Asumir que o exercicio da función docente ha de ir perfeccionándose e adaptándose aos cambios científicos, pedagóxicos e sociais ao longo da vida |
| |
B8 |
Manter unha relación crítica e autónoma respecto dos saberes, os valores e as institucións sociais públicas e privadas |
| |
B10 |
Reflexionar sobre as prácticas de aula para innovar e mellorar o labor docente. Adquirir hábitos e destrezas para a aprendizaxe autónoma e cooperativa e promovela entre os estudantes |
| |
B12 |
Comprender a función, as posibilidades e os límites da educación na sociedade actual e as competencias fundamentais que afectan aos colexios de educación primaria e aos seus profesionais. Coñecer modelos de mellora da calidade con aplicación aos centros educativos |
|
Sinale C
|
Código |
Habilidades |
| |
C1 |
Comprender os procesos de aprendizaxe relativos ao periodo 6-12 no contexto familiar, social e escolar |
| |
C2 |
Coñecer as características destes estudantes, así como as características dos seus contextos motivacionales e sociais |
| |
C3 |
Dominar os coñecementos necesarios para comprender o desenvolvemento da personalidade destes estudantes e identificar disfunciones |
| |
C4 |
Identificar dificultades de aprendizaxe, informalas e colaborar no seu tratamento |
| |
C5 |
Coñecer as propostas e desenvolvementos actuais baseados na aprendizaxe de competencias |
| |
C6 |
Identificar e planificar a resolución de situacións educativas que afectan a estudantes con diferentes capacidades e distintos ritmos de aprendizaxe |
| |
C7 |
Analizar e comprender os procesos educativos no aula e fóra dela relativos ao periodo 6-12 |
| |
C8 |
Coñecer os fundamentos da Educación Primaria |
| |
C9 |
Analizar a práctica docente e as condicións institucionais que a enmarcan |
| |
C10 |
Coñecer a evolución histórica do sistema educativo no noso país e os condicionantes políticos e legislativos da actividade educativa |
| |
C11 |
Coñecer os procesos de interacción e comunicación no aula |
| |
C12 |
Abordar e resolver problemas de disciplina |
| |
C13 |
Promover o traballo cooperativo e o traballo e esforzo individuais |
| |
C14 |
Promover accións de educación en valores orientadas á preparación dunha cidadanía activa e democrática |
| |
C15 |
Coñecer e abordar situacións escolares en contextos multiculturales |
| |
C16 |
Deseñar, planificar e evaluar a actividade docente e a aprendizaxe no aula |
| |
C17 |
Coñecer e aplicar experiencias innovadoras en Educación Primaria |
| |
C18 |
Participar na definición do proxecto educativo e na actividade xeral do centro atendendo a criterios de xestión de calidade |
| |
C19 |
Coñecer e aplicar metodoloxías e técnicas básicas de investigación educativa e ser capaz de deseñar proxectos de innovación identificando indicadores de avaliación |
| |
C20 |
Mostrar habilidades sociais para entender ás familias e facerse entender por elas |
| |
C21 |
Coñecer e saber exercer as funcións de titor e orientador en relación coa educación familiar no periodo 6-12 |
| |
C22 |
Relacionar a educación co medio, e cooperar coas familias e a comunidade |
| |
C23 |
Analizar e incorporar de forma crítica las cuestiones más relevantes de la sociedad actual que afectan a la educación familiar y escolar: impacto social y educativo de los lenguajes audiovisuales y de las pantallas; cambios en las relaciones de género e intergeneracionales; multiculturalidad e interculturalidad; discriminación e inclusión social y desarrollo sostenible |
| |
C24 |
Coñecer a evolución histórica da familia, os diferentes tipos de familias, de estilos de vida e educación no contexto familiar |
| |
C25 |
Comprender os principios básicos e as leis fundamentais das ciencias experimentais (Física, Química, Biología e Xeoloxía) |
| |
C26 |
Coñecer o currículo escolar destas ciencias |
| |
C27 |
Suscitar e resolver problemas asociados coas ciencias á vida cotiá |
| |
C28 |
Valorar as ciencias como un feito cultural |
| |
C29 |
Recoñecer a mutua influencia entre ciencia, sociedade e desenvolvemento tecnolóxico, así como as condutas cidadás pertinentes, para procurar un futuro sostenible |
| |
C30 |
Desenvolver e evaluar contidos do currículo mediante recursos didácticos apropiados e promover a adquisición de competencias básicas nos estudantes |
| |
C31 |
Comprender os principios básicos das ciencias sociais |
| |
C32 |
Coñecer o currículo escolar das ciencias sociais |
| |
C33 |
Integrar o estudo histórico e xeográfico desde unha orientación instructiva e cultural |
| |
C34 |
Fomentar a educación democrática da cidadanía e a práctica do pensamento social crítico |
| |
C35 |
Valorar a relevancia das institucións públicas e privadas para a convivencia pacífica entre os pobos |
| |
C36 |
Coñecer o feito relixioso ao longo da historia e a súa relación coa cultura |
| |
C37 |
Desenvolver e evaluar contidos do currículo mediante recursos didácticos apropiados e promover as competencias correspondentes nos estudantes |
| |
C38 |
Adquirir competencias matemáticas básicas (numéricas, cálculo, geométricas, representacións espaciais, estimación e medida, organización e interpretación da información, etc) |
| |
C39 |
Coñecer o currículo escolar de matemáticas |
| |
C40 |
Analizar, razoar e comunicar propostas matemáticas. Suscitar e resolver problemas vinculados coa vida cotiá |
| |
C41 |
Valorar a relación entre matemáticas e ciencias como un dos alicerces do pensamento científico |
| |
C42 |
Desenvolver e evaluar contidos do currículo mediante recursos didácticos apropiados e promover as competencias correspondentes nos estudantes |
| |
C43 |
Comprender os principios básicos das ciencias da linguaxe e a comunicación |
| |
C44 |
Adquirir formación literaria e coñecer a literatura infantil |
| |
C45 |
Coñecer o currículo escolar das linguas e a literatura |
| |
C46 |
Falar, ler e escribir correcta e adecuadamente nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma correspondente |
| |
C47 |
Coñecer o proceso de aprendizaxe da linguaxe escrita e o seu ensino |
| |
C48 |
Fomentar a lectura e animar a escribir |
| |
C49 |
Coñecer as dificultades para a aprendizaxe das linguas oficiais de estudantes doutras linguas |
| |
C50 |
Afrontar situacións de aprendizaxe de linguas en contextos multilingües |
| |
C51 |
Expresarse, oralmente e por escrito nunha lingua estranxeira |
| |
C52 |
Desenvolver e evaluar contidos do currículo mediante recursos didácticos apropiados e promover as competencias correspondentes nos estudantes |
| |
C53 |
Comprender os principios que contribúen á formación cultural, persoal e social desde as artes |
| |
C54 |
Coñecer o currículo escolar da educación artística, nos seus aspectos plástico, audiovisual e musical |
| |
C55 |
Adquirir recursos para fomentar a participación ao longo da vida en actividades musicais e plásticas dentro e fóra da escola |
| |
C56 |
Desenvolver e evaluar contidos do currículo mediante recursos didácticos apropiados e promover as competencias correspondentes nos estudantes |
| |
C57 |
Comprender os principios que contribúen á formación cultural, persoal e social desde a educación física |
| |
C58 |
Coñecer o currículo escolar da educación física |
| |
C59 |
Adquirir recursos para fomentar a participación ao longo da vida en actividades deportivas dentro e fóra da escola |
| |
C60 |
Desenvolver e evaluar contidos do currículo mediante recursos didácticos apropiados e promover as competencias correspondentes nos estudantes |
| |
C61 |
Adquirir un coñecemento práctico do aula e da xestión da mesma |
| |
C62 |
Coñecer e aplicar os procesos de interacción e comunicación no aula e dominar as destrezas e habilidades sociais necesarias para fomentar un clima de aula que facilite a aprendizaxe e a convivencia |
| |
C63 |
Controlar e facer o seguimiento do proceso educativo e en particular o de ensino-aprendizaxe mediante o dominio das técnicas e estratexias necesarias |
| |
C64 |
Relacionar teoría e práctica coa realidade do aula e do centro |
| |
C65 |
Participar na actividade docente e aprender a saber facer, actuando e reflexionando desde a práctica |
| |
C66 |
Participar nas propostas de mellora nos distintos ámbitos de actuación que se poidan establecer nun centro |
| |
C67 |
Regular os procesos de interacción e comunicación en grupos de estudantes 6-12 anos |
| |
C68 |
Coñecer formas de colaboración cos distintos sectores da comunidade educativa e da contorna social |
| |
C69 |
Estas competencias, xunto coas propias do resto de materias, quedarán reflectidas no Traballo fin de Grado que compendia a formación adquirida ao longo de todos as ensinanzas descritas |
|
Sinale D
|
Código |
Competencias |
| |
D1 |
Capacidade de análise e síntese |
| |
D2 |
Capacidade de organización e planificación |
| |
D3 |
Comunicación oral e escrita na lingua materna |
| |
D4 |
Coñecemento de lingua estranxeira |
| |
D5 |
Coñecemento de informática relativos ao ambito de estudo |
| |
D6 |
Capacidade de xestión da información |
| |
D7 |
Resolución de problemas |
| |
D8 |
Toma de decisións |
| |
D9 |
Traballo en equipo |
| |
D10 |
Traballo nun equipo de carácter interdisciplinar |
| |
D11 |
Traballo nun contexto internacional |
| |
D12 |
Habilidades nas relacións interpersoais |
| |
D13 |
Recoñecemento da diversidade e multiculturalidade |
| |
D14 |
Razoamento crítico |
| |
D15 |
Compromiso ético |
| |
D16 |
Aprendizaxe autónoma |
| |
D17 |
Adaptación a novas situacións |
| |
D18 |
Creatividade |
| |
D19 |
Lideranza |
| |
D20 |
Coñecemento doutras culturas e costumes |
| |
D21 |
Iniciativa e espírito emprendedor |
| |
D22 |
Motivación pola calidade |
| |
D23 |
Sensibilidade por temas ambientais |