Guia docente 2014_15
Facultade de Ciencias da Educación
Grao en Traballo Social
 Materias
  Fundamentos dos servizos sociais
   Competencias de materia
Resultados previstos na materia Tipoloxía Resultados de Formación e Aprendizaxe
Capacidade de análise e síntese
saber
B1
Capacidade de organización e planificación
saber facer
B2
Capacidade reflexiva
Saber estar / ser
B3
Capacidade de xestión da información
saber
saber facer
B8
Resolución de problemas
saber facer
B9
Toma de decisións
Saber estar / ser
B10
Traballo en e con equipos diversos
Saber estar / ser
B11
Recoñecemento e respecto á diversidade e á multiculturalidade
Saber estar / ser
B15
Razoamento crítico
Saber estar / ser
B16
Compromiso ético
Saber estar / ser
B17
Aprendizaxe autónoma
Saber estar / ser
B18
Sensibilidade cara a temas medio ambientais, igualdade entre home e mulleres, cultura da paz, etc.
Saber estar / ser
B24
Ser capaz de traballar e valorar de forma conxunta con persoas, familias, grupos, organizacións e comunidades as súas necesidades, limitacións, dificultades, malestares e circunstancias.
saber facer
A1
Analizar situacións sociais obxecto de intervención, planificar, desenvolver, executar, revisar e avaliar a práctica do traballo social con persoas, familias, grupos, organizacións, comunidades e con outros profesionais.
saber
A2
Traballar coas persoas para que sexan autosuficientes e con capacidade para manifestar as súas necesidades, desexos, puntos de vista e circunstancias
saber facer
A3
Actuar preventivamente e na resolución das situacións de risco para a cidadanía, para si mesmo/a e para os colegas de profesión
saber facer
A4
Interactuar con persoas, familias, grupos, organizacións e comunidades para axudarlles a tomar decisións ben fundamentadas en relación ás súas necesidades, circunstancias, riscos, opcións preferentes e recursos, considerando a diversidade cultural –e, polo tanto, a especificidade das minorías étnicas, culturais, lingüísticas...-, a exixencia de promover a igualdade entre homes e mulleres, a necesidade de plantarlle cara a unha sociedade ambientalmente sostible e de defender os valores da paz. Desenvolver as habilidades nas relacións interpersoais.
saber facer
Saber estar / ser
A8
B14
Valorar as necesidades e opcións posibles para orientar unha estratexia de intervención.
saber
A9
Responder a situacións de crise valorando a urxencia das situacións, planificando e desenvolvendo accións para facer fronte ás mesmas e revisando os seus resultados
saber facer
A10
Preparar, producir, implementar e avaliar os plans de intervención co sistema cliente e os colegas profesionais negociando o fornecemento de servizos que deben ser empregados e revisando a eficacia dos plans de intervención coas persoas implicadas co fin de adaptalos ás necesidades e circunstancias cambiantes. Considerar os deberes éticos da profesión relativos ao sistema cliente a respecto da confianza, a proximidade, a afectividade, as relacións igualitarias, o respecto á diversidade cultural, etc
saber
A12
Deseñar, implementar e avaliar proxectos de intervención social
saber facer
A18
Establecer e actuar para a resolución de situacións de risco previa identificación e definición da natureza da mesma
saber facer
A21
Contribuír á administración de recursos e servizos colaborando cos procedementos implicados na súa obtención, supervisando a súa eficacia e asegurando a súa calidade
saber facer
A24
Traballar de forma eficaz dentro de sistemas, redes e equipos interdisciplinares e «multiorganizacionais» co propósito de colaborar no establecemento de fins, obxectivos e o seu tempo de duración contribuíndo igualmente a abordar de forma construtiva os posibles puntos de vista existentes.
saber
saber facer
A26
Contribuír á promoción das mellores prácticas do Traballo Social participando no desenvolvemento e análise das políticas que se implementan
saber facer
A31
Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000