Guia docente 2014_15
Facultade de Ciencias da Educación
Grao en Educación Social
 Materias
  Diagnóstico e análise de necesidades socioeducativas
   Avaliación
  Descrición Cualificación
Resolución de problemas e/ou exercicios Actividade na que se formulan problemas e/ou exercicios relacionados coa materia. O alumno debe desenvolver as solucións adecuadas mediante a execución de rutinas, a aplicación de fórmulas ou algoritmos, a aplicación de procedementos de transformación da información dispoñible e a interpretación dos resultados. 5
Estudo de casos/análises de situacións Análise dun feito, problema ou suceso real coa finalidade de coñecelo, interpretalo, resolvelo, xerar hipóteses, contrastar datos, reflexionar, completar coñecementos, diagnosticalo e adestrarse no proceso. A proposta dos casos para traballar con eles está prevista a medida que se expoñen nas sesións maxistrais os contidos da materia 10
Traballos tutelados Traballos cuxo contido e prazo resulta dun acordo entre alumnado (normalmente en equipo) e profesor, que se realizan co asesoramento e apoio de leste. Estes traballos consistirán na realización dun proxecto de análise de necesidades. 10
Sesión maxistral As sesións maxistrais enténdense tamén como tempo de traballo na que ten lugar a participación activa do alumnado facendo exercicios sobre casos de diagnóstico e análise de necesidades, e non só como explicacións e/ou exposicións do profesor, porque nelas é fundamental manter a atención, o interese e a comprensión do que se di por parte das persoas discentes. 5
Presentacións/exposicións Exposición e defensa oral dun traballo tutelado coa axuda de diapositivas. 10
Probas de tipo test Proba sobre conceptos e procedementos metodolóxicos que inclúe ítems de evocación, de recoñecemento, así como tamén problemas e exercicios prácticos sobre casos e situacións. 25
Traballos e proxectos Realización en equipo de proxectos que esixen a mobilización de varios coñecementos para resolver un problema ou a unha cuestión de diagnóstico facendo algunha proposta de solución de maior ou menor carácter innovador e plenamente fundamentada. Faranse coa tutela do profesor. 15
Probas de resposta longa, de desenvolvemento Probas escritas compostas por preguntas cuxa resposta esixa relacionar conceptos, aplicalos e resolver cuestións relacionadas cos fundamentos e a práctica do diagnóstico na educación social 20
 
Outros comentarios sobre a Avaliación

Probas-exames

Como pode verse, trátase dun sistema de
avaliación continua no que se fai unha  proba-exame que terá un peso do
45% da cualificación final. Ao respecto compre precisar que constará de
duas partes, que no seu conxunto deberán responder ás competencis da materia, e son:
a) Proba obxectiva (30 items de 3 alternativas)
b) Preguntas abertas (a elexir 3 de 5 que se propoñan)

A
cualificación da proba obxectiva farase mediante a aplicación da
fórmula: P=NA - (NE:Na-1), donde: P = puntuación; NA = número de
acertos; NE = número de erros; Na = número de alternativas

A
puntuación da proba de respostas abertas farase conforme aos seguintes
criterios: I) Estructura correcta da resposta en función das
competencias que se avalían; II) Pertinencia de citas e datos; III)
Precisión na resposta contemplando as relacións conceptuais necesarias;
IV) Aportacións propias e orixinalidade; V) Aportacións claras en
relación co "saber facer" vencellado á pregunta que se formula.

Para aprobar a asignatura esíxese superar a proba-exame da mesma (acadar 5 puntos), xa que iso supón ter adquiridos os mínimos competenciais esixibles na materia.

A avaliación do estudo de casos e resolución de problemas farase a partir das actividades realizadas nas clases que o profesor recollerá e avaliará de forma continuada tomando as competencias da materia como criterio fundamental.

Os traballos e proxectos defenderanse en exposición pública na clase e avaliaranse tendo en conta: os datos correspondentes ao seguimento (son tutelados), traballo escrito que se entrega e calidade da exposición realizada. Os principais criterios constitúeno as competencias da materia.

Probas-exame (datas):

A proba de exame será o día 22 de decembro ás 16 horas

A revisión de cualificacións está prevista para o día 29 de xaneiro

A correspondente á 2ª convocatoria (xullo) áchase prevista para o día 1 de xullo ás 10 horas e a revisión o 17 dese mesmo mes



2ª convocatoria (xullo):



A proba-exame de xullo, cunha estructura análoga á de xaneiro, haberá de
facela o alumnado que non consiga o aprobado na asignatura na convocatoria
ordinaria. Incluirá aqueles aspectos que haxan de valorarse por considerarse
indicadores das competencias da materia, sobre todo no caso das persoas que,
por razóns debidamente xustificadas, teñan máis dun 20% de ausencias a clase ou
que, aínda con porcentaxe inferior de ausencias, non entregasen nos prazos
oportunos os traballos que permitan avaliar o logro de competencias propias da
materia a partir da participación activa na clase. Quen aprobe esta proba
enténdese que superou os mínimos competenciais esixibles para superar a
materia. Convén, pois, que a preparación da proba polo alumnado estea tutelada
polo profesor.

Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000