PARTE *I. INTRODUCIÓN. |
0.1. Carácter da materia en relación ao seu lugar no Plan de estudos: *procesualidad e carácter interdisciplinar do módulo PROCESOS. 0.2. Creación e investigación: Definicións, diverxencias e confluencias. A investigación en Belas Artes no contexto universitario contemporáneo, en relación á creación artística: aspectos comúns e paradoxos. / Diferenzas metodolóxicas e *contextuales. 0.3. Creación e investigación como procesos de elaboración e indagación. 0.4. Obxectivos didácticos. A dotación de recursos *perceptivos, emocionais e conceptuais para o exercicio de tarefas creativas e investigadoras, como obxectivo fundamental: “entrar en proceso”, máis aló e máis acó das condicións de posibilidade supón transformar as orientacións externas nunha orientación interna. Este paso, do ensino á aprendizaxe, supón *interiorizar unha dobre esixencia: intensidade e honestidade. |
PARTE *II. ARTE E SABER. |
*I.1. O coñecemento humano como proceso de modelización da realidade. *I.2. Lugar da arte dentro da teoría do coñecemento. *I.3. Nocións sobre a singularidade cognitiva da arte. A irredutible falta de neutralidade do suxeito como límite das ciencias e como eixo das artes. O suxeito social e a intelixencia distribuída. *I.4. Saber e práctica. O coñecemento inducido na práctica do “laboratorio” como núcleo fundamental das experiencias creativas e investigadoras. *I.5. Ética do saber. Os dilemas da responsabilidade do coñecemento. |
PARTE *III. PROCESOS (CREATIVOS) E PROXECTOS (DE INVESTIGACIÓN) |
*II.1. A creación artística como proceso. Apreciación da diversidade de modelos *procesuales no contexto da creación: desde “pequena sensación” ao “propósito experimental”, entre a “angustia da influencia” e a “desvergoña xenial”, entre a incerteza e o “criterio”. *II.2. Obstáculos. (a) Obstáculos materiais e dificultades técnicas; (*b) Resistencias subxectivas e *caracteriológicas; E (*c) prexuízos conceptuais, ideolóxicos e *disciplinares. *II.3. Destreza (optimización de recursos materiais, espaciais, temporais e técnicos), actitude investigadora (xestión de recursos sensibles e emocionais), e competencia (uso de recursos simbólicos e documentais). *II.4. Procesos de elaboración (material, estrutural, simbólica). Gramática da imaxinación. *Heurística, *combinatoria; Lóxica fluída, pensamento borroso, modelización e *diagramática; Pensamento diverxente, riqueza do erro, e uso de información ausente. |
PARTE *IV. PROCESOS DE *VALIDACIÓN E *FALSACIÓN. |
*II.1. Procesos de *validación no ámbito creativo. Esixencias e compromisos *gnoseológicos no contexto da creación artística. *II.2. Procesos de *falsación no ámbito investigador. Esixencias e compromisos *gnoseológicos no contexto da investigación en Belas Artes. *II.3. Modelos de investigación en Belas Artes. |