Sinale A
|
Código |
Resultados de Formación e Aprendizaxe Específicas |
|
A1 |
Coñecer os contidos curriculares das materias relativas á especialización docente correspondente. |
|
A2 |
Coñecer o corpo de coñecementos didácticos ao redor dos procesos de ensino e aprendizaxe respectivos. |
|
A3 |
Planificar, desenvolver e avaliar o proceso de ensino e aprendizaxe potenciando procesos educativos que faciliten a adquisición das competencias propias dos respectivos ensinos, atendendo ao nivel e formación previa dos estudantes, así como á orientación dos mesmos, tanto individualmente como en colaboración con outros docentes e profesionais do centro. |
|
A4 |
Buscar, obter, procesar e comunicar información (oral, impresa, audiovisual, dixital ou multimedia), transformala en coñecemento e aplicala aos procesos de ensino e aprendizaxe nas materias propias da especialización cursadas. |
|
A5 |
Contextualizar o currículo que se vaia a implantar nun centro docente participando na planificación colectiva do mesmo. |
|
A6 |
Deseñar e desenvolver metodoloxías didácticas tanto grupais como personalizadas, adaptadas á diversidade dos estudantes. |
|
A7 |
Deseñar e desenvolver espazos de aprendizaxe, con especial atención á equidade, a igualdade de dereitos e oportunidades entre homes e mulleres, a formación cidadá e o respecto aos dereitos humanos que faciliten a vida en sociedade, a toma de decisións e a construción dun futuro sustentable. |
|
A8 |
Adquirir estratexias para estimular o esforzo do estudante e promover a súa capacidade para aprender por se mesmo e con outros e desenvolver habilidades de pensamento e de decisión que faciliten a autonomía, a confianza e iniciativas persoais. |
|
A9 |
Coñecer os procesos de interacción e comunicación na aula e dominar destrezas e habilidades sociais necesarias para fomentar a aprendizaxe e a convivencia na aula e abordar problemas de disciplina e resolución de conflitos. |
|
A10 |
Deseñar e realizar actividades formais e non formais que contribúan a facer do centro un lugar de participación e cultura na contorna no que está situado. |
|
A11 |
Desenvolver as funcións de titoría e orientación dos estudantes de maneira colexiada. |
|
A12 |
Participar na avaliación, investigación e a innovación dos procesos de ensino e aprendizaxe, comunicando as súas conclusións e as razóns que as sustentan á comunidade educativa e outros profesionais da educación. |
|
A13 |
Coñecer a normativa e organización institucional do sistema educativo e modelos de mellora da calidade con aplicación aos centros de ensino. |
|
A14 |
Coñecer e analizar as características históricas da profesión docente, a súa situación actual, perspectivas e interrelación coa realidade social de cada época. |
|
A15 |
Informar e asesorar ás familias achega do proceso de ensino e aprendizaxe e sobre a orientación persoal, académica e profesional dos seus fillos. |
|
A16 |
Traballar en equipo con outros profesionais da educación, enriquecendo a súa formación. |
|
A17 |
Desenvolver hábitos e actitudes para aprender a aprender ao longo do seu posterior desenvolvemento profesional. |
|
A18 |
Aplicar os coñecementos adquiridos e a capacidade de resolución de problemas a contornas educativas novas ou pouco coñecidos. |
|
A19 |
Coñecer as características dos estudantes, os seus contextos sociais e motivacións. |
|
A20 |
Comprender o desenvolvemento da personalidade destes estudantes e as posibles disfuncións que afectan a aprendizaxe. |
|
A21 |
Elaborar propostas baseadas na adquisición de coñecementos, destrezas e aptitudes intelectuais e emocionais. |
|
A22 |
Identificar e planificar a resolución de situacións educativas que afectan a estudantes con diferentes capacidades e ritmos de aprendizaxes. |
|
A23 |
Coñecer os procesos de interacción e comunicación na aula e no centro, abordar e resolver posibles problemas. |
|
A24 |
Coñecer a evolución histórica do sistema educativo no noso país. |
|
A25 |
Coñecer e aplicar recursos e estratexias de información, titoría e orientación académica e profesional. |
|
A26 |
Promover accións de educación emocional, en valores e formación cidadá. |
|
A27 |
Participar na definición do proxecto educativo e nas actividades xerais do centro atendendo a criterios de mellora da calidade, atención á diversidade, prevención de problemas de aprendizaxe e convivencia. |
|
A28 |
Relacionar a educación co medio e comprender a función educadora da familia e a comunidade, tanto na adquisición de competencias e aprendizaxe como na educación no respecto dos dereitos e liberdades, na igualdade de dereitos e oportunidades entre homes e mulleres e na igualdade de trato e non discriminación das persoas con discapacidade. |
|
A29 |
Coñecer a evolución histórica da familia, os seus diferentes tipos e a incidencia do contexto familiar na educación. |
|
A30 |
Adquirir habilidades sociais na relación e orientación familiar. |
|
A31 |
Coñecer e aplicar recursos e estratexias de educación no respecto e valor da diversidade lingüística e as súas implicacións educativas. |
|
A32 |
Coñecer o valor formativo e cultural das materias correspondentes á especialización. |
|
A33 |
Coñecer os contidos que se cursan nos respectivos ensinos. |
|
A34 |
Coñecer a historia e os desenvolvementos recentes das materias e as súas perspectivas para poder transmitir unha visión dinámica das mesmas. |
|
A35 |
Coñecer contextos e situacións en que se usan ou aplican os diversos contidos curriculares |
|
A36 |
Coñecer os desenvolvementos teórico-prácticos do ensino e a aprendizaxe das materias correspondentes. |
|
A37 |
Transformar os currículos en programas de actividades e de traballo. |
|
A38 |
Adquirir criterios de selección e elaboración de materiais educativos. |
|
A39 |
Fomentar un clima que facilite a aprendizaxe e poña en valor as achegas dos estudantes. |
|
A40 |
Integrar a formación en comunicación audiovisual e multimedia no proceso de ensino-aprendizaxe. |
|
A41 |
Coñecer estratexias e procedementos de avaliación e entender a avaliación como un procedemento de regulación da aprendizaxe e estímulo ao esforzo. |
|
A42 |
Coñecer e aplicar propostas docentes innovadoras no ámbito da especialización cursada. |
|
A43 |
Analizar críticamente o desempeño da docencia, das boas prácticas e da orientación utilizando indicadores de calidade. |
|
A44 |
Identificar os problemas relativos ao ensino e a aprendizaxe das materias da especialización e expor alternativas e solucións. |
|
A45 |
Coñecer e aplicar metodoloxías e técnicas básicas de investigación e avaliación educativas e ser capaz de deseñar e desenvolver proxectos de investigación, innovación e avaliación. |
|
A46 |
Adquirir experiencia na planificación, na docencia e na avaliación das materias correspondentes á especialización. |
|
A47 |
Acreditar un bo dominio da expresión oral e escrita na práctica docente. |
|
A48 |
Dominar as destrezas e as habilidades sociais necesarias para fomentar un clima que facilite a aprendizaxe e a convivencia. |
|
A49 |
Participar nas propostas de mellora nos distintos ámbitos de actuación a partir da reflexión sobre a práctica. |
Sinale B
|
Código |
Resultados de Formación e Aprendizaxe Transversais |
|
B1 |
Utilizar bibliografía e ferramentas de procura de recursos bibliográficos xenerais e específicos, incluíndo o acceso por Internet. |
|
B2 |
Xestionar de forma óptima o tempo de traballo e organizar os recursos dispoñibles, establecendo prioridades, camiños alternativos e identificando erros lóxicos na toma de decisións. |
|
B3 |
Potenciar a capacidade para o traballo en contornas cooperativas e pluridisciplinarios |