Guia docente 2023_24
Facultade de Belas Artes
Grado en Bellas Artes
 Subjects
  History: History of art
   Contents
Topic Sub-topic
(*)1.-A Historia da Arte. O concepto e os seus métodos de lectura. (*)
(*)2.--O retorno á historia e o debate en torno ó fin da modernidade. A mirada postmoderna como resposta estética. ¿De que falamos cando falamos de Novo Espíritu nos 80? Os anos 80 como pintura e os seus modelos. (*)
(*)3.-Tradicións e identidades na era dos xéneros diferenciados: escultura e novas tecnoloxías. Modelos, obxectos e conceptos. O novo papel da escultura: o espacio como totalidade e as novas utopias sociais. (*)
(*)4.-Os modelos estéticos despois da segunda metade da década dos ochenta do século XX: as transformaciónss da reciclaxe histórica: a modernidade como posibilidade de comprensión do final d o século XX. Un segundo ciclo postmoderno: retorno ás narracións trascendentes (1986-2000). O novo orden estético mundial depois da Guerra Fría. Os novos contextos socio-políticos e estéticos: da caída da URSS á caída do Muro de Berlín e os novos conflictos. O novo orden mundial: Norte-Sur, eurocentrismo, periferia e globalización. (*)
(*)5.-A estética do obxecto e as novas tecnologías mediáticas. O chamado apropiacionismo. O modelo norteamericano e os seus protagonistas. Revisitando os 60: as opciones neo (minimalismo, pop y conceptual… ) As novas tecnologías mediáticas e os novos soportes na época da desaparición de xéneros artísticos: fotografía, vídeo, cine, electrónica, ordenador, internet, satélite…O mundo biónico. (*)
(*)6.-Arte e totalidade: unha estética ideoloxizada. As transformacións fundamentais no final do século XX : o artista e os novos compromisos. O mundo como problema. Activismo e política. As variacións no ámeto social e antropolóxico: o individuo como problema. O antropocentrismo e as súas dimensións sociais. A idea do Corpo como metáfora ideal: a familia, o amor, o sexo, a muerte e a ilusión da inmortalidade (De Eros e Thánatos ó corpo biónico), o sida, a homosexualidade, o racismo, a marxinación, a guerra, a droga, a comunicación/incomunicación… (*)
(*)7.- A voltas co xénero. ¿Un novo feminismo? Penélope contra Ulises: a identidade e a diferencia no novo marco estético de poéticas sociopolíticas. A ruptura da visión eurocéntrica e a incorporación das periferias: multiculturalismo, mestizaxe e hibridismo. Biodiversidade e identidade no planeta global. As posiciones teóricas e o auxe das bienais periféricas. Modelos: Latinoamérica, Asia e África (*)
(*)8.-Nuevos comportamientos estéticos: Eros e Thánatos/A Bela e a Besta: fronte á estética kantiana. Un nuevo modelo de beleza: Dave Hickey. Perversión e perturbación: a fascinación polo belo espantoso de Dostoieski. Sexo, morte, trascendencia e inmortalidade, enfermedade e dexeneración… Os artistas de Sensation outros modelos. (*)
(*)9.-De novo a pintura. Os modelos. A persistencia da tradición. Mais aló do material. Os xéneros dilúense como pintura. Un espacio de comportamento social: A fotografía como pintura. A pintura como espacio da totalidade: o campo amplio. As novas abstraccións. Realismos, hiperrealismos e neokitsch. Os apropiacionismos e a fotografía. (*)
(*)10.- As novas posicións estéticas despois do 11 de septiembre de 2001. O proceso mundializador. (*)
(*)11.- O mundo artístico entre 1945 e o nacemento da conciencia postmoderna
(os anos 80 do século XX): das neovangardas a ruptura do concepto de
vangarda
(*)
(*)12.- O século XX: do nacemento da modernidade ó desenrolo das vangardas
históricas (1900-1945)
(*)
Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000