Guia docente 2018_19
Facultad de Ciencias de la Educación y del Deporte
Grao en Educación Primaria
 Materias
  Educación: Novas tecnoloxías aplicadas á educación primaria
   Contidos
Tema Subtema
PARTE TEÓRICA 8 temas
Tema 1: As TIC na sociedade da información

1.1. Alfabetización tecnolóxica e competencia dixital
1.2. Impacto social e educativo da cultura audiovisual e dixital
1.3. Papel dos centros educativos na sociedade da información
Tema 2: A integración das TIC en contextos educativos
2.1. Factores que influen na súa integración
2.2. Perspectivas curriculares e modelos de integración das TIC
2.3. Proxectos nacionais de implantación das TIC nos centros. O proxecto Abalar en Galicia.
2.4. M-Learning e o movemento BYOD nos centros educativos.
Tema 3: Recursos multimedia para a educación primaria

3.1. Concepto, clasificación e características dos multimedia educativos
3.2. Funcións e orientacións para o uso didáctico do multimedia educativo
3.3. Selección y avaliación de multimedias educativos
3.4. Diseño e elaboración de materiais didácticos multimedia
Tema 4: Recursos web para a educación primaria
4.1. Aplicacións educativas da Web 2.0 e traballo colaborativo na rede
4.2. Metodoloxías de traballo con Internet na aula: webquest, cazas do tesouro...
4.3. Seguridade da infancia en Internet
4.4. Contornos virtuais de ensino-aprendizaxe

Tema 5: A linguaxe audiovisual e os medios de comunicación de masas en educación primaria 5.1. Lectura de imaxes. A imaxe dixital
5.2. A televisión e a publicidade na aula
5.3. Utilización educativa do vídeo e do cine
5.4. Integración do cine en educación e na aula

Tema 6: Novos recursos TIC para o proceso de ensino- aprendizaxe 6.1. Do libro de texto ó libro dixital
6.2. O encerado dixital na aula
6.3. Dispositivos móviles e realidade aumentada
6.4. Videoxogos e gamificación
Tema 7: Inclusión educativa con apoio das TIC
7.1. As tecnoloxías de apoio a diversidade: tipoloxías e funcións
7.2. Experiencias de integración das TIC para a inclusión educativa


Tema 8: A avaliación e a titoría a través das TIC
8.1. O portafolio e a rúbrica para a avaliación e seguemento de aprendizaxes
8.2. A acción titoríal mediada por TIC
PARTE PRÁCTICA:
As prácticas, que se concretarán na primeira semana de clase en función dos coñecementos previos dos alumnos e a disponibilidade de recursos, serán proxectos de traballo individuais ou en pequeno grupo e virarán ao redor dos seguintes eixos, a elexir un.
O produto final será un E-PORTFOLIO en formato blogue que se elaborará ao longo do cuadrimestre e que deberá conter, entre outros, a colección ou recompilación en formato dixital de cada unha das actividades elaboradas e reflexións derivadas.
A parte práctica da materia será defendida oralmente ao final do cuadrimestre.
- Elaborar unha web de recursos educativos dixitais en lingua galega.
- Elaborar unha secuencia didáctica dixital baseada na Tableta ou dispositivos móviles.
- Elaborar unha secuencia didáctica dixital baseada no Encerado Dixital Interactivo (EDI).
- Realizar un E-book (libro dixital).
- Realizar un xornal ou revista escolar dixital.
- Realizar unha secuencia dixital baseada en recursos educativos audiovisuais.
Universidade de Vigo            | Rectorado | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000