Guia docente 2023_24
Escuela Superior de Ingeniería Informática
Grao en Enxeñaría Informática
 Materias
  Matemáticas: Álxebra lineal
   Resultados previstos na materia
Resultados previstos na materia Resultados de Formación e Aprendizaxe
RA 1. Saber usar a eliminación Gaussiana para achar unha forma graduada e a forma graduada reducida dunha matriz. A2
B8
C1
C3
C12
D4
D6
D11
RA 2. Comprender e saber resolver as cuestións de existencia, unicidade e existencia universal para os sistemas de ecuacións lineais. A2
B8
C1
D4
D6
D11
RA 3. Comprender o produto de matrices e a súa relación coa composición de aplicacións lineais e coñecer e saber aplicar as súas propiedades algebraicas. A2
B8
C1
D4
D6
D11
RA 4. Comprender o que implica para unha matriz o ter unha inversa pola dereita, unha inversa pola esquerda ou ser inversible. A2
B8
C1
D4
D6
D11
RA5. Saber operar con matrices por bloques e coñecer as súas propiedades e aplicacións. A3
B8
B9
C1
C3
D4
D6
D7
D11
RA 6. Comprender o concepto de determinante dunha matriz cadrada, as súas propiedades e o uso das mesmas no cálculo dun determinante, así como saber usar o método de cofactores para o cálculo de determinantes. A2
B8
C1
D4
D6
D11
RA 7. Comprender o concepto de espazo vectorial e de aplicación lineal e a relación entre o núcleo e imaxe dunha aplicación lineal e o espazo nulo e o espazo columna dunha matriz. A2
B8
C1
D4
D6
D11
RA 8. Comprender a relación entre as cuestións de existencia universal e unicidadde e as cuestións de "independencia lineal de" "e vector xerado polo" conxunto de vectores columna dunha matriz, así como a relación coas propiedades de "sobreyectividadde" e "inyectividadde" dunha aplicación lineal. A2
B8
C1
D4
D6
D11
RA 9. Achar unha base do espazo nulo (núcleo dunha aplicación lineal) ou do espazo columna (espazo imaxe dunha aplicación lineal) dunha matriz dada. A2
B8
C1
D4
D6
D11
RA 10. Achar as ecuacións cartesianas dun subespazo definido mediante xeradores, así como saber achar unha base e as ecuacións cartesianas do subespazo suma e do subespazo intersección de dous subespazos de R^n. A2
B8
C1
D4
D6
D11
RA 11. Achar as coordenadas dun vector relativas a unha base dada e a matriz de cambio de coordenadas dunha base a outra. A2
B8
C1
D4
D6
D11
RA 12. Usar coordenadas para trasladar problemas en espazos vectoriais abstractos a problemas en R^n. A2
B8
C1
D4
D6
D11
RA 13. Achar a matriz dun endomorfismo dun espazo vectorial relativa a unha base e coñecer o efecto dun cambio de base na mesma. A2
B8
C1
D4
D6
D11
RA 14. Comprender o concepto de diagonalización dunha matriz cadrada e coñecer as súas aplicacións ao cálculo de potencias de (e, en xeral, a avaliación dun polinomio en) una matriz cadrada. A2
B8
C1
D4
D6
D11
RA 15. Comprender o concepto de vector propio e de autovalor dunha matriz cadrada. A2
B8
C1
D4
D6
D11
RA 16. Saber achar o polinomio característico dunha matriz cadrada, a súa relación cos autovalores e o espectro da matriz, así como o concepto de multiplicidade alxebraica dos autovalores. A2
B8
C1
D4
D6
D11
RA 17. Saber achar unha base do espazo propio dun autovalor dunha matriz cadrada e saber achar unha diagonalización dunha matriz unha vez coñecidos os seus autovalores. A2
B8
C1
D4
D6
D11
RA 18. Comprender os conceptos de produto escalar e ortogonalidade en R^n e comprender o espazo nulo dunha matriz como o espazo ortogonal ao espazo fila da mesma. A2
B8
C1
D4
D6
D11
RA 19. Saber achar a proxección ortogonal dun vector sobre a recta determinada por un vector non nulo e saber usar estas proxeccións para ortogonalizar unha base dun subespazo de R^n mediante o proceso de Gram-Schmidt. A2
B8
C1
C12
D4
D6
D11
RA 20. Comprender o problema de mínimos cadrados asociado a un sistema de ecuacións lineais incompatible e saber resolvelo mediante as correspondentes ecuacións normais. A2
B8
C1
D4
D6
D11
RA 21. Coñecer as propiedades de ortogonalidade dos espazos propios dunha matriz simétrica e usalas para achar unha diagonalización ortogonal dunha matriz simétrica. A2
B8
C1
D4
D6
D11
RA 22. Comprender o concepto de forma cuadrática e saber representala mediante unha matriz simétrica. A2
B8
C1
D4
D6
D11
RA 23. Comprender o concepto de cambio de variable nunha forma cuadrática e saber achar o seu efecto sobre a matriz que a representa. A2
B8
C1
D4
D6
D11
RA 24. Saber achar unha diagonalización dunha forma cuadrática e saber usala para clasificala e para determinar os seus valores máximo e mínimo en vectores unitarios. A2
B8
C1
D4
D5
D6
D11
Universidade de Vigo            | Rectorado | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000