Guia docente 2023_24
Facultad de Educación y Trabajo Social
Grao en Educación Social
 Materias
  Xerontoloxía e educación social
   Contidos
Tema Subtema
1.Necesidades, demandas e recursos de Atención en Xerontoloxía Social. ¿en verdade hai tantas persoas Maiores en Galicia, en España ou no mundo?
¿Que é a Xeragoxía e cal é a súa utilidade na sociedade do século *XXI?

¿Hai traballo neste ámbito?

¿É realmente boa actividade profesional a Xerontoloxía educativa?
1.1 Conceptos en Xeriatría e en Xerontoloxía. *Educacion social xerontolóxica: Xeragoxía ou Xerontagoxía.
1.2 Demografía sociosanitaria xeriátrica
1.3 Situación social das persoas Maiores en España e en Galicia.
1.4 Realidades xeriátricas. O desdibuxo da vellez en Galicia.
Mitos e estereotipos xerontolóxicos na néboa.
2. Intervención Xerontolóxica: Programas e experiencias: ¿Intervención ou Apoio? Aprendizaxes para desenvolver o teu primeiro proxecto de intervención Xeragóxica (...os teus recursos para o primeiro verán). 2.1 Guías para o desenvolvemento de Programas de Intervención.
2.2 Deseño dun programa Xeragóxico: propostas
2.3 Elaboración de Informes de resultados.
2.4 Presentación en ppt, ou similar, do Programa deseñado de apoio ás Persoas Maiores.
3.Dependencia e Vellez: Algúnhas das chamadas síndromes xeriátricas e qué facer dende a intervención xeragóxica.
A maioría independente e o benestar na vellez: técnicas e habilidades de análises e apoio.
3.1 Concepto de síndrome xeriatrico
3.2 Grandes síndromes en xeriatría
3.3 As demencias no *DSM-5: Trastornos neurocognitivos maiores e menores
4. Estratexias e Técnicas de valoración xerontolóxica, Escalas, test e ferramentas de Avaliación.

"Avaliar para intervir, durante e despois..."

Primeiro avaliación, e despois Apoio organizado.
4.1 Casos practicos. Obradoiro
4.2 Traballo de campo
4,3 Saída de campo a Centros xeriátricos
5. A planificación da atención especializada.
Guía-esquema para o desenvolvemento de Programas de intervención xeroeducativa.
O teu primeiro traballo de Educación social para a Xerontoloxía educativa.
5.1 Deseño práctico dun programa Xeragóxico posibilista nun contexto real
5.2 Elaboración de Informes de discusión e resultados ou de posibles resultados.
6.Técnicas de traballo xeriátrico e de comunicación en xerontoloxía,
Porque as palabras importan...
6.1 Sindromes sensoriais e especificidades en comunicacion con persoas maiores
6.2 Comunicación en situacións patologicas.
6.3 Comunicacion na terminalidad
6.4 O elderspeak ou unha forma sutil de maltrato
Universidade de Vigo            | Rectorado | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000