Guia docente 2014_15
Facultade de Ciencias da Educación
Grao en Educación Primaria
 Materias
  Prácticas externas: Practicum
   Competencias de materia
Resultados previstos na materia Tipoloxía Resultados de Formación e Aprendizaxe
Coñecer a organización dos colexios de educación primaria e a diversidade de accións que comprende o seu funcionamento
saber
A1
A6
Deseñar, planificar e avaliar procesos de ensino e aprendizaxe, tanto individualmente como en colaboración con outros docentes e profesionais do centro onde se realizan as prácticas escolares
saber facer
Saber estar / ser
A2
B2
B8
B9
B11
Deseñar e regular espazos de aprendizaxe en contextos de diversidade lingüística e cultural. Valorar positivamente a diversidade de todo tipo, respectar outros xeitos de ver o mundo, e xestionar con creatividade as interaccións multiculturais para enriquecerse mutuamente
saber facer
Saber estar / ser
A3
A4
A5
B12
B14
B16
B19
Promover a competencia comunicativa, con especial atención á comunicación verbal, facendo da palabra o medio fundamental da aprendizaxe e da convivencia
saber facer
Saber estar / ser
A5
A7
B7
B8
B11
B17
Potenciar a competencia participativa desde a empatía, a sociabilidad, o tacto e a actitude cooperativa nas relacións interpersonais
saber facer
Saber estar / ser
A5
A7
B7
B8
B11
B14
Fomentar a convivencia na aula e fóra de la, resolver problemas de disciplina e contribuír á resolución pacífica de conflitos
saber facer
Saber estar / ser
A5
A7
B7
B8
B9
B11
B16
Recoñecer as implicaciones educativas das tecnoloxías da información e da comunicación
saber facer
Saber estar / ser
A10
A11
B5
B6
B16
Progresar na competencia persoal desde a asunción de responsabilidades, toma de decisións e relativización das posibles frustracións
saber facer
Saber estar / ser
A8
B8
B13
B15
Asumir que a competencia profesional do mestre ha de ir perfeccionándose e adaptándose aos cambios científicos, pedagóxicos e sociais ao longo da vida
Saber estar / ser
A12
B20
B21
Coñecer e analizar o sistema escolar do centro no que se realizan as prácticas escolares, así como adquirir un coñecemento práctico do aula e da xestión da mesma.
saber
saber facer
A1
A6
B1
B2
Controlar e facer o seguimiento do proceso educativo e en particular o de ensino-aprendizaxe mediante o coñecemento dos proxectos educativos, o funcionamento do centro e a organización das aprendizaxes
saber facer
Saber estar / ser
A2
A6
B2
B8
Observar e analizar con profundidade a formación e o establecemento de rutinas na vida cotiá, a continuidade e evolución das actividades do aula, e a progresión nas aprendizaxes
saber facer
Saber estar / ser
A2
A8
B1
B2
B9
Coñecer e aplicar os procesos de interacción e comunicación no aula e dominar as destrezas e habilidades sociais necesarias para fomentar un clima de aula que facilite a aprendizaxe e a convivencia
saber
saber facer
Saber estar / ser
A3
A5
B9
B11
B14
B18
Regular os procesos de interacción e comunicación en grupos de estudantes 6-12 anos
saber facer
A5
B7
B8
B11
Relacionar teoría e práctica coa realidade do aula e do centro mediante o establecemento de relacións entre os coñecementos especializados, teóricos e metodolóxicos, e os resultados da observación, análise e intervención nas situacións educativas da escola na que se realizan as prácticas
saber
saber facer
A1
A2
A6
B1
B2
B6
B16
Interpretar e reflexionar sobre as observacións e/ou intervencións no aula mediante sesións de clase semanales organizadas polo profesor-coordinador da facultade
saber facer
Saber estar / ser
A8
B16
B21
Aproximarse e participar na realidade do día a día da actividade docente, e aprender a saber facer, actuando e reflexionando desde a práctica
saber facer
Saber estar / ser
A2
A4
A10
B13
B14
B15
Participar nas propostas de mellora e innovación nos distintos ámbitos de actuación que se poidan establecer nun centro
saber facer
A9
A12
B12
B20
B21
B22
Coñecer formas de colaboración cos distintos sectores da comunidade educativa e da contorna social
saber
A7
A9
A12
B12
B19
B22
Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000