Guia docente 2014_15
Facultade de Ciencias da Educación
Grao en Educación Primaria
 Materias
  Aspectos didácticos e organizativos da educación especial
   Competencias de materia
Resultados previstos na materia Tipoloxía Resultados de Formación e Aprendizaxe
Comprender os procesos de aprendizaxe relativos ao período 6-12 no contexto familiar, social e escolar
saber
A1
B1
Abordar con eficacia situacións de aprendizaxe de linguas en contextos multiculturais e plurilingües. Fomentar a lectura e o comentario crítico de textos dos diversos dominios científicos e culturais contidos no currículo escolar.
saber facer
A3
B2
Deseñar e regular espazos de aprendizaxe en contextos de diversidade e que atendan á igualdade de xénero, á equidade e ao respecto aos dereitos humanos que conformen os valores da formación cidadá.
saber facer
A4
B7
B8
Coñecer a organización dos colexios de Educación Primaria e a diversidade de accións que comprende o seu funcionamento. Desempeñar as funcións de tutoría e de orientación cos estudantes e as súas familias, atendendo as singulares necesidades educativas dos estudantes. Asumir que o exercicio da función docente ha de ir perfeccionándose e adaptándose aos cambios científicos, pedagóxicos e sociais ao longo da vida.
saber
saber facer
A5
B8
B9
A6. Coñecer a evolución da linguaxe na primeira infancia, saber identificar posibles disfuncións e velar pola súa correcta evolución. Abordar con eficacia situacións de aprendizaxe de linguas en contextos multiculturais e multilingües. Expresarse oralmente e por escrito e dominar o uso de diferentes técnicas de expresión
saber
A6
B1
B6
A7 Coñecer as implicacións educativas das tecnoloxías do a información e a comunicación e, en particular, da televisión na infancia
saber
saber facer
B5
A8. Coñecer fundamentos de dietética e hixiene infantís. Coñecer fundamentos de atención prematura e as bases e desenvolvemento que permiten comprender os procesos psicolóxicos, de aprendizaxe e de construción da personalidade na primeira infancia
saber
saber facer
B6
B8
A9 Coñecer a organización das escolas de educación infantil e a diversidade de accións que comprende o seu funcionamento. Asumir que o exercicio da función docente debe perfeccionarse e adaptarse aos cambios científicos, pedagóxicos e sociais ao longo da vida
saber
saber facer
A9
B8
B9
B18
A10 Actuar como orientador de pais e nais en relación coa educación familiar no período 0-6 e dominar habilidades sociais no trato e relación coa familia de cada estudante e co conxunto das familias
saber facer
Saber estar / ser
B14
B18
B19
A11 Reflexionar sobre as prácticas de aula para innovar e mellorar o labor docente. Adquirir hábitos e destrezas para a aprendizaxe autónoma e cooperativa e promovelo nos estudantes
saber
A11
B13
B21
A12. Comprender a función, as posibilidades e os límites da educación na sociedade actual e as competencias fundamentais que afectan os colexios de educación infantil e aos seus profesionais. Coñecer modelos de mellora da calidade con aplicación aos centros educativo
saber
saber facer
B1
B6
B7
B13
B14
Abordar con eficacia situacións de aprendizaxe de linguas en contextos multiculturais e plurilingües. Fomentar a lectura e o comentario crítico de textos dos diversos dominios científicos e culturais contidos no currículo escolar.
saber
A11
Analizar a práctica docente e as condicións institucionais que a enmarcan
saber facer
A10
Participar na definición do proxecto educativo e na actividade xeral do centro atendendo a criterios de xestión de calidade.
saber
saber facer
A2
Coñecer e aplicar metodoloxías e técnicas básicas de investigación educativa e ser capaz de deseñar proxectos de innovación identificando indicadores de avaliación.
saber
saber facer
A10
Coñecer e saber exercer as funcións de titor e orientador en relación coa educación familiar no período 6-12.
saber
saber facer
A6
Adquirir un coñecemento práctico da aula e da xestión da mesma.
saber facer
A6
Coñecer e aplicar os procesos de interacción e comunicación na aula e dominar as destrezas e habilidades sociais necesarias para fomentar un clima de aula que facilite a aprendizaxe e a convivencia.
saber
saber facer
A6
Capacidade de análise e síntese
saber
saber facer
B1
Capacidade de organización e planificación
saber
saber facer
B2
Comunicación oral e escrita na lingua materna
saber
saber facer
B3
Coñecemento de informática relativos ao ámbito de estudo
saber
saber facer
B5
Capacidade de xestión da información
saber
saber facer
B6
Resolución de problemas
saber
saber facer
B7
Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000