Guia docente 2014_15
Facultade de Ciencias da Educación
Grao en Educación Primaria
 Materias
  Psicoloxía: Psicoloxía da educación: Procesos de aprendizaxe escolar
   Contidos
Tema Subtema
Paradigmas e concepcións teóricas sobre a aprendizaxe e a aprendizaxe escolar. Contribucións do condutismo á explicación dos procesos de aprendizaxe.
Aprendizaxe por observación: a teoría social cognitiva.
Achegas do procesamento da información.
A teoría sociocultural de Vygotsky.
A teoría de Bruner e a construción do coñecemento.
A teoría da aprendizaxe significativa de Ausubel.
A concepción construtivista da aprendizaxe escolar.
Contextos e factores condicionantes da aprendizaxe na idade escolar. Ámbitos educativos nas sociedades desenvolvidas.
O contexto familiar. Funcións psicolóxicas e educadoras da familia. A interacción familia-escola. Programas de formación de pais.
O contexto escolar. Características das prácticas educativas escolares. Factores persoais, contextuais e relacionais que favorecen a aprendizaxe na escola. O profesor/a: elemento clave da aprendizaxe dos alumnos/as. O alumno/a: axente, protagonista e responsable da aprendizaxe. Os contidos.
Outros ámbitos educativos. Os mass media como instrumentos educativos.
Procesos e estratexias de aprendizaxe no ámbito escolar. Natureza, estrutura e formulacións teóricas sobre a intelixencia.
Procesos e estratexias cognitivas e metacognitivas. Implicacións na aprendizaxe escolar.
Avaliación e mellora das habilidades cognitivas.
Procesos afectivos e motivación académica na idade escolar. Autoconcepto: formación e relación co rendemento académico.
Emocións e aprendizaxe escolar.
A motivación do estudante e a aprendizaxe escolar. Estratexias motivacionais.
Interacción alumno-alumno e profesor-alumno na educación primaria. Estilos de ensino e efectividade docente.
Relacións profesor-alumno: representacións, expectativas e interacción.
A mediación instrucional.
Interacción entre alumnos e aprendizaxe escolar.

TICs e aprendizaxe escolar. O uso das TICs e a aprendizaxe escolar.
O uso das TICs e a instrución.

Métodos e procedementos de investigación en Psicoloxía da Educación. Importancia da investigación nesta disciplina.
Métodos de investigación.
Técnicas de investigación.
Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000