A materia Educación. Tutoría e Orientación coa Familia (TOF) está integrada no módulo temático de Infancia e Escola e, dentro deste, na materia de Sociedade, Familia e Escola. Por tanto, as competencias propostas para desenvolver en devandita materia están entramadas no contexto que as engloba.
Por desenvolverse no primeiro cuadrimestre de 2.º curso, enlaza coa formación recibida en 1.º curso con materias como Educación. Organización do Centro Escolar. De aí, que o primeiro bloque de contidos estea relacionado coa lexislación educativa que incumbe á tutoría dentro da función docente e á orientación educativa. Ademais, facendo uso dos coñecementos adquiridos en torno ao deseño dos procesos de aprendizaxe, oriéntase a materia a recoñecer os elementos esenciais de todo plan de acción tutorial. Por primeira vez, engádense aos contidos da formación do futuro mestre/a as principais técnicas e instrumentos para levar a cabo a recollida e a análise de información pertinente na tutoría académica. Todos estes aspectos están condicionados polo bo facer do titor/a, sen o cal os outros elementos perderían o seu sentido. Por iso, Tutoría e Orientación coa Familia cumpre un papel importante no plan de estudos derivado do seu carácter formativo, que reclama do alumno/a un nivel madurativo e de equilibrio afectivo apropiados a un futuro/a docente; é de esperar que o proceso de ensino-aprendizaxe contribúa a iso. Consecuentemente, os valores e virtudes inherentes a calquera titor/a son obxecto de estudo nesta materia. Un último bloque de contidos abarca unha ampla temática de temas relacionados coa familia, a súa beleza e as súas dificultades, das posibilidades educativas. Estes traballaranse especialmente a través da lectura de bibliografía que presentarán os argumentos de autores consolidados e, a longo prazo, poderán permitir a consolidación da capacidade crítica do alumno/a.