Guia docente 2024_25
Facultade de Belas Artes
Grao en Belas Artes
 Materias
  Arte e contemporaneidade
   Contidos
Tema Subtema
A.Introdución ao discurso contemporáneo 1.Modernidade,*Postmodernidad,*Contemporaneidad. O debate *modernidadpostmodernidad. Crise da Modernidade e do suxeito moderno. Reflexión sobre o novo marco de debate na cultura *i a produción artística desde os anos setenta. Claves de análises. Introdución á filosofía continental e a súa recepción americana. A teoría crítica *franckfortiana e a influencia do pensamento *postestructuralista francés. 2. A *linealidad do progreso e o eterno retorno. Da angustia das influencias á influencia como *tropo. Os anos 80: o fenómeno dos *neos e as estratexias *apropiacionistas
*B.Narrativas de resistencia 1.O discurso *postcolonial. Casos de estudo. Debate á mantenta de *Magiciens da *terre *comisariada en 1989 por Jean-*Hubert Martin. 2.A (de)construción do xénero e a arte contemporánea. *Teoria feminista e prácticas artísticas contemporáneas. Da Orixe do mundo de *Courbet a *Untitled de *Zoé *Léonard. Do feminismo da igualdade á *deconstrucción do xénero como diferenza. Teoría *queer. *Genealogia das prácticas artísticas relacionadas.
*C.Os lugares da memoria 1.Poéticas e políticas do sublime.A noción de *irrepresentable. A tradición do sublime: o contido de tentar eliminar o contido. Jacques *Rancière e *Georges *Didi-*Huberman: a política das imaxes. Imaxes a pesar de todo. O *tecnosublime: o seu *clinamen contemporáneo. 2.Arte e Arquivo. *Foucault e a paradigma do arquivo. As dúas máquinas de arquivo. *Benjamin *Buchloh, Jacques *Derrida, *Hal *Foster.Propostas artísticas contemporáneas
D.Arte e ecoloxía 1.Articulación ético-política: *ecosofía. Benvidos ao *Antropoceno. *Ontologías planas. Crise do *antropocentrismo. *Posthumanismo. Novos materialismos. *Ontología orientada aos obxectos. Realismo especulativo. *Deleuze e *Guattari, Bruno *Latour, , *Graham *Harman, Timothy *Morton, *Rosi *Braidotti, Donna *Haraway. 2. Propostas artísticas desde os 60 até a actualidade. Documenta 13 (2012) e 15 (2021). *XVI Bienal de Istambul -O Sétimo Continente- 2019
E. Vivir e experimentar a *contemporaneidad 1 Da arte como exercicio poético e intelectual á arte como produto cultural. Arte e sociedade. 2 A arte nas sociedades contemporáneas. O *entrecruzamiento das culturas, as comunidades e os seus parámetros evolutivo-*contextuales: Oriente/Occidente (*Eurasia), Europa/América, Primeiro Mundo/ Terceiro Mundo, Centro/Periferia, etc. 3 A realidade da arte contemporáneo en Galicia. Cambios e paradigmas na formación dunha nova xeración de artistas galegos tras os estudos de *BBAA. 4 A arte contemporánea no contexto da industria cultural e do entretemento. *Bienales, feiras de arte e *macroexposiciones transformadas en parques temáticos e en eventos sociais. 5 *Legitimación, significación e mercado da arte. Axencias e intermediarios. Tipos de mercados da arte e a súa relación coas sociedades, as institucións e as diferentes políticas culturais. 6 O debate entre a arte pública e a arte privada. Si existen coleccións públicas e privadas, e de igual maneira políticas culturais e iniciativas privadas, ¿existirán tamén artistas públicos e artistas privados?
*F. *Mapeando as últimas tendencias Casos de estudo
Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000