Guia docente 2020_21
Facultade de Fisioterapia
Grao en Fisioterapia
 Materias
  Psicoloxía: Aplicacións en ciencias da saúde
   Plan de Continxencias
 
Descrición
* Metodoloxías docentes que se manteñen

As metodoloxías docentes serán as mesmas nos distintos contextos nos que se poida desenvolver a docencia (presencial, semipresencial, non presencial), en tanto que foron deseñadas para facilitar unha transferencia áxil e fluída desde un escenario presencial a outro no campus remoto. En calquera caso, a única diferenza fai referencia exclusivamente ao espazo no que se vai a desenvolver a actividade docente. No posible escenario de ensino a distancia, as metodoloxías previstas adaptaranse a unha modalidade de execución virtual.

* Metodoloxías docentes que se modifican

Non se modifica a dinámica propia de ningunha metodoloxía docente, excepto, como se sinala no apartado anterior, a súa modalidade de execución: presencial (no caso dun escenario mixto) e exclusivamente virtual (no caso dun escenario a distancia).

* Mecanismo non presencial de atención ao alumnado (titorías)

Baixo a modalidade de concertación previa:
1) Atención no Campus remoto. Salas de profesores
Profesora Francisca Fariña Rivera, sala 755.
Profesora María José Vázquez Figueiredo, sala 2651.
2) Atención no Correo electrónico.
3) Atención na Plataforma virtual (MOODLE ou na súa falta FAITIC): foros, exercicios, correos,

*Modificacións (si proceden) dos contidos a impartir
Non procede modificar os contidos

* Bibliografía adicional para facilitar o auto-aprendizaxe

Ademais das referencias que se presentan a continuación, proporcionaranse materiais didácticos e fontes documentais que respondan as necesidades específicas de cada caso en particular.

Aguiar, Ou., Ramírez, B., e Silva, L. (2011). Agnosia integrativa causada por epilepsia focal occipital esquerda: estudo de caso. Revista Diversitas, 7(2), 351-360.
Aguirre-Loaiza, H. H., Ayala, C. F., e Bermúdez, S. R. (2015). A atención-concentración no deporte de rendemento. Educación Física e Deporte, 34(2), 409-428.
Andreu, J. M. P. (2020). Unha revisión sistemática sobre gamificación, motivación e aprendizaxe en universitarios. Teoría da Educación. Revista Interuniversitaria, 32(1 (en-jun)), 73-99.
Anxo, N. G. (2020). Intelixencia emocional percibida en estudantes de educación superior: análise das diferenzas nas distintas dimensións. Actualidades en Psicoloxía, 34(128), 17-33.
Arias, MªF., Fernández, F.,e Perona, S. (2000). Psicoloxía básica, psicoloxía aplicada e metodoloxía de investigación. O caso paradigmático da análise experimental e aplicada do comportamento. Revista Latinoamericana de Psicoloxía, 32(2), 277-300.
Bakker, A. B., Rodríguez-Muñoz, A., e Derks, D. (2012). A emerxencia da psicoloxía da saúde ocupacional positiva. Psicothema, 24(1), 66-72.
Campo-Yumar, L. R., e Bermúdez-Sánchez, M. (2020). Análise da comunicación adestrador–atleta no contexto da competencia de boxeo desde a perspectiva dos estudos lingüísticos. Mundo FESC, 10(S1), 95-105.
Carpinteiro, H. (1980). A Psicoloxía Española: pasado, presente e futuro. Revista de Historia da Psicoloxía, 1(1), 33-58.
Casado, D. G., Algarra, J. C.,e Tardón, B. G. (2020). Deporte e inclusión social en persoas con trastorno mental grave (TMG). Psychology, Society, & Education, 12(1), 71-83.
Cubero, M. (2005). Unha análise cultural dos procesos perceptivos. Anuario de Psicoloxía, 36(3), 261-280.
Cuervo, M. T., e Quijano, M. C. (2008). As alteracións da atención e a súa rehabilitación en trauma cranioencefálico. Pensamento psicolóxico, 4(11), 167-181.
Dous Santos, E. Ou. C., Beira, E. D., e Figueroa, A. R. (2020). A orientación familiar para estimular a aprendizaxe social dos escolares da escola primaria. Revista Científica Cultura, Comunicación e Desenvolvemento, 5(2), 51-58.
Dosil, J., e González, J. (2003). Tendencias da investigación en psicoloxía da actividade física e do deporte. EduPsyhé, 2(2), 147-164.
*Durand, M. *F., Martínez, M. S., Galvagno, L. G. G., e Elgier, A. (2020). O desenvolvemento da comunicación preverbal e verbal temperá. A importancia do xogo. Revista Iberoamericana de Psicoloxía, 13(1).
Fajardo, P. E., Jiménez, M. A., e Serrano, M. H. G. (2020). Variables predictoras da motivación deportiva en estudantes de secundaria federados e non federados.. Retos: novas tendencias en educación física, deporte e recreación, (38), 49.
Fessell, D., e Cherniss, C. (2020). Enfermidade Por Coronavirus 2019 (COVID-19) e Máis aló: Microprácticas Para a Prevención Do Esgotamento Emocional e Promover o Benestar Emocional. Journal of the American College of Radiology. 746 doi: 10.1016/j.jacr.2020.04.018
Flores, J. R. (2020). Didáctica e Tic: un vínculo para a aprendizaxe cognitiva. Revista Electrónica de Investigación e Innovación Educativa-REIIE, 5(1), 79-88.
Flores-Villavicencio, M. E., Rodríguez-Díaz, M., González-Pérez, G.J., Carballos, J.R. e Val, MªA.(2020), Declive cognitivo de atención e memoria en adultos maiores sans. Cadernos de Neuropsicología, 14(1), 65-77.
Fuenmayor, G., e Villasmil, E. (2008). A percepción, a atención e a memoria como procesos cognitivos utilizados para a comprensión textual. Revista de Artes e Humanidades UNICA, 9(22), 187-202.
Gil, X. L. (2020). Claves da comunicación oral: prácticas para o orador afable. Editorial UOC.
González-Guirval, F., Reigal, R. E., Trasfogueiro-Baro, J. P., de Mier, R. J. R., Hernández-Mendo, A., e Morais-Sánchez, V. (2020). Análise da validez converxente dun instrumento informatizado para avaliar a atención en deportistas: *Rejilla 1.0. Cadernos de Psicoloxía do Deporte, 20(2), 83-94.
Londoño, L. (2020). ¿É o mesmo a aprendizaxe e a memoria? Cara a unha ampla conceptualización. Pensando psicoloxía, 2008, 4(6), 88-92.
López, M. G., e Galegos, A. G. (2020). Predición da intelixencia emocional a través da satisfacción das necesidades psicolóxicas básicas nas clases de educación física. Revista INFAD de Psicoloxía. International Journal of Developmental and Educational Psychology., 1(1), 341-350.
Manzanero, A. L., e Palomo-Seldas, R. (2020). Amnesia disociativa máis aló das evidencias sobre o funcionamento da memoria. Anuario de Psicoloxía Xurídica, 30, 43-46.
Medina, A. C., Beltrán, L. P., e Gómez, J. A. F. (2020). A estimulación da memoria desde a práctica do exercicio físico na carreira Licenciatura en Educación Preescolar (Revisión). Revista científica Olimpia, 17, 360-369.
Medina, A. C., Beltrán, L. P., e Gómez, J. A. F. (2020). A estimulación da memoria desde a práctica do exercicio físico na carreira Licenciatura en Educación Preescolar (Revisión). Revista científica Olimpia, 17, 360-369.
Menor, J., e Carneiro, S. (2013). A importancia da fonte de contaxio na formación de falsos recordos. Revista Iberoamericana de Psicoloxía e Saúde, 4(1), 77-91.
Molero, P. P., Zurita-Ortega, F., Chacón-Cuberos, R., Castro-Sánchez, M., Ramírez-Saraiba, I., e Valero, G. G. (2020). A intelixencia emocional no ámbito educativo: unha meta-análise. Anais de Psicoloxía/Annals of Psychology, 36(1), 84-91.
Moura-Mérida, J. A., Zarco-Resa, J. A., e Branca-Mena, M. J. (2001). Atención-concentración como adestramento para a mellora do rendemento deportivo en xogadores profesionais de fútbol. Revista de psicoloxía do deporte, 10(1), 0049-65.
Ortega, R. M. N., Piguave, F. E. B., Navarrete, E. S. P., Navarrete, J. J. P., e Ortega, R. I. N. (2020). Incidencia do desenvolvemento do asertividad como unha habilidade social e comunicativa na manifestación de raciocinio e intelixencia emocional. Magazine das Ciencias: Revista de Investigación e Innovación, 5(5).
Padrós-Blázquez, F., Alejandre-García, J., e Meza-Calleja, A. M. (2020). Memoria Declarativa (Convencional E Emocional) en Persoas Maiores Con e Sen Depresión. Revista chilena de neuro-psiquiatría, 58(2), 139-149.
Pedrero, S. P., de la Vega Marcos, R., e García, J. P. F. (2020). Motivación de logro en deportistas de combate de elite: avaliación obxectiva computerizada. Revista de psicoloxía do deporte, 29(1), 75-82.
Peiró, J. Mª, Mateu, C., e Carpinteiro, H. (1980). O impacto da obra de de A. R. Luria na Comunidade Científica Actual. Revista de Historia da Psicoloxía, 1(2), 171-198.
Pellón, R. (2013). Watson, Skinner e algunhas disputas dentro do conductismo. Revista Colombiana de Psicoloxía, 22(2), 389-399.
Pérez-Sánchez, J., Delgado, A. R., e Prieto, G. (2020). Análise dos instrumentos empregados na investigación empírica da regulación emocional. Cadernos de Neuropsicología/Panamerican Journal of Neuropsychology, 14(1).
Perona-Garcelán, S. (2006). Estado actual da investigación psicolóxica nas alucionaciones auditivas. Apuntamentos de Psicoloxía, 24(1-3), 83-110.
Pinillos, J. Mª (1981). Wundt e a explicación psicolóxica. Revista de Historia da Psicoloxía, 2(4), 355-360.
Quiñones, E., Tortosa, F., e Carpinteiro, H. (*Eds). (1993). Historia da Psicoloxía. Textos e comentarios. Madrid: Tecnos.
Carballos, F., Fournier, C., Melero, J., López, L., Rodríguez, C., García, M., e González, L. (2014). Agnosia visual aperceptiva en pacientes con síndrome de Krabbe. Sanid. Mil., 79(Extra), 1-2.
Ronquillo, M. J., Martínez, R. A., e López, G. B. (2020). Caracterización da comunicación interpersoal no proceso ensino-aprendizaxe. REDIE: Revista Electrónica de Investigación Educativa, (22), 8-8.
Sánchez, M. G., e Valenzuela, S. V. (2020). A Escala Observacional de Memoria Operativa (EOMO) como instrumento eficaz na prevención e detección de dificultades de aprendizaxe. Revista de Investigación Educativa, 38(1), 53-69.
Sousa, F. F., Pereira, L. V., Cardoso, R., e Hortense, P. (2010). Escala multidimensional de avaliação de dor (*EMADOR). Revista Latino-Americana de Enfermagem, 18(1), 1-9.
Udaondo, M. (2020). Comunica: As claves da comunicación para o liderado. LIDE Editorial.
Unzueta-Arce, J., García-García, R., Ladeira-Fernández, V., Perea-Bartolomeu, M. V., Moura-Simón, S., e Cacho-Gutiérrez, J. (2014). Alteracións no procesamiento visual de formas: clasificación clínica integradora. *Neurología, 29(8), 482-489.
Vargas, A. R. R., Fernández, J. M. P.,e Marín, A. E. A. (2020). Enfoque das instrucións de atención no béisbol durante o adestramento aos lanzadores. Ciencia e Educación, 1(2), 48-58.
Veleiro-García, A., Olmos, M., e Carranza, J.A.(2011). Revisión sobre relacións entre percepción e acción na infancia. Anais de Psicoloxía, 27(2), 399-404.
Villavicencio, M. E. F., Díaz, M. R., Pérez, G. J. G., Bañuelos, J. R. R., e Barbosae, M. A. V. (2020). Declive cognitivo de atención e memoria en adultos maiores sans. Cadernos de Neuropsicología/Panamerican Journal of Neuropsychology, 14(1), 65-77

Outras modificacións
Consérvase o uso da plataforma teledocencia MOODLE (na súa falta FAITIC) como reforzo, e sen prexuízos doutras medidas que se poidan adoptar para garantir a accesibilidade do alumnado aos contidos docentes.

=== ADAPTACIÓN DA AVALIACIÓN ===
* Probas xa realizadas
As incluídas na guía docente
* Probas pendentes que se manteñen
Mantéñense as mesmas probas.
Todas as entregas efectuaranse na plataforma virtual e dentro do prazo establecido polo profesorado da materia. No caso de que algún/a estudante presénteselle unha condición imprevista que lle imposibilite a entrega do traballo debe informalo ao profesorado da materia coa debida antelación, pola contra enténdese que desiste.
* Probas que se modifican
Para o curso 2020-2021, non hai modificacións nas probas de avaliación, salvo no referente á modalidade avaliación, dependendo do escenario sanitario no que se leve a cabo a docencia.
Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000