Guia docente 2024_25
Facultade de Fisioterapia
Grao en Fisioterapia
 Materias
  Psicoloxía: Aplicacións en ciencias da saúde
   Plan de Continxencias
 
Descrición
* Metodoloxías docentes que se manteñen

As metodoloxías docentes serán as mesmas nos distintos contextos nos que se poida desenvolver a docencia (presencial, semipresencial, non presencial), en tanto que foron deseñadas para facilitar unha transferencia áxil e fluída desde un escenario presencial a outro no campus remoto. En calquera caso, a única diferenza fai referencia exclusivamente ao espazo no que se vai a desenvolver a actividade docente. No posible escenario de ensino a distancia, as metodoloxías previstas adaptaranse a unha modalidade de execución virtual.

* Metodoloxías docentes que se modifican

Non se modifica a dinámica propia de ningunha metodoloxía docente, excepto, como se sinala no apartado anterior, a súa modalidade de execución: presencial (no caso dun escenario mixto) e exclusivamente virtual (no caso dun escenario a distancia).

* Mecanismo non presencial de atención ao alumnado (titorías)

Baixo a modalidade de concertación previa:
1) Atención no Campus remoto. Salas de profesores
Profesora Francisca Fariña Rivera, sala 755.
2) Atención no Correo electrónico. francisca@uvigo.es
3) Atención na Plataforma virtual (MOODLE): foros, exercicios, correos,

*Modificacións (si proceden) dos contidos a impartir
Non procede modificar os contidos

* Bibliografía adicional para facilitar o auto-aprendizaxe

Ademais das referencias que se presentan a continuación, proporcionaranse materiais didácticos e fontes documentais, que respondan as necesidades específicas de cada caso en particular.

Aguiar, Ou., Ramírez, B., e Silva, L. (2011). Agnosia integrativa causada por epilepsia focal occipital esquerda: estudo de caso. Revista Diversitas, 7(2), 351-360.
Aguirre-Loaiza, H. H., Ayala, C. F., e Bermúdez, S. R. (2015). A atención-concentración no deporte de rendemento. Educación Física e Deporte, 34(2), 409-428.
Andreu, J. M. P. (2020). Unha revisión sistemática sobre gamificación, motivación e aprendizaxe en universitarios. Teoría da Educación. Revista Interuniversitaria, 32(1 (en-jun)), 73-99.
Anxo, N. G. (2020). Intelixencia emocional percibida en estudantes de educación superior: análise das diferenzas nas distintas dimensións. Actualidades en Psicoloxía, 34(128), 17-33.
Arias, MªF., Fernández, F.,e Perona, S. (2000). Psicoloxía básica, psicoloxía aplicada e metodoloxía de investigación. O caso paradigmático da análise experimental e aplicada do comportamento. Revista Latinoamericana de Psicoloxía, 32(2), 277-300.
Bakker, A. B., Rodríguez-Muñoz, A., e Derks, D. (2012). A emerxencia da psicoloxía da saúde ocupacional positiva. Psicothema, 24(1), 66-72.
Campo-Yumar, L. R., e Bermúdez-Sánchez, M. (2020). Análise da comunicación adestrador–atleta no contexto da competencia de boxeo desde a perspectiva dos estudos lingüísticos. Mundo FESC, 10(S1), 95-105.
Carpinteiro, H. (1980). A Psicoloxía Española: pasado, presente e futuro. Revista de Historia da Psicoloxía, 1(1), 33-58.
Casado, D. G., Algarra, J. C.,e Tardón, B. G. (2020). Deporte e inclusión social en persoas con trastorno mental grave (TMG). Psychology, Society, & Education, 12(1), 71-83.
Cubero, M. (2005). Unha análise cultural dos procesos perceptivos. Anuario de Psicoloxía, 36(3), 261-280.
Cuervo, M. T., e Quijano, M. C. (2008). As alteracións da atención e a súa rehabilitación en trauma cranioencefálico. Pensamento psicolóxico, 4(11), 167-181.
Dous Santos, E. Ou. C., Beira, E. D., e Figueroa, A. R. (2020). A orientación familiar para estimular a aprendizaxe social dos escolares da escola primaria. Revista Científica Cultura, Comunicación e Desenvolvemento, 5(2), 51-58.
Dosil, J., e González, J. (2003). Tendencias da investigación en psicoloxía da actividade física e do deporte. EduPsyhé, 2(2), 147-164.
*Durand, M. *F., Martínez, M. S., Galvagno, L. G. G., e Elgier, A. (2020). O desenvolvemento da comunicación preverbal e verbal temperá. A importancia do xogo. Revista Iberoamericana de Psicoloxía, 13(1).
Fajardo, P. E., Jiménez, M. A., e Serrano, M. H. G. (2020). Variables predictoras da motivación deportiva en estudantes de secundaria federados e non federados.. Retos: novas tendencias en educación física, deporte e recreación, (38), 49.
Fessell, D., e Cherniss, C. (2020). Enfermidade Por Coronavirus 2019 (COVID-19) e Máis aló: Microprácticas Para a Prevención Do Esgotamento Emocional e Promover o Benestar Emocional. Journal of the American College of Radiology. 746 doi: 10.1016/j.jacr.2020.04.018
Flores, J. R. (2020). Didáctica e Tic: un vínculo para a aprendizaxe cognitiva. Revista Electrónica de Investigación e Innovación Educativa-REIIE, 5(1), 79-88.
Flores-Villavicencio, M. E., Rodríguez-Díaz, M., González-Pérez, G.J., Carballos, J.R. e Val, MªA.(2020), Declive cognitivo de atención e memoria en adultos maiores sans. Cadernos de Neuropsicología, 14(1), 65-77.
Fuenmayor, G., e Villasmil, E. (2008). A percepción, a atención e a memoria como procesos cognitivos utilizados para a comprensión textual. Revista de Artes e Humanidades UNICA, 9(22), 187-202.
Gil, X. L. (2020). Claves da comunicación oral: prácticas para o orador afable. Editorial UOC.
González-Guirval, F., Reigal, R. E., Trasfogueiro-Baro, J. P., de Mier, R. J. R., Hernández-Mendo, A., e Morais-Sánchez, V. (2020). Análise da validez converxente dun instrumento informatizado para avaliar a atención en deportistas: *Rejilla 1.0. Cadernos de Psicoloxía do Deporte, 20(2), 83-94.
Londoño, L. (2020). ¿É o mesmo a aprendizaxe e a memoria? Cara a unha ampla conceptualización. Pensando psicoloxía, 2008, 4(6), 88-92.
López, M. G., e Galegos, A. G. (2020). Predición da intelixencia emocional a través da satisfacción das necesidades psicolóxicas básicas nas clases de educación física. Revista INFAD de Psicoloxía. International Journal of Developmental and Educational Psychology., 1(1), 341-350.
Manzanero, A. L., e Palomo-Seldas, R. (2020). Amnesia disociativa máis aló das evidencias sobre o funcionamento da memoria. Anuario de Psicoloxía Xurídica, 30, 43-46.
Medina, A. C., Beltrán, L. P., e Gómez, J. A. F. (2020). A estimulación da memoria desde a práctica do exercicio físico na carreira Licenciatura en Educación Preescolar (Revisión). Revista científica Olimpia, 17, 360-369.
Medina, A. C., Beltrán, L. P., e Gómez, J. A. F. (2020). A estimulación da memoria desde a práctica do exercicio físico na carreira Licenciatura en Educación Preescolar (Revisión). Revista científica Olimpia, 17, 360-369.
Menor, J., e Carneiro, S. (2013). A importancia da fonte de contaxio na formación de falsos recordos. Revista Iberoamericana de Psicoloxía e Saúde, 4(1), 77-91.
Molero, P. P., Zurita-Ortega, F., Chacón-Cuberos, R., Castro-Sánchez, M., Ramírez-Saraiba, I., e Valero, G. G. (2020). A intelixencia emocional no ámbito educativo: unha meta-análise. Anais de Psicoloxía/Annals of Psychology, 36(1), 84-91.
Moura-Mérida, J. A., Zarco-Resa, J. A., e Branca-Mena, M. J. (2001). Atención-concentración como adestramento para a mellora do rendemento deportivo en xogadores profesionais de fútbol. Revista de psicoloxía do deporte, 10(1), 0049-65.
Ortega, R. M. N., Piguave, F. E. B., Navarrete, E. S. P., Navarrete, J. J. P., e Ortega, R. I. N. (2020). Incidencia do desenvolvemento do asertividad como unha habilidade social e comunicativa na manifestación de raciocinio e intelixencia emocional. Magazine das Ciencias: Revista de Investigación e Innovación, 5(5).
Padrós-Blázquez, F., Alejandre-García, J., e Meza-Calleja, A. M. (2020). Memoria Declarativa (Convencional E Emocional) en Persoas Maiores Con e Sen Depresión. Revista chilena de neuro-psiquiatría, 58(2), 139-149.
Pedrero, S. P., de la Vega Marcos, R., e García, J. P. F. (2020). Motivación de logro en deportistas de combate de elite: avaliación obxectiva computerizada. Revista de psicoloxía do deporte, 29(1), 75-82.
Peiró, J. Mª, Mateu, C., e Carpinteiro, H. (1980). O impacto da obra de de A. R. Luria na Comunidade Científica Actual. Revista de Historia da Psicoloxía, 1(2), 171-198.
Pellón, R. (2013). Watson, Skinner e algunhas disputas dentro do conductismo. Revista Colombiana de Psicoloxía, 22(2), 389-399.
Pérez-Sánchez, J., Delgado, A. R., e Prieto, G. (2020). Análise dos instrumentos empregados na investigación empírica da regulación emocional. Cadernos de Neuropsicología/Panamerican Journal of Neuropsychology, 14(1).
Perona-Garcelán, S. (2006). Estado actual da investigación psicolóxica nas alucionaciones auditivas. Apuntamentos de Psicoloxía, 24(1-3), 83-110.
Pinillos, J. Mª (1981). Wundt e a explicación psicolóxica. Revista de Historia da Psicoloxía, 2(4), 355-360.
Quiñones, E., Tortosa, F., e Carpinteiro, H. (*Eds). (1993). Historia da Psicoloxía. Textos e comentarios. Madrid: Tecnos.
Carballos, F., Fournier, C., Melero, J., López, L., Rodríguez, C., García, M., e González, L. (2014). Agnosia visual aperceptiva en pacientes con síndrome de Krabbe. Sanid. Mil., 79(Extra), 1-2.
Ronquillo, M. J., Martínez, R. A., e López, G. B. (2020). Caracterización da comunicación interpersoal no proceso ensino-aprendizaxe. REDIE: Revista Electrónica de Investigación Educativa, (22), 8-8.
Sánchez, M. G., e Valenzuela, S. V. (2020). A Escala Observacional de Memoria Operativa (EOMO) como instrumento eficaz na prevención e detección de dificultades de aprendizaxe. Revista de Investigación Educativa, 38(1), 53-69.
Sousa, F. F., Pereira, L. V., Cardoso, R., e Hortense, P. (2010). Escala multidimensional de avaliação de dor (*EMADOR). Revista Latino-Americana de Enfermagem, 18(1), 1-9.
Udaondo, M. (2020). Comunica: As claves da comunicación para o liderado. LIDE Editorial.
Unzueta-Arce, J., García-García, R., Ladeira-Fernández, V., Perea-Bartolomeu, M. V., Moura-Simón, S., e Cacho-Gutiérrez, J. (2014). Alteracións no procesamiento visual de formas: clasificación clínica integradora. *Neurología, 29(8), 482-489.
Vargas, A. R. R., Fernández, J. M. P.,e Marín, A. E. A. (2020). Enfoque das instrucións de atención no béisbol durante o adestramento aos lanzadores. Ciencia e Educación, 1(2), 48-58.
Veleiro-García, A., Olmos, M., e Carranza, J.A.(2011). Revisión sobre relacións entre percepción e acción na infancia. Anais de Psicoloxía, 27(2), 399-404.
Villavicencio, M. E. F., Díaz, M. R., Pérez, G. J. G., Bañuelos, J. R. R., e Barbosae, M. A. V. (2020). Declive cognitivo de atención e memoria en adultos maiores sans. Cadernos de Neuropsicología/Panamerican Journal of Neuropsychology, 14(1), 65-77

Outras modificacións
Consérvase o uso da plataforma teledocencia MOODLE (na súa falta FAITIC) como reforzo, e sen prexuízos doutras medidas que se poidan adoptar para garantir a accesibilidade do alumnado aos contidos docentes.

=== ADAPTACIÓN DA AVALIACIÓN ===
* Probas xa realizadas
As incluídas na guía docente
* Probas pendentes que se manteñen
Mantéñense as mesmas probas.
Todas as entregas efectuaranse na plataforma virtual MOOVI e dentro do prazo establecido polo profesorado da materia. No caso de que algún/a estudante presénteselle unha condición imprevista que lle imposibilite a entrega do traballo debe informalo ao profesorado da materia coa debida antelación, pola contra enténdese que desiste.
* Probas que se modifican
Para o curso 2021-2022, non hai modificacións nas probas de avaliación, salvo no referente á modalidade avaliación, dependendo do escenario sanitario no que se leve a cabo a docencia.
Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000