1.- FUNDAMENTACIÓN TEÓRICA DO BALONMÁN |
TEMA 1. ASPECTOS TEÓRICOS BÁSICOS
1.1. Orixe e evolución do balonman.
1.2. Contextualización do balonman nos tres ámbitos de intervención
1.3. Terminoloxía, simboloxía e representación gráfica
|
3.- ESTRUCTURA FORMAL E FUNCIONAL DO BALONMÁN. |
TEMA 3. FUNDAMENTOS INDIVIDUALES
3.1. Las intenciones técnico-tácticas de los roles estratégicos (el qué)
3.1.1. Portero
3.1.2. Ofensivos: ACB y ASB
3.1.3. Defensivos: DASB y DACB.
3.1.4. Metodología práctica específica de las intenciones técnico-táctica individuales (táctica individual)
TEMA 4. FUNDAMENTOS COLECTIVOS: TÁCTICOS GRUPALES Y DE EQUIPO (SISTEMAS)
4.1. Táctica Colectiva de Grupo (Táctica Grupal)
4.1.1. Ofensivos
Elementales (superioridad): Situaciones de
Asimetría Táctica (en superioridad); Simples (igualdad): Circulación del Balón / o
Circulación de los Jugadores
Básicos: Pase y va. Penetraciones sucesivas.
Cruces. Cortinas. Permutas. Bloqueos.
Pantallas.
Complejos: Circulaciones Complejas.
Procedimientos Tácticos (en Situaciones
Especiales)
4.1.2. Defensivos
Inmediatos: reparto inicial de zonas y tareas
o distribución de responsabilidades
Preventivos: Basculación. Cobertura.
Reactivos: Defensa ante el Pase y Va.
Deslizamiento, la Barrera Dinámica. Doblaje.
Cambio de Oponente (y Contrabloqueo).
Colaboración Defensa-Portero
Activos: Flotación. Ataque al Impar. Dos
Contra Uno
4.1.3. Metodología práctica específica de la táctica colectiva: fases de aprendizaje
Fase de aprendizaje inicial globalizado
Fase de aprendizaje específico analítico y en puestos específicos
Fase de perfeccionamiento.
4.2. Táctica Colectiva de Equipo
4.2.1. Sistemas
Ofensivos: Ataque posicional, Contraataque
Defensivos: Defensa al ataque posicional, Repliegue defensivo.
4.2.2. Metodología práctica específica
Formas de juego para el desarrollo de los sistemas
o Juego libre
o Juego dirigido: Juego posicional o en puestos específicos. Juego circulante o en circulación
o Juego prefabricado (jugadas)
|
4.- O PROCESO DE INICIACION DEPORTIVA NO BALONMÁN |
TEMA 5. O PROCESO DE FORMACIÓN DE O DEPORTISTA DE DEPORTES DE COOPERACIÓN-OPOSICIÓN: O MODELO TÁCTICO.
5.1. Interpretación conductista vs cognitivista de a persoa-deportista (e a súa motricidad-conduta)
5.2. Perspectivas ou teorías históricas de a aprendizaxe (orixe de as metodoloxías)
5.2.1. Asociacionista
5.2.2. Globalizada ou de a forma.
5.2.3. Fenómeno-estructuralista (modelo sistémico)
5.3. Metodoloxías
5.3.1. Analíticas
5.3.2. Globalistas
5.3.3. Ecléctica: xogos modificados/reducidos aplicados a a iniciación, utilizando a procura como estratexia.
5.4. Etapas en o proceso de formación de o deportista
5.5. Categorías de competición vs etapas de formación
TEMA 6. PERCEPCIÓN E CONDUTA TÁCTICA EN O BALONMANO
6.1. Aspectos básicos e bases neurofisiológicas
6.2. Percepción visual consciente e inconsciente
6.3. Aprendizaxe consciente e inconsciente
6.4. Visión central e visión periférica:
6.5. As estratexias visuais
6.6. Percepción e creatividade
6.7. Recomendaciones metodolóxicas para a adquisición de as estratexias visuales.
TEMA 7. MODELOS DE INICIACIÓN DEPORTIVA
7.1. Tradicionais Técnicos vs Comprensivos
7.2. Verticais vs Horizontais (principio de transferencia)
7.3. Tipologías de Modelos Comprensivos
7.3. Outros modelos de iniciación deportiva: Educación Deportiva, Responsabilidade Persoal e Social, etcétera.
7.4. Idade e etapa de formación, correspondencia segundo modelos.
TEMA 8. MODELOS DE INICIACIÓN A Os DEPORTES DE COOPERACIÓN-OPOSICIÓN. ETAPAS Ou FASES DE ENSINO-APRENDIZAXE.
8.1. Exemplos de diversos autores.
8.2. Análise de vantaxes e desventajas de cada modelo para a adquisición de diferentes aspectos individuais e colectivos de xogo
8.3. Elementos didácticos de cada fase de xogo.
Avaliación inicial ou identificación de o nivel de xogo: análise de comportamentos observados vs desexados
Definición de obxectivos didácticos: toma de decisións sobre a fase de o modelo a ensinar-aprender (adestrar).
Selección de contidos didácticos
Situacións prácticas (actividades)
Recomendaciones metodolóxicas
TEMA 9. Profundización en os elementos didácticos para o ensino-aprendizaxe de a táctica grupal colectiva.
9.1. Características fundamentais de as tarefas tácticas
9.2. Elementos básicos de a estrutura xeral de o modelo táctico
9.3. Variables ou compoñentes operativos básicos de o modelo táctico. Deseño de situacións de ensino-aprendizaxe
9.4. Exemplo de Teorías elaboradas para o deseño de situacións tácticas (Ej. Teoría escalonada de Roth)
9.5. Deseño de Sesións
9.5.1. Estructura dunha sesión
9.5.2. Proposta de situacións/tareas didácticas para cada fase do modelo de iniciación elixido.
TEMA 10. BALONMANO RECREATIVO PARA TODOS
11.1. Persoas con necesidades educativas específicas
10.1.1. Discapacidad visual
10.1.2. Discapacidad motriz (cadeira de rodas)
10.2. Outros ámbitos e obxectivos
10.2.1. Recreativo en contorna natural: balonmano praia
|
CONTIDOS DE BALONCESTO (BLOQUES TEMÁTICOS) |
TEMAS E SUBTEMAS |
2. Fundamentos técnico-tácticos e didácticos do baloncesto. |
2.1 Regras básicas FIBA e NBA.
2.2 Carga física do partido e características fisiolóxicas de xogadores/as.
2.3 Indicadores estatísticos de rendemento. |
4. O Proceso de iniciación deportiva no baloncesto |
4.1 Periodos críticos e sensibles.
4.2 Fases para o desenvolvemento do talento deportivo.
4.3 Fases no proceso de iniciación deportiva. |