2. ESTRUTURA FORMAL E FUNCIONAL DO BALONMÁN. |
TEMA 2. ANÁLISE DA ESTRUTURA DE XOGO DO BALONMÁN E BALONCESTO.
2.1. Análise formal
2.2. Análise funcional
2.3. Regulamento: análise desde o punto vista formal e funcional
2.3.1. Regulamento adaptado para fases de formación: *Mini-balonmán
2.3.2. Regulamento non adaptado (convencional) |
3. FUNDAMENTOS TÉCNICO-TÁCTICOS E DIDÁCTICOS DO BALONMÁN |
TEMA 3. FUNDAMENTOS INDIVIDUAIS
3.1. As intencións técnico-tácticas dos roles estratéxicos (o que)
3.1.1. Porteiro.
3.1.2. Ofensivos: ACB e *ASB
3.1.3. Defensivos: *DASB e *DACB.
3.1.4. Metodoloxía práctica específica das intencións técnico-táctica individuais (táctica individual)
TEMA 4. FUNDAMENTOS COLECTIVOS: TÁCTICOS *GRUPALES E DE EQUIPO (SISTEMAS)
4.1. Táctica Colectiva de Grupo (Táctica *Grupal)
4.1.1. Ofensivos
• Elementais (superioridade): Situacións de
Asimetría Táctica (en superioridade)
• Simples (igualdade): Circulación do Balón / ou
Circulación dos Xogadores
• Básicos: Pase e vai. Penetracións sucesivas.
Cruces. Cortinas. Permutas. *Bloqueos.
Pantallas.
• Complexos: Circulacións Complexas.
Procedementos Tácticos (en Situacións
Especiais)
4.1.2. Defensivos
• Inmediatos: repartición inicial de zonas e tarefas
ou distribución de responsabilidades
• Preventivos: *Basculación. Cobertura.
• *Reactivos: Defensa ante o Pase e Vai.
*Deslizamiento, a Barreira Dinámica. Dobraxe.
Cambio de Opoñente (e *Contrabloqueo).
Colaboración Defensa-Porteiro
• Activos: *Flotación. Ataque ao Impar. Dous
Contra Un
4.1.3. Metodoloxía práctica específica da táctica colectiva: fases de aprendizaxe
• Fase de aprendizaxe inicial globalizado
• Fase de aprendizaxe específica analítico e en postos específicos
• Fase de perfeccionamento.
4.2. Táctica Colectiva de Equipo
4.2.1. Sistemas
• Ofensivos: Ataque *posicional, Contraataque
• Defensivos: Defensa ao ataque *posicional, Repregamento defensivo.
4.2.2. Metodoloxía práctica específica
• Formas de xogo para o desenvolvemento dos sistemas
ou Xogo libre
ou Xogo dirixido: Xogo *posicional ou en postos específicos. Xogo *circulante ou en circulación
ou Xogo prefabricado (xogadas) |
4.- O PROCESO DE *INICIACION DEPORTIVA NO BALONMÁN |
TEMA 5. O PROCESO DE FORMACIÓN DO DEPORTISTA DE DEPORTES DE COOPERACIÓN-OPOSICIÓN: O MODELO TÁCTICO.
5.1. Interpretación *conductista *vs *cognitivista da persoa-deportista (e a súa *motricidad-conduta)
5.2. Perspectivas ou teorías históricas da aprendizaxe (orixe das metodoloxías)
5.3. Metodoloxías (Analíticas, *Globalistas, *Ecléctica: xogos modificados/reducidos aplicados á iniciación, utilizando a procura como estratexia)
5.4. Etapas no proceso de formación.
5.5. Categorías de competición *vs etapas de formación.
TEMA 6. PERCEPCIÓN E CONDUTA TÁCTICA NO BALONMÁN
6.1. Aspectos básicos e bases *neurofisiológicas
6.2. Percepción visual consciente e inconsciente
6.3. Aprendizaxe consciente e inconsciente
6.4. Visión central e visión periférica: “non mirar nada” para “ver máis”
6.5. As estratexias visuais
6.6. Percepción e creatividade
6.7. Recomendacións *metodológicas para a adquisición das estratexias visuais.
TEMA 7. MODELOS DE INICIACIÓN DEPORTIVA
7.1. “Tradicionais – Técnicos” *vs Comprensivos
7.2. Verticais *vs Horizontais (principio de transferencia)
7.3. Tipoloxías de Modelos Comprensivos
7.3. Outros modelos de iniciación deportiva: Educación Deportiva, Responsabilidade Persoal e Social, etcétera.
7.4. Idade e etapa de formación, correspondencia segundo modelos.
TEMA 8. MODELOS DE INICIACIÓN Aos DEPORTES DE COOPERACIÓN-OPOSICIÓN. ETAPAS Ou FASES DE ENSINO-APRENDIZAXE.
8.1. Exemplos de diversos autores.
8.2. Análise de vantaxes e desvantaxes de cada modelo para a adquisición de diferentes aspectos individuais e colectivos de xogo
8.3. Elementos didácticos de cada fase de xogo.
• Avaliación inicial ou identificación do nivel de xogo: análise de comportamentos observados *vs desexados
• Definición de obxectivos didácticos: toma de decisións sobre a fase do modelo a ensinar-aprender (adestrar).
• Selección de contidos didácticos
• Situacións prácticas (actividades)
• Recomendacións *metodológicas
TEMA 9. *PROFUNDIZACIÓN NOS ELEMENTOS DIDÁCTICOS PARA O ENSINO-APRENDIZAXE DA TÁCTICA *GRUPAL COLECTIVA
9.1. Características fundamentais das tarefas tácticas
9.2. Elementos básicos da estrutura xeral do modelo táctico
9.3. Variables ou compoñentes operativos básicos do modelo táctico. Deseño de situacións de ensino-aprendizaxe
9.4. Exemplo de Teorías elaboradas para o deseño de situacións tácticas (Ex. Teoría graduada de Roth,…)
9.5. Deseño de Sesións
9.5.1. Estrutura dunha sesión
9.5.2. Proposta de situacións/tarefas didácticas para cada fase do modelo.
TEMA 10. BALONMÁN RECREATIVO PARA TODOS
11.1. Persoas con necesidades educativas específicas
10.1.1. Discapacidade visual
10.1.2. Discapacidade *motriz (cadeira de rodas)
10.2. Outros ámbitos e obxectivos
10.2.1. Recreativo en contorna natural: balonmán praia |
1. *Fundamentación teórica do baloncesto |
1.1 Descrición xeral da modalidade.
1.2 Orixe e evolución do xogo.
1.3 Contextos de práctica.
1.4 *Símbología para a representación gráfica. |
3. Demandas físicas e *fisiológicas do partido |
3.1 Carga física.
3.2 Carga *fisiológica.
3.3 Perfil de rendemento. |
5. Fundamentos do proceso de adestramento en baloncesto. |
5.1 Mecanismo de carga e adaptación.
5.2 Obxectivos de adestramento.
5.3 Métodos xerais e específicos.
5.4 Sistemas de avaliación. |
7. Lesións máis frecuentes en baloncesto. |
7.1 Prevalencia.
7.2 Factores de risco.
7.3 Prevención. |