Guia docente 2012_13
Facultad de Ciencias de la Educación
Grao en Educación Primaria
 Materias
  Educación: Teoría e historia da educación
   Contidos
Tema Subtema
I. CONCEPTO, FINALIDADE E SISTEMAS DE EDUCACIÓN A educación como proceso de comunicación. Natureza, dimensións e finalidades da educación. Suxeitos, tempos, espazos e tipoloxías na educación. Educación e sistema: axentes, estruturas e funcións do sistema educativo.
II O COÑECEMENTO CIENTÍFICO DA EDUCACIÓN Saber pedagóxico e coñecemento científico. A pedagoxía como ciencia e como disciplina. O coñecemento da educación e as ciencias da educación. Achegas para a praxe educativa.
III. AXENTES E INSTITUCIÓNS EDUCATIVAS Familia, comunidade, sociedade. O Estado e a función educadora. Do centro escolar á cidade educadora. Movementos e institucións educativas. Organismos internacionais.
IV. TEORÍAS EDUCATIVAS CONTEMPORÁNEAS Antecedentes e inicio da modernidade pedagóxica. A escola nova. Teorías socialistas. Teorías antiautoritarias. Teorías personalistas. Teorías críticas coa institución escolar. A teoría educativa no inicio do século XXI.
V. HISTORIA DA ESCOLA PRIMARIA Nacemento e desenvolvemento dos sistemas educativos. Os procesos de escolarización e a educación básica. A escola primaria na súa historia e no momento actual.
Universidade de Vigo            | Rectorado | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000