Repercusión social do ensino da lingua de signos española en mans da comunidade xorda
Data de defensa | 16/09/2022 |
Titulación | Máster Universitario en Lingüística Aplicada |
Centro | Facultade de Filoloxía e Tradución |
Dirección |
Titoría: Fernando Ramallo Fernández |
Tribunal |
Presidencia: Alexandre Rodríguez Guerra Vogalía: Carlos Valcárcel Riveiro Secretaría: Ana Varela Suárez |
Resumo | Presentamos unha análise da práctica docente e das percepcións do alumnado que aprende a lingua de signos española como L2 no ámbito da Rede Estatal para o Ensino das Linguas de Signos Españolas da CNSE. O obxectivo principal é comprobar se o ensino da lingua de signos española contribúe a fortalecer unha representación social das persoas xordas, fundamentalmente desde unha perspectiva lingüística e cultural, en detrimento da concepción tradicional e dominante baseada nun discurso centrado na rehabilitación e na discapacidade. Preténdese describir ata que punto estes e estas especialistas en lingua de signos, no exercicio do seu labor como docentes desta lingua para o alumnado oínte, actúan como axentes dun cambio fundamental destinado a abandonar as concepcións rehabilitadoras e incapacitantes por outras nas que teña máis relevancia unha visión antropolóxica, social e cultural das persoas xordas. Palabras clave: lingua de signos española, minoración lingüística, comunidade xorda, competencia plurilingüe e intercultural, CNSE |