Implementación da gobernanza na esfera colombiana: unha revisión crítica da enquisa de Cultura Política (2007-2019) e as eleccións presidenciais (2006-2018).
Data de defensa | 23/11/2020 |
Titulación | Máster Universitario en Dirección Pública e Liderado Institucional |
Centro | Facultade de Comunicación |
Dirección |
Titoría: Rosa María Ricoy Casas |
Tribunal |
Secretaría: Mónica López Viso Presidencia: Celso Cancela Outeda Vogalía: Óscar Briones Gamarra |
Resumo | A formulación de políticas públicas suxire a realización de análises baseadas en situacións consideradas socialmente relevantes ou problemáticas, que permitan ás entidades gobernamentais xestionalas correctamente, así como a posibilidade de xerar indicadores obxectivos, ademais de abordar elementos subxectivos ou en termos de sistemas 'Sabatier'. de crenzas ?. Precisamente, esta investigación descritiva busca amosar a percepción pública en torno ao desempeño gobernamental e á cultura política dos colombianos, así como a 'experiencia de vida' das persoas fronte ao réxime democrático, nun intento de consolidar as capacidades gobernamentais e rastrexar novas dinámicas de axencia cidadá fronte ao Estado e ao mercado. Para cumprir este obxectivo teranse en conta as eleccións presidenciais (2006-2018), analizando as cifras de abstención electoral como reflexo dunha profunda desconfianza e aprehensión da vida política, inconformidade e frustración cidadá coa eficacia dos mecanismos. de representación democrática. Ademais, analizarase a Enquisa de Cultura Política (2007-2019), realizada polo Departamento Administrativo Nacional de Estatística -DANE-, a entidade responsable da planificación, recollida, procesamento, análise e difusión de estatísticas oficiais de Colombia. Esta enquisa 'explora o coñecemento sobre o concepto de democracia, os mecanismos e espazos de participación cidadá e a percepción de utilidade que estes representan'. Finalmente, implica entender que a gobernanza é 'un proceso deliberado, intencional e teleolóxico que non só implica ao Estado' (Lerner, Uvalle e Moreno 2012, p.11) e que a súa implementación en Colombia permitiría reforzar a participación decidida de grupos de interese co obxectivo de ampliar a calidade da acción pública, a afirmación dunha multiplicidade de intereses e recursos, a coordinación e corresponsabilidade dos actores, así como a promoción de valores democráticos que reforcen os lazos interpersoais e os lazos asociativos, ademais de expandirse as capacidades de intervención das comunidades en espazos locais, rexionais e nacionais en torno ao desenvolvemento (social). |