Guia docente 2013_14
Escuela de Ingeniería Industrial
Grao en Enxeñaría Mecánica
 Materias
  Sistema para o deseño e desenvolvemento do produto
   Contidos
Tema Subtema
1. GRÁFICOS POR COMPUTADOR 1.1 Introducción. Representación dixital do produto
1.2 Sectores básicos
1.3 Sectores de aplicación
2. O DESENVOLVEMENTO DE NOVOS PRODUCTOS 2.1 Conceptos, definicións e aspectos implicados.
2.2 Interacción co entorno.
2.3 Socioloxía do producto.
2.4 O proceso de desenvolvemento.
2.5 A enxeñaría do produto.
2.6 Metodología proxectual.
2.7 Factores que interveñen. Especificacións (EDPs).
2.8 Leis fundamentais do diseño.
2.9 Fases a nivel de macroestructura e microestructura.
3. TECNOLOXÍAS BASEADAS NO COMPUTADOR (CAx) 3.1 Tecnoloxías que interveñen nas distintas etapas da vida dun produto (CAx)
3.2 Tecnoloxías CAD
3.3 Tecnoloxías CAE
3.3.1 MEF
3.4 Tecnoloxías CAM
4. MODELOS E PROTOTIPOS 4.1 Tipos de Modelos. Clásicos, virtuais, realistas.
4.2 Modelos CAD 2D e 3D. Asociatividade
4.3 Modelos para o cálculo automatizado.
4.4 Validación do deseño. Simulacións / testing.
5. O MODELADO DE SÓLIDOS 5.1 Conceptos básicos.
5.2 Modelado de superficies.
5.3 Modelado de sólidos.
5.3.1 Métodos para a creación
5.3.2 Métodos para a representación
5.4 Modelos híbridos.
6. ENXEÑARÍA INVERSA. REDESEÑOS 6.1 Concepto
6.2 Técnicas e Métodos para a obtención de datos.
6.3 Ferramentas para a manipulación de datos.
6.4 Aplicacións. Redeseños.
7. ENXEÑARÍA CONCORRENTE 7.1 Introducción.
7.2 Características básicas
7.3 Criterios para un entorno concorrente.
7.4 Deseño e desenvolvemento de produto en entornos de enxenaría
concorrente e de enxenaría distribuida.
8. XESTIÓN DA INFORMACIÓN NA EMPRESA. FORMATOS DE INTERCAMBIO. 8.1 Xestión da información gráfica e control de revisións.
8.2 Sistemas de Xestión de Datos do Producto (PDM).
8.3 Xestión do ciclo de vida do produto sistemas PLM. Topoloxías, estándares e alternativas de interconexión.
8.4 Formatos estándar para gráficos CAD. ACIS, IGES, STEP y XML.
Limitacións e recomendacións.
8.5 A pirámide CIM na empresa. Niveis e fluxo de información gráfica.

10. DESEÑO PARAMÉTRICO
10.1 Concepto y características
10.2 Parámetros y relaciones.
10.3 Tablas de datos. Familias de objetos
11. DESEÑO PARA A FABRICACIÓN E A ENSAMBLAXE (DfMA) 11.1 Características.
11.2 Metodoloxía.
11.3 Guías
12. FUNDAMENTOS DO DESEÑO ERGONÓMICO DE PRODUCTO
12.1 Ergonomía de producto.
12.2 Parámetros ergonómicos.
12.3 Ergonomía virtual. Simulacións.
13. DESPREGAMENTO DA FUNCIÓN DE CALIDADE (QFD) 13.1 Espectativas do cliente e calidade.
13.2 Calidade total.
13.3 Despregamento da función de calidade.
13.4 A casa da calidade
13. A XESTIÓN DO DESEÑO NA EMPRESA 13.1 O deseño na empresa.
13.2 Estratexias innovadoras. Novos desenvolvementos.
13.3 O deseño na organigrama da empresa.
13.4 Manual de xestión do deseño
14. DOCUMENTACIÓN 14.1 Contidos da Memoria Descritiva.
14.2 Outros documentos.
14.3 Información en soporte dixital (2D e 3D)
PRÁCTICAS.
Desenvolvemento dun produto por etapas

1. PANORÁMICA DAS FERRAMENTAS ACTUAIS.
2. ADESTRAMENTO CO PROGRAMA BASE.
3. SELECCIÓN DO PRODUTO A DESENVOLVER.
4. ELABORACIÓN DAS ESPECIFICACIÓNS DO PRODUTO. ANÁLISE FUNCIONAL. QFD. PARÁMETROS ERGONÓMICOS.
5. CREACIÓN DE MODELOS. COMPOÑENTES E ENSAMBLAXE. ANÁLISE DA VARIABILIDADE.
6. ANIMACIÓN. SIMULACIÓNS.
7. AVALIACIÓN E SELECCIÓN DE OPCIÓNS
7. PRESENTACIÓN DO PRODUTO.
8. DOCUMENTACIÓN, EXPOSICIÓN E ENTREGA.
Universidade de Vigo            | Rectorado | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000