Guia docente 2017_18
Facultade de Filoloxía e Tradución
Grao en Ciencias da Linguaxe e Estudos Literarios
 Materias
  Literatura comparada
   Contidos
Tema Subtema
1. Definición de Literatura Comparada. 1.1. A Literatura Comparada como Idea.
1.2. A Literatura Comparada como Concepto.
1.3. A Literatura Comparada segundo o Materialismo Filosófico como Teoría da Literatura.
2. A Literatura Comparada no Espazo Estético. 2.1. A Literatura Comparada no eixo sintáctico: medios, modos e obxectos.
2.2. A Literatura Comparada no eixo semántico: mecanicismo, xenialidade e loxicidad.
2.3. A Literatura Comparada no eixo pragmático: autoloxismos, dialoxismos e normas.
3. Xenealogía, Doxografía e Historia da Literatura Comparada 3.1. Núcleo e orixes do proxecto comparatista
3.1.1. As poéticas da Ilustración e o Romanticismo
3.1.2. A disolución da poética mimética
3.1.3. A polémica entre Clásicos e Románticos
3.1.4. O liberalismo e o pensamento idealista
3.1.5. A nova concepción romántica da Historia
3.1.6. O desenvolvemento do método comparatista nas ciencias naturais

3.2. Corpo ontolóxico e doxográfico do comparatismo literario
3.2.1. O dominio francés: desde a Historia Literaria
3.2.2. O Hispanismo alemán como Modelo Comparatista
3.2.3. O dominio norteamericano: cara á Teoría Literaria

3.3. Curso historiográfico da Literatura Comparada
4. Ontoloxía da Literatura Comparada 4.1. A Literatura Comparada como invención europea
4.2. A Literatura Comparada como construción nacionalista
4.3. A Literatura Comparada como interpretación etic dunha literatura emic
5. Crítica da Literatura Comparada segundo as concepcións tradicionais 5.1. Crítica do concepto goethiano de Weltliteratur
5.2. Crítica do concepto tradicional de Literatura Comparada
5.3. Crítica do principio de identidade entre Teoría da Literatura e Literatura Comparada
5.4. Crítica de modelos e taxonomías en Literatura Comparada
5.4.1. Xenología literaria: os xéneros
5.4.2. Morfoloxía literaria: procedementos formais
5.4.3. Tematoloxía literaria: os temas e motivos literarios
5.4.4. As relacións e influencias literarias: internacionalidade
5.4.5. Historia e periodoloxía: as configuracións históricas
6. Crítica da Literatura Comparada segundo o Materialismo Filosófico como Teoría da Literatura 6.1. Gnoseoloxía da Literatura Comparada
6.1.1. Principios das ciencias
6.1.2. Modos das ciencias
6.2. O modelo *gnoseológico da Literatura Comparada
7. Materiais literarios e documentación crítica 7.1. Borges: O catro ciclos
7.2. O Mito do Reino Celeste
7.3. Dante e a Divina comedia: Francesca e Paolo no Inferno
7.4. Shakespeare e a ficción literaria
7.5. Crítica da literatura ilustrada: Montaigne, Gracián, Feijoo
7.6. Poetas románticos: Shelley, Novalis, Foscolo, Keats, Lautréamont
7.7. Madame de Staël: Literatura e Liberdade
7.8. Rainer-Maria Rilke: a tradución da poesía
7.9. Jaime Siles e Rainer-Maria Rilke
7.10. Gonzalo Torrente Ballester e a finalidade da literatura
8. Demostracións críticas da Literatura Comparada 8.1. Como exercer críticamente a Literatura Comparada?
8.2. O personaxe nihilista na literatura europea.
8.3. O teatro de Cervantes máis aló do Século de Ouro.
8.4. Crítica dos Xéneros Literarios no Quixote no contexto da Literatura Comparada.
Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000