Guia docente 2014_15
Facultade de Ciencias da Educación e do Deporte
Grao en Educación Primaria
 Materias
  Psicoloxía: Psicoloxía da educación: Procesos de aprendizaxe escolar
   Contidos
Tema Subtema
Paradigmas e concepcións teóricas sobre a aprendizaxe e a aprendizaxe escolar Contribucións do condutismo á explicación dos procesos de aprendizaxe.
Aprendizaxe por observación: a teoría social cognitiva.
Aportacións do procesamento da información
A teoría sociocultural de Vygotsky.
A teoría de Bruner e a construción do coñecemento
A teoría da aprendizaxe significativo de Ausubel.
A concepción construtivista da aprendizaxe escolar.
Contextos e factores condicionantes da aprendizaxe na idade escolar Ámbitos educativos nas sociedades desenvolvidas.
O contexto familiar. Funcións psicolóxicas e educadoras da familia. A interacción familia-escuela. Programas de formación de pais.
O contexto escolar. Características das prácticas educativas escolares. Factores persoais, contextuais e relacionais que favorecen a apredizaxe na escola. O profesor/a: elemento clave da aprendizaxe dos alumnos/as. O alumno/a: axente, protagonista e responsable da aprendizaxe. Os contidos.
Outros ámbitos educativos. Os mass media como instrumentos educativos.
Procesos e estratexias de aprendizaxe no ámbito escolar Naturaleza, estructura e planteamientos teóricos sobre a intelixencia
Procesos e estratexias cognitivas e metacognitivas. Implicaciones na aprendizaje escolar.
Avaliación e mellora das habilidades cognitivas
Procesos afectivos e motivación académica na idade escolar Autoconcepto: formación e relación co rendemento académico.
Emocións e aprendizaxe escolar.
A motivación do estudiante e a aprendizaxe escolar. Estratexias motivacionais
Interacción alumno-alumno e profesor-alumno na educación primaria Estilos de enseñanza e efectividade docente.
Relaciones profesor-alumno: representaciones, expectativas e interacción.
A mediación instrucional.
Interación entre alumnos e aprendizaxe escolar.
TICs e aprendizaxe escolar O uso das TICs e a aprendizaxe escolar.
O uso das TICs e a instrución.
Métodos e procedementos de investigación en Psicoloxía da Educación Importancia da investigación nesta disciplina.
Métodos de investigación
Técnicas de investigación
Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000