O alumnado ha de ser quen de acadar as seguintes competencias cognitivas:
Coñecer as bases e os conceptos fundamentais da ciencia sociolóxica así como o máis básico da súa metodoloxía (A1, A8, A12, B1, B13, B15).
Comprender e diferenciar os principais paradigmas en Socioloxía. Manter unha relación crítica e autónoma respecto dos saberes, os valores e as institucións sociais públicas e privadas, nomeadamente as que teñen por obxectivo educar e aquelas que contribúen dun xeito implícito á socialización; nese sentido, incoporar de xeito transversal a perspectiva de xénero. (A12, B1, B13, B15).
Coñecer e traballar o concepto de socialización e os procesos e axentes que implica, nomeadamente a socialización familiar e escolar e a súa relación co sistema social a cos roles principais como o de xénero (A8, A12, B1, B13, B15).
Coñecer e comprender a relación entre o sistema educativo e o sistema social: económico, político, cultural, estratificación de xénero, de clase e de etnia (A4, A8, A12, B1, B13, B15).
Comprender as funcións, as posibilidades e os límites da educación na sociedade actual e comprender e diferenciar as funcións e as relacións entre a familia e o sistema educativo (A8, A12, B1, B13, B15).
Comprender as posibilidades e os límites da reforma e da innovación educativa (A8, A12, B1, B13, B15).
Coñecer o papel e funcións que afectan os colexios de educación primaria e os seus profesionais; coñecer a construción social, o papel e as relacións dos principais protagonistas dos procesos educativos: infancia e mocidade, docentes e familias (A8, A12, B1, B13, B15).
Analizar as consecuencias dos sistemas de estratificación e da desigualdade de xénero, de clase e étnica sobre o sistema escolar e o alumnado (A8, A12, B1, B13, B15).
Comprender as relacións sociais que subxacen os procesos de inculcación, selección e omisión curriculares (A8, A12, B1, B13, B15).
Comprender as relacións que se establecen na aula e nos centros como microsociedade.
Reflexionar sobre as prácticas de aula para innovar e mellorar o labor docente (A8, A12, B1, B13, B15).
saber
A1 A4 A8 A12
B1 B13 B15
Saber facer.-
Adquirir destrezas metodolóxicas (B1,B2, B3, B6,B7,B8,B9, B12,B17,B21).
- Aprender a seleccionar e xerarquizar a información
- Planificar o traballo, acadar metas concretas, establecer obxectivos e medios
- Avaliar custos e posibles limitacións do traballo de investigación empírica
- Análizar resultados e proceso de investigación
- Sistematizar e presentar oralmente e por escrito os contidos previstos.
Adquirir destrezas tecnolóxicas (B5,B6, B7, B15, B16, B17, B21)
- Coñecer as ferramentas básicas de informática e audiovisual (procesador de texto, power point, folla de cálculo, acceso a internet, programas multimedia e gravación de voz ou vídeo)
- Traballar con fontes e bases de datos estatísticos
- Coñecer e aplicar nas aulas as tecnoloxías da información e da comunicación.
- Discernir selectivamente a información audiovisual que contribúa ás aprendizaxes, á formación cívica e á riqueza cultural
Adquirir destrezas lingüísticas (B3)
- Comprensión de textos complexos
- Expresión escrita, comunicación oral en público.
- Adquirir destrezas en linguaxe inclusiva
- Capacidade de captar a atención do receptor
- Resumir e poñer xunta información complexa ou de fontes diferentes.
saber facer
A10 A11
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B12 B15 B16 B17 B21
Saber ser e estar
Competencias para tarefas colaboradoras, compromiso e habilidades interpersoais (A10, A12, B7, B8, B9, B11, B12, B13, B14, B16, B18, B20)
- Capacidade de escoitar aos demais e captar o sentido do que expresan
- Capacidade de facerse entender e convencer aos demais das súas propostas
- Adaptación a calendarios de traballo e para realizar as tarefas
- Adaptar e flexibilizar os resultados dos seu traballo ao obxectivo común.
- Compromiso co traballo, finalización das tarefas ou obxectivos marcados
- Redefinición dos obxectivos ou medios se estes non se axustan aos fins marcados
- Axuste a horarios e pautas externas de traballo
- Asumir a responsabilidade propia, determinar as demandas feitas por outros e non confundir cos intereses persoais.
Saber estar / ser
A10 A12
B7 B8 B9 B11 B12 B13 B14 B16 B18 B20
Universidade de Vigo
|
Reitoría |
Campus Universitario |
C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) |
España |
Tlf: +34 986 812 000