Guia docente 2014_15
Facultade de Belas Artes
Grao en Belas Artes
 Materias
  Produción artística: Imaxe II
   Contidos
Tema Subtema
CONTIDOS XERAIS
Dado o carácter multidisciplinar desta materia e a transversalidade que require, establécense varios bloques de traballo.
Impartiranse contidos teórico-prácticos relacionados e en continuo diálogo co proxecto final, ao redor dun proxecto de arte múltiple seriado.
CONTIDO TEMÁTICO.
Características da arte múltiple contemporáneo: Multiplicación - variación - repetición - transformación. O todo e a fragmentación. Unicidade e multiplicidad. Seriación. Confluencia e integración de disciplinas. Hibridación.
Disciplinas relacionadas coa elaboración de obra reproducible: Imaxe analóxica e dixital. Técnicas gráficas tradicionais, experimentais, industriais, mixtas. Fotografía. Ilustración. Deseño gráfico.
Historia: da "suite" gravada e o gravado de ilustración ao proxecto seriado contemporáneo, o libro de artista ou o libro de fotografía.
Ámbitos de difusión e consumo da obra múltiple hoxe: mercado, edición, centros de difusión, certames, feiras, internet,...
CONTIDO DO PROXECTO. Arte múltiple: do proxecto gráfico seriado ao libro de artista. O proxecto múltiple, ou o libro, como proxecto artístico global.
Concepto/idea: narratividad, códigos visuais, función comunicativa, colección, arquivo, o concepto libro, ...
Formato: dimensións, relación do todo e os seus partes, obras independentes ou unidas, número de pezas no todo, ...
Estrutura: fragmentación, secuencialidad, ritmo, bucle, transversalidade, ...
Procesos: Técnicas de reprodución, técnicas gráficas (xilografía, gravado calcográfico, serigrafía, aditivas, ...), procesos dixitais, fotografía, ...
Materiais: papeis, outros soportes.
Presentación: cartafol, caixa, libro (portada, tapa, cubertas, solapas, contraportada, gardas, ...). Créditos, ficha técnica.
Investigación paralela. Procura de referentes. Lectura de textos. Presentación do proxecto.
I. GRAVADO E ESTAMPACIÓN I.1. PROXECTO E MEDIO. Elección do proceso técnico máis adecuado. Combinación de procesos. Experimentación. Matriz evolutiva. Ferro perdido. Recursos de estampación (cores, rodetes, collage, ...). Relacións de permeabilidade e absorción entre procesos tradicionais e dixitais.
I.2. GRÁFICA E SERIACIÓN. Repetición / transformación. Da estampa á páxina.
I.3. SOPORTE: Papeis, teas, outros.
I.4. PRESENTACIÓN: Cartafoles, libro manual ou dixital.
II. DESEÑO EDITORIAL E MAQUETACIÓN II.1. A TIPOGRAFÍA: tipos, estilos, tamaños,%ou2026
II.2. MAQUETACIÓN BÁSICA: Composición na páxina: organización, xerarquía visual, codificación, texto e imane, ...
II.3. A RETÍCULA. Partes dunha retícula, definición da retícula, marxes.
II.4. PARTES DUN LIBRO. A páxina, a dobre páxina e o todo.
I.5. ENCADERNACIÓN. Tipos de encadernación.
III. DIBUJO E ILUSTRACIÓN III.1. O DEBUXO COMO MEDIO TRANSVERSAL A TODAS AS DISCIPLINAS.
III.2. GRAVADO E ILUSTRACIÓN.
III.3. CADERNOS E CADERNOS DE CAMPO.
III.4. *FANZINE. CÓMIC.
IV. FOTOGRAFÍA IV.1. A FOTOGRAFÍA COMO FERRAMENTA IV.1. A FOTOGRAFÍA COMO FERRAMENTA EXPRESIVA E DE COMUNICACIÓN. Conceptos, creatividade e modos de expresión.
IV.2. A IMAXE ANALÓXICA E DIXITAL. Recursos de manipulación e transformación.
IV.3. INPUT DA IMAXE DIXITAL. Escaneado. Resolucións de entrada en relación cos formatos e as dimensións finais.
V.4. PRODUCIÓN. Impresoras dixitais. Soportes.

V. INTERDISCIPLINIAREDAD V.1. COMBINACIÓN DE PROCESOS, MESTIZAXE: Xustificación. Adecuación entre linguaxe e concepto.
V.2. DESDIBUJAMIENTO DAS DISCIPLINAS: Arte e comunicación. Deseño e arte. O libro de artista como proxecto mixto, ...
V.3. IMAXE DIXITAL. Escaneado. Resolucións de entrada en relación cos formatos e as dimensións finais.
V.4. PRODUCIÓN. Impresoras dixitais. Soportes.
Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000