Guia docente 2018_19
Facultad de Bellas Artes
Grao en Belas Artes
 Materias
  Psicoloxía: Psicoloxía da arte
   Metodoloxía docente
Metodoloxías   ::  Guia de metodoloxias docentes
  Descrición
Lección maxistral É unha exposición de os contidos básicos de cada tema. Se fomenta a participación de o alumnado mediante a presentación de cuestións e exercicios para resolver durante as exposicións.
A exposición de contidos está apoiada por presentacións PowerPoint que se subirán a a Plataforma virtual Tema.
Prácticas de laboratorio As prácticas de laboratorio suscítanse para que os alumnos/as teñan un contacto directo con a experimentación de onde xorden os contidos desenvolvidos en as sesións magistrales. En estas prácticas hai que sinalar dous tipos de implicación por parte de os alumnos/as: colaboración en prácticas e asistencia a prácticas. A colaboración en as prácticas implica que o/a alumno/a convértese en experimentador/a e responsabilízase de desenvolver o experimento en a clase. A asistencia a prácticas implica que o/a alumno/a convértese en suxeito experimental e participa en un grupo de control ou experimental. Suscítanse un total de 13 experimentos clásicos relacionado con os contidos de o temario (percepción, memoria e creatividade). Cada experimento está deseñado para ser levado a cabo por un grupo máximo de dous alumnos que se encargarán de desenvolvelo en a clase práctica (baixo a supervisión de a profesora). O resto de os alumnos participan en o experimento como suxeitos experimentais formando parte de un grupo de control ou experimental. Para a colaboración en experimentos crearanse grupos de, como máximo, dous alumnos/as, e tantos grupos como experimentos propóñense para cada un de os cinco grupos de prácticas. A elección de a colaboración en prácticas realizarase en a Plataforma Virtual, onde se atopará un resumo de cada experimento, así como o deseño e o material necesarios para levalos a cabo. Non se poderá colaborar en máis de un experimento.
Traballo tutelado TRABALLOS TUTELADOS. 1. TRABALLOS DE ARTISTAS: elixirase un artista cuxa obra, proceso creativo ou experiencia estea relacionado con a temática proposta en a asignatura. Trátase de reflexionar sobre a obra de o/a artista a través de o proceso psicolóxico. O traballo consta de unha pequena introdución en a que se fala de o proceso psicolóxico, unha contextualización en a que se inclúe o momento histórico e a propia vida de o/a artista, para finalizar con a análise de a obra e a súa proxección en a temática que se analiza. ÍNDICE: introdución, contexto, análise de o traballo de o artista, bibliografía. A extensión mínima de o traballo mecanografiado é de 15 folios a dobre espazo con o tipo de letra Arial 12. Debe incluír bibliografía e estar paginado. O traballo será individual. 2. XOGO PARA ENSINAR ARTE: crear un xogo (de cartas, un xogo tradicional como parchís, oca, etc.) para ensinar arte. U obxectivo é reflexionar sobre as etapas evolutivas en a infancia-adolescencia e telas en conta para deseñar o xogo dirixido a achegar a o neno/a a o mundo de a arte. Pódense incluír os elementos que se consideren adecuados, pero deberán xustificarse: o uso de a cor, determinadas formas, elementos de motivación (como eles mesmos ou persoas vinculadas dentro de a obra…), etc. É necesario xerar as normas de o xogo (pódense ter en conta normas que xa existen). Separadamente de o xogo e de as normas, entregarase un informe en o que se xustifiquen as distintas características de o xogo en función de a etapa evolutiva a quen vai dirixido. ÍNDICE: etapa evolutiva, características de o xogo, xustificación e bibliografía. O mínimo son 10 folios a dobre espazo e o tipo de letra, Arial 12. 3. IMAXES GUIADAS: elixir unha obra de un/a artista e quitar de o cadro un personaxe (un punto, unha liña, un personaxe…) que nos servirá de guía para coñecer a o/a a artista e a súa obra. Todo ten que estar documentado e argumentado. Coñecer a etapa evolutiva para ver que é o que pode interesar máis a os nenos de esa idade (motivación) e ter en conta o desenvolvemento cognitivo para adecuar o contido a a idade. O traballo deberá conter un informe con os seguintes pasos: ÍNDICE: introdución (información sobre a etapa evolutiva a quen vai dirixido e por que), presentar a o/a a guía, facer unha viaxe para coñecer a o/a a artista, coñecer a súa cidade e o seu momento histórico. Ej.: imos visitar a o/a a artista a a súa casa, imos ver o seu taller e ensínanos os seus traballos (un ou dous, os máis representativos). O informe terá unha extensión mínima de 15 folios a dobre espazo con o tipo de letra Arial 12. Todos os traballos deben incluír unha portada con o título de o traballo, o nome e apelidos de o/de a autor/a, ano académico e asignatura. Ademais, deben incluír bibliografía e estar paginados. A presentación de traballos farase en PowerPoint, previa revisión de a profesora. O tempo máximo de exposición son 20 minutos. En a Plataforma Virtual de a Universidade (FAITIC), en o apartado PRÁCTICAS, atoparase a información sobre as distintas alternativas, con a posibilidade de introducir a elección correspondente.
Traballos de aula Realización de actividades en grupo relacionadas con os contidos de a asignatura.
Outros Lecturas relacionadas coa materia. Esta actividade individual implicará un resumo e un comentario crítico. A extensión mínima do traballo *mecanografiado será de 10 folios a dobre espazo co tipo de letra *Arial 12. Tamén poderá ser presentado en clase cun tempo de exposición máximo de 15 minutos.
Prácticas autónomas a través de TIC Unha parte importante en este apartado é a proposta por parte de os alumnos de preguntas tipo test relacionadas con os distintos temas de a asignatura. As preguntas terán 4 alternativas de resposta, de as cales só unha será correcta. Débese incluír feedback en as alternativas de resposta. As preguntas formuladas que teñan o visto bo de a profesora poden formar parte de próbaa tipo test para evaluar os contidos de as clases magistrales. Propoñeranse outras actividades para traballar os distintos contidos de a asignatura: cuestionarios, exercicios de autoevaluación, estudos de caso, análise de obras, participación en foros e utilización de o WIKI. Estes exercicios desenvolveranse en a Plataforma Virtual TEMA, con datas de entrega e con feedback por parte de a profesora.
Presentación As presentacións e exposicións, tanto de traballos tutelados como de lecturas, realizarase mediante PowerPoint, previa revisión de a profesora. O tempo de exposición máximo oscilará entre 15 e 20 minutos (incluíndo o tempo de resposta a posibles preguntas por parte de os compañeiros).
Universidade de Vigo            | Rectorado | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000