Guia docente 2014_15
Facultade de Dereito
Grao en Dereito
 Acceso e Admisión de estudiantes

3. ACCESO E ADMISIÓN DE ESTUDANTES

Sistemas de información previa á matriculación e procedementos accesibles de acollida e orientación aos estudantes de novo ingreso para facilitar a súa incorporación na Universidade.

https://sede.educacion.gob.es/cid/122175477115355246751887.pdf

Requisitos de acceso e criterios de admisión

O acceso á titulación réxese polo establecido na Orde EDU/1434/2009, de 29 de maio, pola que se actualizan os anexos do Real Decreto 1892/2008 de 14 de novembro, polo que se regulan as condicións para o acceso aos ensinos universitarios oficiais de Grao e os procedementos de admisión ás universidades públicas españolas.

As vías e requisitos de acceso dos novos estudantes serán as reguladas pola normativa estatal e autonómica correspondente.

Poden cursar satisfactoriamente os estudos os titulados/as de bacharelato en calquera das súas ramas, preferiblemente as relacionadas co ámbito social e humanístico. Así mesmo, poderán acceder á titulación alumnos que teñan superados os estudos de Formación Profesional (ciclo de grao superior/ciclo formativo/módulos Profesionais nivel 3) segundo as seguintes familias profesionais: administración, comercio e mercadotecnia, mantemento de servizos á produción (prevención de riscos profesionais). Todo isto aparece perfectamente definido nas convocatorias de matrícula que para cada curso académico convócanse por Resolución Reitoral conforme ao establecido nos Estatutos da Universidade de Vigo (DOG de 02-02-2010) e en aplicación do disposto no Real Decreto 69/2000 de 21 de xaneiro (BOE do 22), polo que se regulan os procedementos para o ingreso nos centros universitarios.

Non se esixe formación previa específica para o ingreso no Grao en Dereito.

Apoio a estudantes

Dentro do Sistema de Garantía Interna de Calidade da Universidade de Vigo tamén se previu un Programa de Orientación ao estudante (PC05).

Implantáronse as seguintes accións:

Fase inicial

1. Dende a Universidade e dende os Centros levan a cabo distintas accións previas ao ingreso do alumno e que teñen por obxecto atraer a súa atención, esencialmente a difusión de información entre os centros de ensino secundario, ademais da participación en feiras educacionais.

2. Asignación dun titor e acceso ao mesmo ao comezo de cada Curso académico.

3. Celebración dun "Curso 0" ou "Curso de Presentación" dirixidos aos alumnos de novo ingreso. A través eles os centros serven de ponte entre os estudantes e as diversas actividades que se ofrecen desde a Universidade: Centro de linguas, bibliotecas, incluídas as bases de datos, servizos de extensión cultural, educativa e deportiva; oficina de emprego, etc..

4. Axuda e información do titor sobre actividades, recursos e estruturas do Centro (participación a través de órganos colexiados e asociacións).

Fase intermedia

5. Axuda do titor no deseño do itinerario curricular, así como no rendemento académico do estudante, servindo de canle entre o mesmo e outros profesores.

6. Información sobre outros estudos complementarios acordes ao deseño curricular.

7. Fomento da participación do alumnado en programas de intercambio, para o que se conta co apoio da Oficina de Relacións Internacionais da Universidade. Existe en cada Facultade a súa propia oficina de relacións internacionais para xestionar os distintos programas.

8. Dirixir ao estudante para que participe en Congresos científicos e/ou docentes e Seminarios nacionais e internacionais.

Fase final dos estudos

9. levan a cabo acciones de formación e orientación para a inserción profesional, como as que xa veñen realizando a través da invitación a representantes de distintos colectivos para que expliquen a súa experiencia profesional e atendan as dúbidas dos estudantes.

10. Deseño dun programa de prácticas externas, para dar resposta á materia *optativa con esta denominación. Dentro de devandito programa cóntase cos titores.

11. Informar sobre Feiras de ocupación laboral.

12. Informar os estudantes das posibilidades formativas que se abren tras finalizar o Grao en Dereito.

13. Canalizar aos estudantes cara á Oficina de Emprego (OFOE), oficina que é esencial como instrumento receptor e transmisor da demanda laboral.

Nun plano máis xeral, desde a Universidade e os dous centros implicados na implantación do título adóptanse liñas de acción tutorial concretas (polo demais, en consonancia co artigo 14.2 do Real Decreto 1393/2007):

1) Liña de acción tutorial para alumnos deportistas de élite.

2) Liña de acción tutorial para alumnos con necesidades de apoio educativo específico (por minusvalías, deficiencias cognoscitivas, sensoriais,

etc.)

3) Liña de acción tutorial para alumnos de mobilidade nacional e internacional (cuxa supervisión corresponde á Oficina de Relacións Internacionais).

4) Prevese pór en funcionamento unha liña de acción tutorial para alumnos cos mellores expedientes de últimos cursos (en fase de debate e estudo)

5) Liña de acción tutorial para o apoio e guía para os estudantes afectados pola normativa de permanencia

Sistema de Transferencia e recoñecemento de créditos: sistema proposto pola Universidade: O Consello de Goberno da Universidade de Vigo ten a competencia para aprobar a normativa aplicable en cada momento en materia de transferencia e recoñecemento de créditos que é a que se ten en conta e aplícase en todos os centros da Universidade de Vigo. Nesta normativa recóllese que os/as estudantes poderán obter recoñecemento académico en créditos pola participación en actividades universitarias culturais, deportivas, de representación estudantil, solidarias e de cooperación até un máximo de 6 créditos do total de plan de estudos cursados.

Estes créditos detraeranse do cómputo de créditos optativos a cursar polo alumno.

Polo demais, esta normativa establece pautas sobre como e en que casos recoñecer, aínda que, sen prexuízo dos condicionantes legais xa mencionados, deixa liberdade a cada Titulación para establecer as táboas de equivalencias.

http://webs.uvigo.es/victce/index.php ("Normativa-Documentos"; "Universidade de Vigo").

Calquera recoñecemento de créditos fóra do especificado para a Formación Básica, e o que, no seu momento, acórdese para os estudos de grao cursados noutras Facultades de Dereito, é responsabilidade das respectivas Comisións de Convalidacións (delegadas das respectivas Xuntas de Facultade). Antes de tomar a súa decisión sobre o recoñecemento, a Comisión solicitará informe non vinculante aos profesores responsables da materia para a que se pide recoñecemento. Calquera decisión farase atendendo á coincidencia de competencias, contidos e número de créditos entre a materia cursada e a que se solicita convalidar.

Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000