Guia docente 2024_25
Facultade de Deseño
Grao en Deseño
 Materias
  Teoría, crítica e historia do deseño I
   Contidos
Tema Subtema
Bloque I: Deseño gráfico e de moda no século XIX (Parte I)
Moda Rococó: O tándem María Antonieta / Rose Bertin
Revolución Francesa (1795-1829): A moda como reflexo dos cambios políticos e sociais na Francia revolucionaria
O vestido neoclásico: Liberador, etéreo e breve
A arte como espello das modas. Quen, qué e cómo se pintaba entón

Revolución Industrial: As bases do deseño gráfico moderno
William Morris e o movemento Arts & Crafts (1860-1919) en Gran Bretaña
The Four: Charles R. McKintosh, Herbert McNair, Margaret e Frances McDonald
O nacemento da imprenta independente. Novos procedementos creativos: A litografía

Bloque II: Deseño gráfico e de moda no século XIX (Parte II)

Regreso ao pasado: moda Romántica e estilo Miriñaque (1820-1850)
A imaxe da muller no pensamento victoriano: Códigos de conducta e estereotipos
O novo rococó: O polisón de fináis do século XIX
Atisbos de funcionalidade: Amelia Bloomer e o valor simbólico do pantalón

Arte e deseño gráfico no Art Nouveau (1890-1910)
O nacemento do cartelismo moderno: Jules Chéret, Eugène Grasset, Toulousse Lautrec e Alfons Mucha
O Art Nouveau máis aló de Francia: Estudo de casos
Cambio de rumbo no deseño gráfico e industrial europeo: O movemento da Deutscher Werkbund en Alemaña (1907-1934)
Un caso paradigmático: As aportacións de Peter Behrens e AEG
Bloque III: Deseño gráfico e de moda no tránsito do século XIX ao XX
Wiener Werkstätte (Talleres Vieneses, 1903-1932): Deseño, arquitectura e moda
Koloman Moser: Artista (gráfico) total
Movementos de reforma da indumentaria: Henry van de Velde
Os deseños estilo reforma de Emilie Flöge. Fotografía de moda, Gustav Klint e Street Style
Estudo de casos: Mariano Fortuny (1871-1949) e Paul Poiret (1879-1947)

Bloque IV: Deseño gráfico e moda de vangarda I (1910-1939)

Arte e vangarda: A construcción dunha imaxe artística
Futurismo italiano: Deseño gráfico, arte e moda
O espíritu Dada: nihilismo e provocación. Contexto social e político
Novos procedementos artísticos: Fotomontaxe e collage
Sonia Delaunay (1885 - 1979): Arte e vida
Deseño de vangarda na Rusia revolucionaria. Cartelismo político. El Lissitzky (1890-1941): Constructivismo e diseño gráfico.
Bloque V: Deseño gráfico e moda de vangarda II (1910-1939)
Holanda e De Stijl (1917-1931): Deseño, arquitectura e moda
Estilo Bauhaus (1919-1933). Estudo de casos: László Moholy-Nagy, Herbert Bayer e Joost Schmidt. Jan Tschichold e a nova tipografía
Walter Gropius: O profesorado e o método educativo da Bauhaus. Estudo de casos
Gunta Stölzl: O departamento textil da Bauhaus
Oscar Schlemmer e o Ballet Triádico
Edward Jonhston: A tipografía do metro de Londres (1916). Henry Beck, creador dos mapas de metro modernos (1933)
Otto Neurath e o Movemento Isotype
Bloque VI: Deseño gráfico e moda de vangarda III (1910-1939)
A nova muller dos anos 20: Coco Chanel (1883-1971)
Surrealismo, provocación e moda: Elsa Schiaparelli (1940-1973)
Art Decó e deseño gráfico (1920-1930): Contexto xeral e estudo de casos.
Diseñadoras gráficas e de moda no contexto dos anos 20: Helen Dryden, Dore Mönkemeyer-Corty, Martel Schwichtenberg, Carmé Millá, Jessie Willcox Smith, Dolly Rudeman e Sory Popitz
Bloque VII: Deseño gráfico e de moda nos anos 40
A moda nos anos 40: Austeridade, implicación e compromiso.
Propostas innovadoras para a reconstrucción da industria da moda: O Theatre de la Mode francés
Deseño gráfico en tempos de guerra: Rosie The Riveter
O exilio europeo en América: Herbert Bayer, Alexey Brodovitch, Alexander Liberman e Herbert Matter.
Cristóbal Balenciaga: O fin dunha época

Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000