Esta materia forma parte do módulo de Formación en procesos cognitivos e dificultades da aprendizaxe. Considera o interese crecente que pola conduta, a cognición, a aprendizaxe, a memoria, a percepción, o pensamento, a linguaxe, a emoción e a conciencia teñen as neurociencias. A súa fusión coa bioloxía celular e molecular, coa conduta e a mente e a ciencia do encéfalo. A acción do encéfalo subxace a toda conduta, tal como comer, andar, nadar, pensar, ler ou crear unha obra de arte. En definitiva, as funcións da mente. Os trastornos do comportamento que caracterizan á enfermidade mental podería entenderse como alteracións da función cerebral.
Neste contexto analízanse relaciónelas cerebro-mente-conduta e os diversos modelos explicativos (Werniche-Linchteim, Werniche-Geschwind, Luria, Mesulam, Damasio) das funcións mentais que posibilitan e dos efectos do dano sobre elas.
Céntrase a materia na análise dos modelos dos procesos cognitivos de codificación; a súa relación co logro escolar; deseño, aplicación de programas de intervención e avaliación da súa eficacia para a mellora nos dominios da aprendizaxe, así como dos procesos cognitivos subxacentes e daqueles outros que regulan a súa actuación.