Guia docente 2023_24
Facultade de Educación e Traballo Social
Grao en Educación Infantil
 Materias
  Educación: Titoría e orientación coa familia
   Resultados previstos na materia
Resultados previstos na materia Resultados de Formación e Aprendizaxe
1.Coñecer a evolución histórica da familia, os diferentes tipos de familias, de estilos de vida e educación no contexto familiar. A1
C10
C11
C14
D1
D12
D19
2. Coñecer e desempeñar a función titorial e orientadora en relación coa educación familiar no período de 0-6 anos e coordinando a acción educativa referida ao seu grupo de alumnos. A2
B10
C11
C24
D2
D8
D16
D17
D21
1. Planificar, desenvolver e avaliar o proceso de ensino e aprendizaxe, potenciando procesos educativos que faciliten a adquisición das competencias propias dos respectivos ensinos, atendendo ao nivel e formación previa dos estudantes, así como a orientación dos mesmos, tanto individualmente como en colaboración con outros docentes e profesionais do centro. 2. Buscar, obter, procesar e comunicar información (oral, impresa, audiovisual, dixital ou multimedia), transformala en coñecemento e aplicala aos procesos de ensino e aprendizaxe nas materias propias da especialización cursadas. 3. Deseñar e desenvolver metodoloxías didácticas, tanto grupais como personalizadas, adaptadas á diversidade do estudantado. 4. Adquirir estratexias para estimular o esforzo do estudantado e promover a súa capacidade para aprender en por si, e con outros, e desenvolver habilidades de pensamento e de decisión que faciliten a autonomía, a confianza e iniciativas persoais. 5. Coñecer os procesos de interacción e comunicación na aula e dominar destrezas e habilidades sociais necesarias para fomentar a aprendizaxe e a convivencia na aula e abordar problemas de disciplina e resolución de conflitos. 6. Transformar os currículos en programas de actividades e de traballo. 7. Adquirir criterios de selección e elaboración de materiais educativos. 8. Fomentar un clima que facilite a aprendizaxe e poña en valor as achegas do estudantado. 9. Integrar a formación en comunicación audiovisual-multimedia no proceso de ensino/aprendizaxe. 10. Coñecer estratexias e procedementos de avaliación e entender a avaliación como un procedemento de regulación da aprendizaxe e estímulo ao esforzo. 11. Coñecer e aplicar propostas docentes innovadoras no ámbito da especialización cursada. 12. Xestionar de forma excelente o tempo de traballo e organizar os recursos dispoñibles, establecendo prioridades, camiños alternativos e identificando erros lóxicos na toma de decisións. 13. Potenciar a capacidade para o traballo en contornas cooperativas e pluridisciplinares.
3. Crear e manter lazos de comunicación coas familias para incidir eficazmente no proceso educativo A4
B10
C1
C10
D3
D8
D18
4. Relacionar a educación co medio e cooperar coas familias e a comunidade A3
C1
C40
C66
D11
D16
D19
5.Diseñar estratexias de apoio as familias para evitar problemáticas de desarraigo e abandono escolar A5
C11
D7
D8
D12
D17
6. Mostrar habilidades sociais para entender as familias e facerse entender por elas. B10
C10
D11
D12
D17
7. Promover e colabourar en accions dentro e fora da escola, organizadas polas familias, concellos e outras institucions con incidencia na formación ciudadan. C40
C66
D6
D9
D12
8. Analizar e incorporar de forma crítica as cuestions máis relevantes da sociedade actual que afectan a educación familiar e escolar con respecto aos cambios nas relacions de xénero e intergeneracionais, a multiculturalidade e interculturalidad, discriminación e inclusión social e desenrrolo sostible. A3
C13
D1
D7
D12
D13
9. Promover a integración da familia e a comunidade aos programas de educación especial. D6
D8
D12
10. Abordar e resolver problemas de disciplina na aula e conflictos na familia promovendo o traballo cooperativo e o traballo e o esforzo individuais. B4
C32
C60
D1
D7
D8
D9
D15
Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000