Tema |
Subtema |
- Natureza conceptual, formal e material da pintura. Breve consideración de antecedentes referidos a movementos históricos de ruptura convertidos en referentes paradigmáticos, por exemplo: romanticismo, realismo, expresionismo, cubismo, abstracción, surrealismo, etc. |
-Comprobación da relación entre conceptualidade e formalidade na obra de artistas tamén de referencia, como Malevich ou Magritte. Consideración de outras disciplinas: arquitectura, deseño, música,rtc.
|
- Desenvolvemento do vocabulario pictórico e o sistema de categorías asociadas a el.
|
-Manexo de fontes documentais da imaxe. O coñecemento a través de imaxes producidas por outros (coñecemento vicario), imaxes artísticas, fotográficas e técnicas. A instrumentalización destas imaxes, a cita, o apropiacionismo, etc. A fotografía como referente documental, técnico e discursivo. |
- O trazo, a pegada e o xesto na pintura. Os signos indéxicos como sinais de presencia ou acción.
|
-Relación entre referencialidade icónica e indicialidade, outros sistemas e recursos cara a discursividade. Consideración dos signos visuais.
|
- Dimensións materiais, simbólicas e culturais dos soportes e formatos. Connotacións dos materiais. |
-Natureza dos referentes artísticos que compoñen o imaxinario popular en relación cos referentes que se establecen no imaxinario de iniciados. |
- Introdución ao espazo pictórico: espazo ilusionista, espazo descontinuo, espazo pantalla, cuadro-superficie etc... |
- Valoración da realidade: diferenciación, xeneralización, punto de vista, distancia, as partes e o todo, orde e caos, definición e verosimilitude. |
-Conceptualidade e formalismo, e a súa relación dialéctica. |
-Desenvolvemento dos aspectos ligados á pintura como obxecto e como representación.
|
- Emotividade e distancia, dous parámetros que interactúan.
|
-Emotividade e distancia ligados á sua configuración visual. |
- Desenvolvemento dos aspectos de organización e composición pictórica. Consideración das tendencias compositivas. A composición na abstracción e na figuración. |
-A composición en relación á textura, a materia e á indicialidade. |
- Valores culturais na comunicación. Discursividade e carga ideolóxica (retórica).
|
-Análise e lectura da obra pictórica. |