Guia docente 2016_17
Facultade de Ciencias da Educación e do Deporte
Grao en Educación Infantil
 Materias
  Educación: Novas tecnoloxías aplicadas á educación infantil
   Contidos
Tema Subtema
PARTE TEÓRICA 3 temas
Tema 1: Recursos, novas tecnoloxías e tecnoloxías da información e a comunicación a educación. 1.0. O TIC na sociedade da información
1.1. A alfabetización tecnolóxica e competencia dixital
1.2. Impacto social e educativo da cultura audiovisual e dixital,
1.3. Papel das escolas na sociedade da información
1.4. A integración do TIC en contextos educativos:
- Factores que inflúen na integración
- Perspectivas e modelos curriculares de integración do TIC
- Proxectos europeos, a *implementación nacional e galega do TIC nas escolas
Tema 2: O emprego das ferramentas principais
Internet.
2.0 Recursos Web para a educación
2.1. Ferramentas de comunicación na educación
2.2. Aplicacións educativas da Web 2.0
2.3.Metodoloxías traballan con Internet na aula: *Webquest, cazas tesouro ...
2.4. Novas posibilidades e desafíos educativos na rede:
- Seguridade dos nenos en Internet
- Contornas virtuais de ensino-aprendizaxe
- Traballar en colaboración con TIC
- Realidade Aumentada
Tema 3: Aplicación didáctica organizacional, administrativo e de lecer novas tecnoloxías na educación. 3.1. Linguaxe audiovisual e os medios de comunicación de masas:
- Lectura de imaxes. Unha imaxe dixital.
- Unha televisión e a publicidade na aula.
- Outros medios de comunicación de masas na aula
3.2. Uso educativo de vídeo e o cinema:
- Funcións do vídeo no ensino
- Metodoloxía, uso e explotación dos vídeos educativos
- Integración de cinema na educación
3.3. Inclusión educación con apoio do TIC:
- As tecnoloxías de apoio á diversidade: tipos e funcións.
- Criterios para a inclusión no plan de estudos.
- Vantaxes e criterios para o uso do TIC na inclusión dos estudantes.
3.4. Novos recursos TIC para os procesos de ensino e aprendizaxe:
- Faga libro de texto para os libros dixitais
- Metodoloxía de traballo con lousa dixital interactiva (PDI) na aula
- Espazos TIC: aula, aula de informática ou de aprendizaxe *Ubicuo
3.5. A avaliación e *tutoría a través do TIC:
- A carteira e a rúbrica para a avaliación e seguimento da aprendizaxe
- A acción titorial mediado por TIC
3.6. *m-*learning (aprendizaxe móbil) e o movemento *BYOD (*Bring *Your *Own *Device) nas escolas.
3.7. Recursos multimedia para a educación:
- Concepto, clasificación e características de multimedia educativos
- Funcións e directrices para o uso dos cursos educativos multimedia
- Selección e avaliación dos multimedia educativos
- Deseño e elaboración de materiais didácticos multimedia
3.8. Robótica e impresoras 3D en Educación Infantil
PARTE PRÁCTICA:
Actividades aplicación dos coñecementos a situacións concretas e adquisición das competencias básicas e de procedemento relacionadas materia. Desenvolvido por TIC de forma autónoma no espazo especial con equipo especializado. As prácticas, que especificado na primeira semana de clase en termos de coñecemento Estudantes anteriores e a dispoñibilidade de recursos, serán proxectos a traballar
de forma individual ou en pequenos grupos e virarán en col dos temas abordados na teoría, e ao redor dos seguintes eixos:
1. Ferramentas para o traballo *colaborativo na rede.
2. Análise e selección de materiais e recursos educativos en formato Dixital
3. Planificación e deseño de materiais e recursos educativos en formato Dixital
4. Ferramentas para a *tutoría, xestión e organización do centro e na aula.
5. escola dixital periódica
6. televisión e a escola de radio dixital
7. Os dispositivos móbiles na aula (*tabletas, *smartphones, iPod ...) e *BYOD
8. Protección de datos e seguridade dos nenos en Internet
9. Realidade Aumentada
10. Libros electrónicos
11. stop-*motion
12. Mapas de son *georreferenciada
13. Robótica no xardín de infantes
14 Calquera outras cuestións afíns, e previamente negociado con profesor
O produto final será un e-*portfolio a desenvolverse ao longo do prazo e que debe conter, entre outros, a colección ou compilación en formato dixital para cada unha das tarefas e reflexións cada estudante será *ensamblado, mantemento e coidado.
O resultado final da práctica será defendido oralmente ao final de semestre. Esta sesión contará coa defensa dunha parte do proxecto en Inglés e unha sesión de carteis.
Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000