Baade, R. A.,
Baumann, R. W., & Matheson, V. A. (2008). Assessing the economic impact of
college football games on local economies. Journal of Sports Economics.
Banjo, A.
(2011). Hosting mega-sport events, expectations and perceptions: a review:
sport and tourism. African Journal for Physical Health Education, Recreation
and Dance, 17(3), 416-428.
Barajas, Á., Salgado, J., & Sánchez, P. (2012).
Problemática de los estudios de impacto económico de eventos deportivos.
Estudios de Economía Aplicada, 30(2), 441-461.
Crompton, J.
L., & McKay, S. L. (1994). Measuring the economic impact of festivals and events:
Some myths, misapplications and ethical dilemmas. Festival Management and Event
Tourism, 2(1), 33-43.
Fernández, I., & Martinez, A. (2003). El impacto
económico de la Copa del América. Valencia: Instituto de Economía
Internacional. Universidad de Valencia.
Hurtado, J. M. R., Sanz, J. A. O., & Cantuche, J. M. R.
(2007). Evaluación del impacto económico y social de la celebración de grandes
eventos deportivos a nivel local: el caso del Campeonato de Tenis femenino de
la ITF en Sevilla en 2006. Revista de Métodos Cuantitativos para la Economía y
la Empresa, (3), 20-39.
Pillay, U.,
& Bass, O. (2008, September). Mega-events as a response to poverty
reduction: The 2010 FIFA World Cup and its urban development implications. In
Urban Forum (Vol. 19, No. 3, pp. 329-346). Springer Netherlands.
Sanz, V. ; Moreno, F. & Camacho, D.(2012). Impacto
social de un gran evento deportivo: el Gran Premio de Europa de Fórmula 1.
Cultura, Ciencia y Deporte, 7 (19), 53-65
Sturgess, B., & Brady, C. (2006). Hosting the FIFA World Cup. World
Economics, 7(4), 145-164.
Thrane, C.
(2002). Jazz festival visitors and their expenditures: Linking spending
patterns to musical interest. Journal of Travel Research, 40, 281–286
Veltri, F. R.,
Miller, J., & Harris, A. (2009). Club sport national tournament: Economic impact
of a small event on a mid-size community. Recreational Sports Journal, 33 (2),
119-128. |