Guia docente 2015_16
Facultade de Ciencias da Educación e do Deporte
Grao en Educación Infantil
 Materias
  Aprendizaxe da lingua estranxeira: Inglés
   Bibliografía. Fontes de información
AITKEN, R., Teaching Tenses, Walton-on-Thames: Nelson,
BENTLEY, K., The TKT (Teaching Knowledge Test) course: CLIL Module (Teaching and language integrated learning., Cambridge: CUP.,
BESTARD MONROIG, J. & C. PEREZ MARTIN, La didáctica de la lengua inglesa. Fundamentos lingüísticos y metodológicos, Madrid: Síntesis,
BRUMFIT, C. et al. eds, Teaching English to Children. From Practice to Principle, London: Nelson,
CAMERON, L., Teaching language to young learners, Cambridge: CUP.,
CONSELLERIA DE EDUCACIÓN E ORDENACIÓN UNIVERSITARIA, O inglés en infantil. uhna porta ao plurilingüismo, Santiago de compostela: Xunta de Galicia,
CRANMER, D. & C. LAROY, Musical Openings. Using Music in the Language Classroom, Harlow: Longman,
DUNN, O, Beginning English with Young Children, London: Macmillan,
EQUIPO PYGMALION, Intersubject Activities. Actividades de inglés en relación con otras áreas, Madrid: Narcea,
HANCOCK, M., Singing Grammar. Teaching Grammar Through Songs, Cambridge: C.U.P.,
HOLDERNESS, J. & A. HUGHES, 101 Ideas for Children. Topic-based activities, Oxford: Heinemann,
MOON, JAYNE, Children Learning English, Oxford: MacMillan & Heineman,
LEWIS, GORDON & GÜNTER BEDSON, Games for Children, Oxford: O.U.P.,
MOON, JAYNE, Children Learning English, Oxford: MacMillan,
MUR LOPE, O, Cómo introducir el Inglés en Educación Infantil, Madrid: Escuela Española,
REILLY, V. & S.M. WARD, Very Young Learners, Oxford: O.U.P.,
PHILLIPS, SARAH, Young Learners, Oxford: O.U.P.,
REDMAN, STUART, Test your English Vocabulary in Use, Cambridge: CUP.,
ZARO, JUAN JESÚS & SAGRARIO SALABERRI, Contando Cuentos, Oxford: Heineman,

PELICULA:

Matilda. 1996. Dir. Danny DeVito.


LIBROS DE TRABAJO:
Barnett, Carol, 1987. The Mice and the Cat. Oxford: O.U.P.
Dahl, Roald. 2002. Fantastic Mr. Fox. Penguin Random House. 

GRAMÁTICAS RECOMENDADAS:

Murphy, Raymond. 2004. English Grammar in Use: a self-study referente and practice book for intermediate students, with answers. Cambridge: Cambridge University Press.

Murphy, Raymond. 1989. Grammar in Use: Reference and practice for intermediate students of English. Cambridge: Cambridge University Press.

Murphy, Raymond. 2000. Essential Grammar in Use: gramática básica de la lengua inglesa. Cambridge: Cambridge University Press.


PAGINAS WEB:

www.youtube.com/watch?v=Nb7QLOCW8hs (metodología Montessori)
www.youtube.com/watch?v=1fbs-Qr8lf8  (metodología Montessori)

learnenglishkids.britishcouncil.org

saberingles.com.ar
Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000