Tema |
Subtema |
Lección 1- Lección 1- A Botánica como ciencia |
A Botánica e o seu obxecto de estudo. Antecedentes históricos. Plantas non vasculares. |
Lección 2- Taxonomía vexetal |
Concepto de especie. Categorías e unidades taxonómicas. Caracteres taxonómicos. Sistemas de clasificación. Nomenclatura taxonómica. |
Lección 3- Clasificación dos vexetais inferiores |
Diferentes reinos implicados e criterios para a determinación das divisións. |
Lección 4- Bacterias fotosintetizadoras e algas procariotas. |
Caracteres citolóxicos. Morfoloxía. Reproducción. Filoxenia. |
Lección 5- Vexetais eucariotas. |
Caracteres citolóxicos diferenciais. Niveis morfolóxicos de organización: protófitos e talófitos. Talo e cormo. Teorías acerca das súas relacións evolutivas. |
Lección 6- Modalidades de reproducción asexual en vexetais inferiores |
Reproducción vexetativa. Esporulación. Estructuras de resistencia. Exemplos ilustrativos. |
Lección 7- Modalidades de reproducción sexual en vexetais inferiores |
Hologamia. Cistogamia. Somatogamia. Merogamia. Esporulación meiótica. Fenómenos de diferenciación sexual. Fenómenos de incompatibilidade sexual. Degradación da reproducción sexual. |
Lección 8- Ciclos vitais |
Concepto de xeneración botánica. Ciclo monoxenético haplofásico. Ciclo monoxenético diplofásico. Ciclo dixenético haplo-diplofásico. Ciclo trixenético haplo-diplofásico. Teorías acerca das súas relacións evolutivas. Exemplos ilustrativos. |
Lección 9-Introducción ao estudo das algas |
Tipos morfolóxicos. Reproducción. Ciclos vitais. Nutrición. Amplitude ecolóxica |
Lección 10- Divisións Glaucophyta e Rhodophyta |
Caracteres bioquímicos, citolóxicos, morfolóxicos e reproductores. Sistemática. Ecoloxía e usos. Exemplos ilustrativos. |
Lección 11- División Chlorophyta |
Caracteres bioquímicos, citolóxicos, morfolóxicos e reproductores. Sistemática. Ecoloxía. Exemplos ilustrativos. |
Lección 12- Divisións Euglenophyta e Pyrrophyta (Dinophyta) |
Caracteres bioquímicos, citolóxicos, morfolóxicos e reproductores. Sistemática. Ecoloxía. Exemplos ilustrativos. |
Lección 13- Divisións Cryptophyta e Prymnesiophyta (Haptophyta) |
Caracteres bioquímicos, citolóxicos, morfolóxicos e reproductores. sistemática. Ecoloxía. Exemplos ilustrativos. |
Lección 14- División Heterokontophyta I: Clases Chrysophyceae, Synurophyceae, Bacillariophyceae (Diatomeas), Pinguiophyceae, Dictyochophyceae e Pelagophyceae |
Caracteres bioquímicos, citolóXicos, morfolóxicos e reproductores. Sistemática. Ecoloxía e usos. Exemplos ilustrativos. |
Lección 15- División Heterokontophyta II: Clases Raphidophyceae, Xanthophyceae, Phaeothamniophyceae e Phaeophyceae |
Caracteres bioquímicos, citolóxicos, morfolóxicos e reproductores. Esbozo da súa clasificación. Ecoloxía e usos. Exemplos ilustrativos. |
Lección 16- Pseudofungos e mofos mucilaxinosos. Divisións Oomycota, Acrasiomycota e Myxomycota |
Caracteres xerais e reproductivos de cada grupo. Ciclos vitais. Exemplos ilustrativos. |
Lección 17- Introducción ao estudo dos fungos verdadeiros. Clases Chytridiomycetes
e Zygomycetes |
Caracteres xerais e reproductivos de cada grupo. Ciclo vital. Ecoloxía e usos. Exemplos ilustrativos. |
Lección 18- Clases Ascomycetes e Basidiomycetes |
Caracteres xerais e reproductivos de cada grupo. Ciclo vital. Ecoloxía |
Lección 19- Simbiose fúnxicas. Liques, micorrizas e micoficobiosis |
Características dos distintos grupos de simbiose fúnxicas. Importancia ecolóxica. Uso dos liques como bioindicadores. |
PROGRAMA DE CLASES PRÁCTICAS |
- |
Práctica 1- Fitoplancton mariño e de auga doce |
Toma de mostras
Recoñecimento de xéneros e das especies máis frecuentes |
Práctica 2- Algas bentónicas macroscópicas mariñas |
Observación de estructuras vexetativas e reproductoras de Cianophyta, Chlorophyta, Rhodophyta e Phaeophyceae
Uso de claves de identificación |
Práctica 3- Fungos |
Observación de estructuras somáticas e reproductoras de Ascomycetes e Basidiomycetes
Uso de claves de identificación |
Práctica 4- Liques |
Observación de estructuras somáticas e reproductoras de liques
Uso de chaves de identificación |