CONTIDO XERAL: dado o carácter multidisciplinar desta materia e a transversalidade que require, establécense dous grandes bloques de traballo. Impartiranse contidos teórico-prácticos relacionados e en continuo diálogo co proxecto global: o libro de artista. |
1. CONTIDO TEMÁTICO.
Historia do deseño: o libro, a publicación, o libro de artista. Elementos e recursos de deseño gráfico. Tipografía. Maqueta e retícula. Imaxe. Ilustración. Fotografía. Materiais: o papel. A encadernación/presentación. Materialización/impresión: gráfica industrial. Técnicas gráficas artísticas. Impresión dixital. 2. CONTIDO DO PROXECTO.
A arte múltiple: do libro ilustrado ao concepto blogs. O libro como proxecto artístico total. Concepto/idea: narratividade e códigos visuais. Formato: dimensións e núm. Páxinas. Estrutura: secuencialidade, reticulación e lexibilidade. O ritmo: a verticalidade e a transversalidade. A compilación. A presentación: portada/cubertas/solapas. Función comunicativa. O obxecto: carpeta e caixa. A visualización e percepción do libro de artista: o consumo da obra múltiple. |
Historia do deseño tipográfico aplicado á creación editorial. |
1. Premodernidade industrial. Século XIX. 2. Modernidade estética. Vangardas históricas. 3. Tipografía humanista. 4. Modernidade universal. Estilo suízo internacional 5. Modernidade tardía. Anos 70 6. Posmodernidade 7. Época actual 8. Normativas e consellos na aplicación da tipografía. |
Ilustración. |
1. Principios de ilustración 2. Desenvolvemento do proxecto de ilustración conceptual para libro de artista. |
Fotografía. |
1. Introdución á análise da fotografía entendida como ferramenta expresiva e de comunicación dentro do libro-obxecto e da revista-obxecto 2. A linguaxe do fotográfico dentro do libro de artista: conceptos, creatividade e modos de expresión. 3. A imaxe analóxica e dixital, e a súa manipulación para crear un libro de artista 4. A imaxe dixital. RGB e CMYK. Modos de cor. Formatos dixitais e sistemas de compresión (TIFF, JPG, PNG, etc.) 5. Input da imaxe dixital. Escáneres e cámaras dixitais. Resolucións de entrada en relación cos formatos e as dimensións finais. |
Gráfica. |
1. Correspondencia entre técnica e proxecto. 2. Relacións de permeabilidade e absorción entre técnicas de gravado e estampaxe. 3. O gravado na fronteira. Tradición e transgresión. 4. Ready-made versus Papermaking. 5. Fanzine 6. Libro de artista. |